פייסבוק תסייע לצרפת במלחמתה בגזענות ברשת

הרשת החברתית תאפשר לחוקרים צרפתיים ללמוד את המדיניות והכלים שלה למניעת גזענות ● נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שוחח על כך השבוע בפגישה בארמון האליזה עם מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק

לייק לשיתוף הפעולה לצמצום הגזענות ברשת הצרפתית. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק תאפשר לרגולטורים בצרפת ללמוד על גישתה למאבק בביטויי שטנה וגזענות ברשת. זאת, בניסיון לסייע לממשלת המדינה, כפי שהיא עושה עם ממשלות אחרות בעולם, למצוא דרכים חדשות למנוע פרסום של תוכן פוגעני ומבזה ברשתות החברתיות.

בחוזה שנחתם למשך חצי שנה, שהחברה הודיעה עליו שלשום (ב'), נקבע כי חוקרים צרפתיים יעקבו אחר המדיניות והכלים שפייסבוק משתמשת בהם כדי לעצור ולמחוק פוסטים ותמונות שתוקפים אנשים על רקע של גזע, מוצא אתני, דת, נטייה מינית או זהות מגדר. המסקנות יועברו לעוזריו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, במטרה לסייע בקביעת הרגולציה הדרושה והתפתחויות חקיקתיות כדי להילחם בדברי שנאה ברשת.

בחודשים האחרונים נוקטות מדינות באירופה גישה נוקשה כלפי פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, ודורשות מהן לפקח בצורה פעילה יותר על התכנים המפורסמים בפלטפורמות שלהן. המטרה בכך היא לעצור טווח רחב של חוליים דיגיטליים – בהם תיאוריות קונספירציה, ידיעות כוזבות ותעמולת טרור. מקרון אף נפגש בתחילת השבוע עם מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, והשניים שוחחו על כך.

"כפי שציין צוקרברג, לאור התגברות החשיבות של האינטרנט בחייהם של האנשים, אנחנו מאמינים שיהיה צורך ביותר רגולציה", אמר ניק קלג, סגן הנשיא החדש של פייסבוק לעסקים גלובליים. "הדרך הטובה ביותר להבטיח שרגולציה היא אכן חכמה ומסייעת לאנשים היא באמצעות שיתוף פעולה בין ממשלות, רגולטורים ועסקים, שילמדו זה מזה ויחקרו יחד רעיונות שונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים