"ההתעניינות הבינלאומית בתעשיית הסייבר הישראלית הולכת וגוברת"

"הסיבות לכך הן ההבנה שיש לנו ניסיון ויתרון יחסי בתחום, וכן התגברות איומי הסייבר והטרור ממדינות שונות בעולם", אמר שר הכלכלה, אלי כהן, בוועידה של משרד הכלכלה ומכון היצוא לביטחון המולדת ולסייבר ● כמה בכירים שאמורים היו להשתתף באירוע ביטלו את השתתפותם בשל המצב בדרום

שר המודיעין, אלי כהן. צילום: אופיר אייבי, מתוך ויקיפדיה

"ישראל היא מובילה עולמית בתחומי הגנת הסייבר וביטחון המולדת, בשל הניסיון הרב שלה ומתוך צורך קיומי מול האיומים השונים מבחוץ. בשנים האחרונות אנחנו עדים להתעניינות הולכת וגוברת ביכולות של התעשייה הישראלית, עקב הבנה שיש לנו ניסיון ויתרון יחסי בתחום, וכן בגלל התגברות איומי הסייבר והטרור ממדינות שונות בעולם", כך אמר שר הכלכלה, אלי כהן.

השר כהן דיבר בפתח הוועידה לביטחון המולדת ולסייבר של מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ומכון היצוא, שהתקיימה אתמול (ג') והיום במרכז הירידים בתל אביב. באירוע נכחו יותר מ-6,000 איש, בהם בכירים מהארץ ומחו"ל, שבאו להתרשם מיכולות תעשיית הסייבר הישראלית.

בתערוכה שנלוותה לכנס הציגו 175 חברות – הן בתחומים אלה והן בתחום הפינטק. בין היתר, הוצגו שם טכנולוגיות בשימוש רחפנים ומצד שני פתרונות נגד רחפנים, טכנולוגיות איסוף מודיעין, שימושי בינה מלאכותית להגנה מפני מתקפות סייבר, סיוע במצבי חירום, תקשורת בטוחה, מערכות שליטה ובקרה וניתוח וידיאו, פתרונות הגנה על תשתיות קריטיות, אבטחת המונים ועוד.

בנוסף, התקיימו באירוע מפגשים בין נציגי חברות שונות מהארץ ומהעולם, החברות חשפו את הכלים העדכניים שלהן בתחום והתקיימו פאנלים שעסקו בנושאי הליבה של תעשיות הסייבר וביטחון המולדת.

כמה בכירים ביטלו את השתתפותם – בגלל המצב בדרום

בניגוד לכהן, כמה בכירים ישראליים אחרים שאמורים היו לנאום בוועידה, בהם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ביטלו את השתתפותם עקב האירועים בדרום. שר הכלכלה אמר בנאומו כי המשרד "מוביל עשרות משלחות ומפגשים עסקיים, מתוך מטרה לחשוף את מקבלי ההחלטות בעולם לתעשיות ביטחון המולדת והסייבר בישראל. אנחנו ממשיכים ללוות את החברות הבינלאומיות לאורך כל השנה, על מנת לחזק את הקשר בינן לבין חברות ישראליות בתחום".

הוועידה לביטחון המולדת ולסייבר. צילום: רועי חבני

הוועידה לביטחון המולדת ולסייבר. צילום: רועי חבני

במשרד הכלכלה יודעים לספר שתעשיית הסייבר וביטחון המולדת הישראלית מונה יותר מ-600 חברות, עם היקף מכירות של כחמישה מיליארד דולר. תעשיה זו ידועה ברחבי העולם כאחת החדשניות והמתקדמות בתחום, ויעידו על כך דבריהם של בכירים בענף הסייבר בכנסים בינלאומיים וכשהם באים לישראל. היא מהווה 5% משוק הסייבר העולמי, ושנייה בהיקפה לארצות הברית בלבד.

התעשייה הישראלית חזקה גם בתחום ביטחון המולדת, עם חברות כמו אלביט והתעשיות הצבאית והאווירית. היא נשענת על הניסיון הישראלי הצבאי והמשטרתי, על מרכזי פיתוח של חברות בטחון מולדת גדולות וכן על סטארט-אפים.

בין המבקרים בוועידה ניתן למנות אנשי עסקים, יזמים, דוברים ומרצים בכירים מתחומי הכלכלה, הביטחון והסייבר, ביניהם: אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא; ליאור קוזמיצקי, משנה למנכ"ל המכון; מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך; מפקד משטרת ניו-יורק, ג'יימס פ. אוניל; ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא; שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, שאול מופז, המשמש גם כנשיא הוועידה; סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי; מנכ"ל איירבאס, דירק הוק; יוצר הסדרה פאודה והפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף; מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד; שלו חוליו, ממייסדי NSO; זוהר רוזנברג, ראש מערך הסייבר של אלרון; ותא"ל (מיל') אורן אבמן, מייסד דאבל שוט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים