Nokia X6: האם נוקיה נמצאת חזק בעניינים?

הוא נשען על מערכת ההפעלה ויכולות נוספות מבית היוצר של גוגל, מהווה אלטרנטיבה טובה למי שמחפש מכשיר זול יחסית שאינו גדל מידות ועבור אלו שרוצים מערכת הפעלה נקייה ופשוטה שמתעדכנת מהר ● ומה החסרונות? צבי קצבורג בחן מקרוב את החדש של נוקיה

Nokia X6. צילום: יח"צ

איזה מסע עברה נוקיה מאז אותו יום אומלל בו החליטה ההנהלה בראשות סטיבן אלופ לבחור ב-Windows כמערכת ההפעלה עבור הטלפונים החכמים שלה ועד עצם היום הזה בו היא כבר משתמשת באנדרואיד נקי. עד היום לא ממש ברור מה הניע את ההחלטה הזו, אבל ברור מה קרה בעקבותיה.

טוב, נכון שהנוקיה כבר איננה אותה נוקיה אלא מותג שנמצא בידיה של HMD Global, חברה ממוצא פיני גם היא, ונכון שהיא נאלצה לחכות עד שמיקרוסופט תשחרר אותה מאחיזת הגסיסה שלה, אבל המותג שוב כאן, והוא לא סתם כאן: הוא חי, בועט, מתקדם ומנסה ללכת בדרכי מנוסות וגדולות ממנו כמו וואווי ושיאומי ולהציע מכשיר בכל רמת מחיר כמעט.

סימון המכשירים החדשים בהתאם לרמה שלהם

השם Lumia כבר איננו ועבר מן העולם, מה שיש כרגע הוא פשוט מספרים. ה-HMD Global פשוט החליטו לסמן את המכשירים החדשים בהתאם לרמה שלהם, וכך, בינתיים, יש מכשירים שמכסים כמעט את כל הטווח בין 1 ל-9, ולרוב אפילו יותר מאחד. כך, לדוגמה, Nokia X6 שהוא מכשיר שוק ביניים מובהק, והמספור שלו בהתאם.

במקומות אחרים, ובעצם אפילו במסך ההגדרות של המכשיר עצמו, הוא קיבל את השם Nokia 6.1 Plus – וכן, הנה עוד הוכחה שגם מפינלנד מצליחים ללמוד היטב דרכי המכירה של יצרניות הטלפונים הסיניות המובילות.

כך או כך, ל-X6 יש מסך בגודל 5.8 אינץ' מה שהופך אותו למכשיר מאוד נוח מבחינת גודל עבור אלו שחוששים או פשוט לא רוצים את מכשירי הענק ששולטים כיום בשוק. המסך מתוח לאורך ביחס היבט של 19:9 עם רזולוציית +FHD. הוא אינו צר שוליים כמו מכשירים אחרים בשוק ויש לו אפילו שול תחתון שמספיק כדי להציג את השם המפורש, של החברה. יש גם הגנה נוספת בדמות זכוכית Gorilla Glass 3.

וכן, יש גם מגרעת למעלה שמכילה את המצלמה הקדמית שמציעה חיישן בגודל 16 מגה-פיקסלים. המצלמה הראשית מאחור זהה לקדמית והיא מלווה במצלמת 5 מגה-פיקסלים שמוסיפה את ממד העומק לתמונות, במיוחד, כמובן, שמשתמשים במצב הייעודי באפליקציית הצילום הייעודית של גוגל.

ולמה גוגל? כי היא נאמנה להחלטה שלה בעת היציאה החדשה לדרך, מיד כשמדליקים את המכשיר רואים את הלוגו Android One שמסמן שכל מה שיש ב-X6, ולא רק מערכת הפעלה, מקורו בגוגל. כך, גם אפליקציית הצילום זהה לחלוטין לזו שקיימת במכשירי ה-Pixel 3 החדשים. למעשה, אחד היתרונות בבחירה הזו של נוקיה בא לידי ביטוי ברגע שהמכשיר הופעל לצורך הבדיקה – מיד חיכה לו עדכון ענק שכלל את אנדרואיד בגרסתו החדשה, גרסה 9, ואת עדכון האבטחה האחרון שהוצע עבור אנדרואיד.

החזיקה מעמד בבדיקה 7:18 שעות

כמו רוב הטלפונים המיועדים לחלק הזול יותר של שוק הביניים מצויד X6, איך לא, במערכת על שבב שמיועדת לשוק הביניים. הבחירה של היצרנית במקרה המסוים הזה הייתה ב-Snapdragon 636 עם שמונה ליבות Kryo 260 במהירות מרבית של 1.8 גיגה-הרץ. יש גם 4 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-64 גיגה-ביי זיכרון אחסון מובנה.

הסוללה של המכשיר, עם 3,060mAh, מציעה על פניה נפח עבודה יותר מסביר עבור טלפון עם מסך 'קטן יחסית'. היא החזיקה מעמד בבדיקה 7:18 שעות, כך שאין כל חשש מכך שאם מתחילים את הבוקר עם סוללה מלאה יהיה צורך לחפש שקע במשך היום, גם בשימוש יותר מממוצע. בדיקות הביצועים הסטנדרטיות הוציא המכשיר תוצאות דומות מאוד לכל מכשיר אחר שמבוסס על המערכת על שבב Snapdragon 636, ולא משנה מה גודלו – ו-Mi Max 3 של שיאומי שבדקנו לאחרונה הוא אחד מהם.

חיישן טביעות האצבע של המכשיר נמצא מאחור כי חיישן מתחת למסך עדיין יקר מדי למכשירים שנמכרים מתחת לקו אלפיית השקלים, אבל הוא עובד במדויק ובמהירות כפי שניתן לצפות, כולל פתיחה מהירה ממצב שינה. בנוסף, כמו כמעט בכל המכשירים שמבוססים על Android One, הזהה קלה של המכשיר מאפשרת לראות מייד מה השעה, מה אחוז הסוללה והאם יש הודעות חדשות, וזאת מבלי להפעיל אותו בפועל.

ההרגשה שמחזיקים את המכשיר ביד פשוט כיפית. גב הפלסטיק הקשיח, שמציע צבע כחול עמוק מאוד, קצת חלקלק אמנם אבל לפחות אינו נוטה להשארת טביעות אצבעות רבות מדי. הטלפון מגיב היטב כל גחמה, אבל גם מביא לידי ביטוי כמה חסרונות של השימוש בגרסת מערכת הפעלה נקייה – אי אפשר לדוגמה להסתיר את המגרעת עם פס שחור אם רוצים. למי שזה מפריע, הוא גם היה נהנה קצת יותר עם מסך מעט בהיר. לעיתים נראה שהוא מדגיש קצת יותר מדי את סקאלת הצבעים הכחולים על חשבון האחרים.

המצלמות אולי לא נמצאות בשורה הראשונה של המכשירים בשוק כיום, אבל התוצאה שיוצאת טובה מאוד בדרך כלל, במיוחד אם משווים אותן למול מכשירים אחרים ברמת המחיר של ה-X6. גם אם לא משתמשים במצב המיקוד החי יש הדגשה טובה של מושא הצילום, ודווקא במצב המיקוד החי יש מקרים בהם הרקע בקצוות מטושטש יותר מדי.

Nokia X6 הוא אלטרנטיבה טובה מאוד למי שמחפש מכשיר זול יחסית שאינו גדל מידות, ועוד יותר עבור מי שמאוד רוצה מערכת הפעלה נקייה ופשוטה שמתעדכנת מהר. הוא גם מוכיח שנוקיה כבר נמצאת כבר שוב חזק בעניינים.

הוא הגיע לביקורת מ-GearBest והוא עולה כיום בתקופת המבצעים כ-750 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים