"אני רוצה להביא לכפר סבא את 8200"

לקראת הבחירות המקומיות, מערכת אנשים ומחשבים, משוחחת עם מועמדים המפרטים את האג'נדה שלהם בתחום החדשנות וההיי-טק ● הפעם - הדר לביא, רס"ן (מיל), שרוצה לנהל את כפר סבא כמו סטארט-אפ מצליח

הדר לביא, מועמדת לראשות עיריית כפר סבא. צילום: נועה קורסקי

לפני חמש שנים השתחררה רב סרן (מיל) הדר לביא משירות קבע, ביחידת העילית 8200, בתום 12 שנות שירות רצופות. מאז, לצד פעילות של ייעוץ וסיוע לחברות היי-טק, היא פנתה לעשייה ציבורית, בין היתר הייתה יו"ר מועצת הנשים בכפר סבא, העיר שבה היא מתגוררת; הקימה את ועד מרכז העיר, המייצג 60 אלף תושבים, כולם מתנדבים; מילאה כמה תפקידים בעירייה, כאלו שלרוב נעשים על ידי חברי מועצה – בקיצור היא חיה ונושמת את העיר כבר שנים רבות.

לביא בת 34, נשואה לאורון, איש היי-טק בעצמו, ואם לשניים. עכשיו היא נמנית על ה-8 שהציגו את המועמדות שלהם לראשות העיר. הבידול הטבעי של לביא כפול: השתייכותה למגזר הנשים, שרבים מהן משתתפות השנה בבחירות, וייחודה שני – הרקע היזמי, טכנולוגי, שאת עקרונותיו היא רוצה להביא לעיר. בין השמות שמקשטים את הרשימה שלה נמצא גם היזם דב מורן.

את בוגרת 8200, מסלול כמעט קבוע לעבר סטארט-אפים, אקזיטים – מה פתאום ראשות עיר?
"הפעילות הציבורית בוערת בעצמותיי כבר מגיל צעיר, ובוודאי אחרי שסיימתי את שירותי הצבאי. אני אוהבת את העיר שלי ואני מרגישה שזה הזמן לקום ולשנות אותה. העקרונות של יזמות, מנהיגות, רוח המפקד, הם דברים שיכולים וצריכים לעבוד גם בעירייה, במיוחד לאור התקופה הקשה שעברנו פה בעקבות חקירות המשטרה. עובדי העירייה זקוקים למנהיגות ולחיזוק, הם עמדו באומץ בתקופה הקשה הזו".

למה את מתכוונת רוח יזמית, זה לא בדיוק מסתדר עם המנגנון הציבורי…
"אני רוצה להביא לכפר סבא את 8200, לנהל את העיר כמו שמנהלים סטארט-אפים המצליחים ביותר בישראל. להכניס רוח חדשה, שינוי,יצירה, שיח פתוח. אבל לא רק. כפר סבא חייבת לקבל תנופה בכל מה שקשור להיותה עיר הייטק. כל הערים מסביב עוקפות אותנו. יש לנו אזור תעשייה קטן, שלא מממש את הפוטנציאל האמיתי שיש לעיר".

את מתכננת להקים אזורי תעשייה חדשים?
"כן. יש כבר תכנית כזו שלא מקודמת שנים, הנקראת 'כפר סבא 50' והיא ממזרח לעיר. עכשיו היא מקבל תוקף כי יש לנו יתרון תחבורתי טבעי, כביש 6, כביש 4 ושתי תחנות רכבת. כלומר נגישות מלאה. מעבר לזה, מאחר והקרקע לתעשייה בעיר אינה מבוקשת, מחירי הנדל"ן שלנו אטרקטיביים יותר. אבל זה לא רק היי-טק, אלא כל האקו-סיסטם מסביב, עסקים, מקומות מגורים לצעירים ובילוי. רבים מבוגרי היחידה שלי גרים פה, כמו גם אנשי היי-טק, והם צריכים לנסוע כל יום לאזור המרכז. אין שום סיבה. כל התושבים פה מאוחדים בדעתם שהעיר חייבת לעבור שינוי משמעותי, ואני יודעת בדיוק מה אני רוצה, מה צריך ומה אני יכולה לעשות".

איך תטמיעי את העקרונות בתוך העירייה עצמה?
"החזון שלי הוא קודם כל לנהל את העיר בצורה שקופה, כמערכת נקייה שמתבססת על שיתוף מלא של התושבים ומנוהלת בשקיפות מלאה. כשאני אומרת שיתוף התושבים, הכוונה למובן הרחב של המילה. לא רק לשמוע, אלא לתת להם את היכולת להחליט מה טוב עבורם. הם יודעים הכי טוב".

מה לגבי חזון עיר חכמה וטרנספורמציה דיגיטלית?
"בעקבות הרקע הצבאי שלי אני בוודאי מכירה ויכולה ליישם ולשלב פתרונות דיגיטליים לטובת העיר והתושבים, שיביאו לשיפור משמעותי במגוון תחומים הנוגעים בחיי היום יום. אני מדברת על היי-טק, אבל כמובן שזה לא רק זה. התושבים מחפשים שינוי גם בחינוך, בתחבורה, בתשתיות, בהתחדשות עירונית, בחיי קהילה ועוד. כל אלו יוכלו לבוא לידי ביטוי אם נגדיל את אזורי התעסוקה והתעשייה שלנו, שיגדילו כמובן את הכנסות העירייה".

האם הנושא המגדרי עולה במפגשים שלך? בוודאי גם אומרים, שאת צעירה מדי, חסרת ניסיון
"עניין היותי אשה לא עולה בצורה ישירה. להפך. אנשים מעודדים אותי כי כפי שאמרתי אני פעילה כבר חמש שנים בעיר במסגרות שונות. רבים שואלים אותי למה לא עשיתי את זה עד היום. אשר לניסיון: אף אחד לא נולד ראש עיר. עוד כשהייתי ילדה היה לי אופי של מנהיגה. גם בצבא השתתפתי בכל מקום שבו היה צריך מנהיגות. לא צמחתי תחת כנפו של אף אחד, אף רשימה פוליטית לא קשורה אליי, אני רוצה להוביל, זה המנוע שלי ואני מאמינה שאני יכולה לשנות את העיר שאני גרה בה וילדי מתחנכים בה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים