שמונה טיפים להרצאה מנצחת – ועוד טיפ אחד שיעשה את ההבדל

הגדירו מה בדיוק השינוי שאתם מביאים לקהל, דברו ברגשות, צרו הזדהות ודברו בתועלות ● טלי פיירשטיין עם הטיפים שיהפכו את ההרצאה שלכם להצלחה מסחררת

הקהל מאזין רוב קשב להרצאות. צילום: בן פלד

הטיפ החשוב מכולם, הכי משמעותי, שיעשה את ההבדל הגדול ביותר עבורכם בכל הרצאה קרובה שבה אתם על הבמה – הוא …. הלמות תופים ומחיאות כפיים – הגדירו את השינוי.
כל הרצאה אמיתית, משמעותית ומלאת ערך תמיד תכיל מרכיב של שינוי: שינוי פרדיגמה, שינוי מחשבתי, שינוי באופן ההסתכלות.

כמרצים אנחנו סוכני שינוי והתפקיד מספר אחד שלנו הוא להראות לקהל משהו אחר ממה שהם מבינים, יודעים, מקבלים או עושים. לכן הטיפ הקטן הכי גדול שאני יכולה לתת, מתוך 15 שנות הניסיון שלי בעבודה עם תוכן ומרצים הוא: הגדירו לעצמכם מה בדיוק השינוי שאתם מביאים לקהל או במילים אחרות- איך התובנה העיקרית והמזוקקת שלכם מוצאת את דרכה למוחם של המקשיבים ומשנה לעד את האופן שבו הם רואים את התחום, הנושא או הסוגיה.

טלי פיירשטיין. צילום: פלג אלקלעי

טלי פיירשטיין. צילום: פלג אלקלעי

איזה שינוי להנחיל בלב ובראש של הקהל?

הטיפ השני: דברו ברגשות

אחרי שעניתי על השאלה 'איזה שינוי אני רוצה להנחיל בלב ובראש של הקהל' אני יכולה לדבר על רגש. איזה רגש אני רוצה לעורר בקהל שלי – וזה לא חייב להיות אחד אבל יהיו בין 2 ל-3 מרכזיים. רגש של תקווה, רגש של אמונה, רגש של אובדן, רגש של הצלחה, רגש של מסוגלות ויכולת. הורידו לעצמכם את רשימת 200 רגשות להכניס לכל הרצאה, ותעצימו את הקהל שלכם בכל הרצאה!

הטיפ השלישי: דברו בתועלות

אחרי שיש לי מסר מזוקק עם השינוי ואחרי שיש לי בין 2 ל-3 רגשות מרכזיים, הטיפ הבא להפיכת כל הרצאה להצלחה מסחררת לגבש את התועלת המרכזית עם איזה ערך מוסף, מוחשי ואמיתי, יצא הקהל שלי. מה איש או אישה בקהל יכולים לקחת לעצמם ולחייהם מיד אחרי ההרצאה,מה יוכלו ליישם? איזה כלי, תובנה, עקרון או דגש אנשים בקהל יוכלו להכניס לחייהם באופן מידי?

הטיפ הרביעי: ליצור הזדהות מצד הקהל עם הסיפור שלי

אז יש שינוי ויש רגש, ויש תועלת, עכשיו הגענו לחיבור. איך אני אחבר את הקהל למסר שלי? אנשים מתחברים כשהם מזדהים. איך הם יזדהו? הם יראו את השיקוף של עצמם בתוך ההרצאה שלי! כלומר, עלי להכניס לתוך ההרצאה תיאור דרמטי, צבעוני וציורי של המצב שבו הקהל נמצא.

מה המכנה המשותף של הקהל שלך? מה האתגר הגדול שהקהל שלך מתמודד איתו, הקשר הישיר של הנושא עליו הינך מדבר? במילים אחרות, לדבר על הכאב שהעסק שלך נותן לו פתרון.

הקהל שלך אוהב מומחיות, אוהב ידע, ואנשים מעריכים ניסיון.

הטיפ החמישי: דברו על נושא שאתם מומחים בו

ככל שהרקורד האישי שלך, הניסיון, הוותק, הלימודים, ההתנסות האישית, החוויה האישית יותר מחוברים לנושא ההרצאה שלך, יש לך יכולת אמיתית להקרין ביטחון עצום. הקהל שלך אוהב מומחיות, אוהב ידע, ואנשים מעריכים ניסיון. דברו תמיד רק בנושא שאתם באמת באמת יודעים לעומק.

הטיפ השישי: שחקו אותה!

קהל מגיע לראות שואו, תנו להם אותו. זה לא רק משחק בקול וגובה הצליל, זה לא רק לנוע באופן חופשי על הבמה, קשר עין חיוך – זה באמת להאמין שיש לך משהו אמיתי, מדהים, נכון ומעצים לחלוק עם העולם ועם הקהל. תנו בראש!! לתת שואו זה גם לדעת את תוכן ההרצאה על בוריו. לא לחכות שהשקופית תעלה ואז לדבר, דברו לפני השקופית- דעו את החומר!

טיפ שביעי: חוויה

תארו לעצמכם באופן מדויק והגדירו מראש איזו חוויה יעבור הקהל. מה יקרה לקהל בכל שלב, מה הוא ירגיש, יחווה. יחשוב, בכל שלב. איך המאזינים יצאו מההרצאה?
מה הם יספרו לאדם אהוב ביום שאחרי על ההרצאה שלכם? האם הם יזכרו אתכם 48 שעות אחרי שתרדו מהבמה? צרו את החוויה בראשכם ואז העבירו אותה על הבמה!

טיפ שמיני: בואו להנות
פשוט בואו להנות. כשאתם נהנים, הקהל נהנה.

והטיפ שישנה את הכל:
אם יש לך ערך כל כך גבוה, מומחיות גדולה, שיטה שמשנה חיים, מוצר שמקל על חיי משתמשיו- לא כדאי להשאיר אותו אצלך, נכון? לעלות מול קהל שזקוק לשירות שלך או למוצרים של הארגון שלך ולא להציע משהו קונקרטי כאן ועכשיו שהם יכולים להכניס לחייהם, המקצועיים או האישיים, ולשפר אותם – זה ממש פשע. אל תפחדו להציע לקהל שלכם משהו נוסף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים