הסטארט-אפ הישראלי סטארקוור גייס 30 מיליון דולר

הסכום ישמש להרחבת מרכז הפיתוח של החברה הנתנייתית, שעוסקת בטכנולוגיות "הוכחה באפס ידיעה" לטובת עולם הבלוקצ'יין

צוות סטארקוור. צילום: ישראל הדרי

הסטארט-אפ סטארקוור (StarkWare) מנתניה, שעוסק באלגוריתמים ובבלוקצ'יין, דיווח היום (ב') על השלמת גיוס בסבב A בסך של 30 מיליון דולר. סכום הגיוס ישמש על מנת להרחיב את מרכז הפיתוח של החברה.

"זהו סבב הגיוס השני שלנו השנה", ציין מנכ"ל סטארקוור, אורי קולודני. "היקף הגיוס משקף את תכניות הצמיחה שלנו. אנחנו מגייסים נשים וגברים לתפקידי פיתוח אלגוריתמים מתמטיים רבים ומגוונים".

החברה, שמעסיקה 16 עובדים, מפתחת טכנולוגיות של הוכחה באפס ידיעה (Zero Knowledge Proofs), המתבססות על פריצות דרך אלגוריתמיות מהשנים האחרונות ולדבריה צפויות לספק פתרון לבעיות העומס והפרטיות בעולם הבלוקצ'יין. מדובר בחברה טרייה יחסית – היא הוקמה בתחילת השנה הנוכחית על ידי פרופ׳ אלי בן ששון ומיכאל ריאבצב מהמחלקה למדעי המחשב בטכניון, היזם אורי קולודני ופרופ׳ אלסנדרו קיאזה מאוניברסיטת ברקלי.

הוכחות אפס ידיעה הן כלי מתמטי שפותח בשנות ה-80', וב-2012 זיכה שניים מממציאיו – פרופ׳ שפי גולדווסר ופרופ׳ סילביו מיקאלי – בפרס טיורינג. באמצעות הוכחות כאלה, שנחשבו לכלי תיאורטי עד לפני שנים לא רבות, אפשר להגדיל דרמטית את נפח החישובים והעסקות על רשתות בלוקצ׳יין, תוך שמירה על פרטיות המידע.

ביולי קיבלה סטארקוור מ-Ethereum Foundation – מוסד ללא כוונת רווח התומך בפיתוח תשתיות לרשת את'ריום – מענק בשווי 6.7 מיליון דולר. עד היום גייסה החברה 36 מיליון דולר. את סבב ההשקעה הנוכחי הובילה קרן פרדיים, שזוהי ההשקעה הראשונה שהיא מובילה. פרדיים הוקמה על ידי פרד ארסם, ממקימי Coinbase, ומאט הוואנג, שותף לשעבר בקרן סקויה, והיא השלימה באחרונה גיוס בסך 400 מיליון דולר. משקיעים נוספים בסבב זה כוללים את אינטל קפיטל, DCVC, סקויה ארצות הברית, אטומיקו, Coinbase וקרנות נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים