Google News זוללת כמות מופרזת של נתוני רקע

משתמשים מתלוננים כבר מיוני, חודש לאחר השקת האפליקציה של גוגל, על התופעה המשונה שהחברה הבטיחה שמטופלת, אבל שבינתיים ממשיכה לפגוע בלקוחות ● יש אפילו מי שטוען שחויב ב-240 דולרים נוספים בגלל צריכת נתוני הרקע הגבוהה

Google News. אילוסטרציה: BigStock

האפליקציה Google News של גוגל שוחררה לפני כמה חודשים כתחליף Google Play Stand ו-Google News & Weather והייתה אמורה להיות יישום חדשני ומנצח, המתבסס על יכולות בינה מלאכותית. אלא שכעת מתברר שיישום החדשות אינו מוצלח כפי שהיה אמור להיות.

באחרונה פורסם על ידי The Verge, כי בעלי טלפונים מבוססי אנדרואיד רבים דיווחו שלאפליקציית החדשות של גוגל יש באג שגורם לה להשתמש בכמות עצומה של נתוני רקע במכשיריהם, ללא ידיעתם. משתמש אחד דיווח על כך שהיישום עשה שימוש ב-7.65 ג'יגה בייט במהלך לילה אחד בלבד.

בפורום העזרה של היישום, ה-Google News Help Forum, נהגו משתמשים להתלונן על הבעיה המסוימת בערך מיוני, חודש לאחר השקת האפליקציה. בספטמבר, הכיר מנהל הקהילה של Google News בתופעה, וציין כי גוגל חוקרת את הבעיה ועובדת על תיקונה. עם זאת, לפי התלונות שעדיין נשמעות מטעם המשתמשים, הבעיה נותרה בעינה. הבאג דווח גם ב-Reddit, בפורום הקהילה של וריזון, ובטוויטר.

נתונים 'נשרפו' בזמן שהמשתמשים ישנו

אחד ממשתמשי אפליקציית החדשות של גוגל אמר ל-The Verge כי "האפליקציה Google News משתמשת באופן אקראי בכמות מופרכת של נתוני רקע ללא ידיעת המשתמשים. היישום 'שרף' מעל 12 ג'יגה בייט של נתונים בטלפון שלי בזמן שישנתי וה-Wi-Fi שלי היה מנותק. זה הוביל לחיובים נוספים בגובה 75 דולר". דוגמה קיצונית יותר של הבאג דווחה על ידי משתמש שאמר שהאפליקציה השתמשה בנתונים בנפח 19 ג'יגה בייט ללא ידיעתו, מה שהוביל כנראה לחיוב נוסף של 240 דולר. חלק מהמשתמשים גם דיווחו שהאפליקציה השתמשה בנתוני הספק שלהם אפילו כשאפשרות להורדה רק באמצעות Wi-Fi הופעלה.

גוגל בוחנת כעת את הנושא ופועלת לפתרון הבעיה שככל הנראה לא פוגעת במשתמשים בישראל, אבל כן זוהתה ביפן, ארה"ב ובריטניה. בכל מקרה, אם במקרה הבאג המסוים באפליקציית החדשות של גוגל משפיע גם עליכם, הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות הוא לבטל את התקנת היישום, או פשוט להפסיק את השימוש שלו בנתוני הרקע כך – עברו אל הגדרות האנדרואיד -> עברו אל הגדרות Google Apps -> הקישו על Google News App -> שימוש בנתונים -> השביתו אופציה זו לשימוש בנתוני רקע.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים