טלדור: ירידה בהכנסות, מעבר להפסד נקי

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של קרוב ל-170 מיליון שקלים והפסד נקי של 4.5 מיליון ● נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור: "ההפסד נבע ממספר גורמים: התחלת פעילות פרויקט הטסטים, מיעוט ימי עבודה בשל עיתוי חגי תשרי, הגעה להסדר פשרה עם רשות ניירות ערך והוצאות מיסוי גבוהות"

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: ניב קנטור

טלדור סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה בהכנסות ומעבר להפסד נקי – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה בסוף השבוע. בחברה טוענים כי התוצאות השליליות נובעות מתחילתו של פרויקט הטסטים, שנמצא בהרצה, מיעוט ימי העבודה בחגי תשרי והסכם פשרה שאליו הגיעה עם רשות ניירות ערך.

הדו"חות הכספיים מראים שההוצאות של החברה ירדו ב-3.18% ל-171.72 מיליון שקלים וההכנסות קטנו הרבה יותר – ב-8.47% – ל-168.66 מיליון. בסעיפי הרווחיות הנקייה עברה החברה, כאמור, להפסדים: בסעיף הכללי היא רשמה הפסד של 4.55 מיליון שקלים לעומת רווח של 5.01 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ובסעיף הרווח למנייה – הפסד של 41 אגורות בהשוואה לרווח של 46 אגורות.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות ירדו ברבעון ב-3.96% ל-151.35 מיליון שקלים, הרווח צנח ב-35.11% ל-17.31 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 10.26%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו קלות, ב-0.98%, ל-18.81 מיליון שקלים והחברה עברה להפסד תפעולי של 1.5 מיליון שקלים לעומת רווח של 8.05 מיליון ברבעון השלישי של 2017.

לצד הנתונים הרבעוניים פרסמה טלדור את התוצאות לתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההוצאות הכלליות ירדו במהלכם ב-4.61% ל-524.64 מיליון שקלים וההכנסות קטנו ב-9.84% ל-516.8 מיליון. לנתונים אלה הייתה השפעה קשה על הרווחיות: החברה רשמה בתקופה המדווחת מעבר להפסד תפעולי של 7.83 מיליון שקלים לעומת רווח של 23.9 מיליון ומעבר להפסד נקי של 11.67 מיליון שקלים בהשוואה לרווח של 16.25 מיליון בתשעת החודשים הראשונים של 2017.

"תהליכים חדשים שעדיין לא באו לידי ביטוי בדו"חות"

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "בחודשים האחרונים הבשילו תהליכים והשקעות אותם הובלנו בשנה האחרונה, והתחלנו בביצוע מספר פרויקטים משמעותיים, שילוו את החברה לטווח ארוך. תהליכים אלה עדיין לא באו לידי ביטוי בדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי, בו נרשם הפסד שנבע מצירוף של מספר גורמים, שהמרכזיים שבהם הם התחלת פעילות פרויקט הטסטים, שנמצא בתקופת ההרצה וכלל הוצאות התארגנות משמעותיות; מיעוט ימי עבודה בשל עיתוי חגי תשרי; הגעה להסדר פשרה עם רשות ניירות ערך; והוצאות מיסוי גבוהות. לצד גורמים אלה, פעילות חטיבת התשתיות עדיין הסבה הפסד ברבעון הנוכחי, אך יחד עם זאת, הוא קטן והכנסות התחום צמחו ביחס לרבעון השני".

הוא הוסיף כי "פרויקט הטסטים מתקדם בקצב משביע רצון ובהתאם לתכניותינו, והחל מהרבעון הנוכחי הוא צפוי להתאזן ולעבור לרווחיות בהמשך. במקביל, התחלנו בימים אלה בביצוע פרויקט הקמפוס הטכנולוגי של משרד הביטחון בבאר שבע, במסגרתו טלדור תקים ותתחזק את מערך התקשוב. מדובר בהסכם שנאמד בכ-550 מיליון שקלים וצפוי להיפרס על פני 25 שנים, ובשנים הקרובות הוא יהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור החברה".

עוד ציין אברהמי ש-"כחלק מהאסטרטגיה שלנו להרחיב את פעילויותינו בתחומי מערכות המידע וה-Big Data, חתמנו על הסכם לרכישת ליבי מערכות. ליבי היא חברה רווחית, ורכישתה תרחיב את סל המוצרים שאנחנו מספקים ותחבר אותנו ללקוחות חדשים. כמו כן, אנחנו ממשיכים בביצוע השינוי הארגוני בחטיבת התשתיות ומאמינים שהמהלכים שאותם אנחנו מבצעים יביאו לשיפור משמעותי בתוצאות מגזר זה ב-2019".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים