תחרות יזמי השנה של קמאטק: חרדים לסטארט-אפים מובילים

מערכת טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית לניהול ועדי בתים ● בדיקה עצמית לאיתור וירוסים בגרון ● אפליקציה לגילוי סרטן השד ● המשתתפים והזוכים הגדולים בתחרות סטארט-אפ השנה של יזמי ויזמיות המגזר החרדי

17/10/2018 14:32
מוישי פרידמן, מייסד שותף ומנכ"ל קמא-טק. צילום: רלי כהן

עשרות סטארט-אפיסטים בני ובנות המגזר החרדי השתתפו אמש (ג') בתחרות יזם השנה החרדי שנערכה בכפר המכבייה ביוזמת ארגון קמאטק לקידום חרדים בהיי-טק, מכון הייצוא ומנהל סחר החוץ.

בקטגוריית סטארט-אפ השנה זכה במקום הראשון אלישע כהן. כהן, בוגר ישיבת רש״י, הוא מייסד ומנכ״ל הסטארט-אפ נייבור המפתח מערכת טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית לניהול אוטומטי של ועדי בתים ובניינים מרובי מגורים.

מסחר בביטוחי חיים משניים בארצות הברית

את המקום הראשון בקטגוריית הסטארט-אפ המתחיל של השנה חלקו הסטארט-אפיסטים יצחק אלגריסי ויוסי רבינוביץ  אלגריסי הינו בוגר ישיבת חברון קריית ספר, מומחה טכנולוגיה ומרצה בטכניון, מייסד שותף ומנהל הטכנולוגיות בסטארט-אפ ליסט. ליסט הנה פלטפורמה דיגיטלית למסחר בביטוחי חיים משניים בארצות הברית.

 צילום: ים לביא

משתתפי התחרות. צילום: ים לביא

רבינוביץ, בוגר ישיבות חב״ד, יזם סדרתי, ממייסדי הסטארט-אפ קיו וואי, "הדור הבא של המשלוחים" המציע במקום מרכזים ענקיים לפיזור משלוחים, פיזור מבוסס המון בשיטת ״פיזיקל אינטרנט״. .

כמו כן זכו בקטגוריית יזם השנה יוני לוקסמבורג מאלמנטור ובקטגוריית יזמית השנה רותי מרגלית ממביט.

סטארט-אפים מובילים נוספים שהתמודדו בתחרות הם של היזמים ענבר עברון, בוגר ישיבת אור החיים, מומחה לבינה מלאכותית וראיה ממוחשבת, אשר ייסד את הסטארט-אפ DXnet המאפשר צילום של הגרון בעזרת הסמארטפון ואבחון קיומו של חיידק באמצעות אפליקציה; ד״ר יהודית אברהמס, לשעבר מדענית בנאס״א, מייסדת ומנכ״לית מוניט-הר, אפליקציה ביתית לגילוי מוקדם של סרטן השד; ישראל גורט, האקר מוכר ומוערך בעולם אשר ממוקם במקום ה-22 בהיכל התהילה של גוגל, בוגר ישיבות גור, מייסד שותף ומנהל הטכנולוגיות של רפלקטיז – מוניטור לטכנולוגיה של אתרי אינטרנט החושף פרצות אבטחה וכשלים באתרים וכן ישראל גרוס, בוגר ישיבת עטרת ישראל, מייסד שותף בסטארט-אפ אל 7 דיפנס עם ד״ר דורון שמע, מומחה לביו אינפורמטיקה, אשר פיתחו טכנולוגיה למניעת מתקפות סייבר המבוססת על בינה מלאכותית ונוצרה בשילוב אלמנטים מהעולם הביולוגי והמודלים של מערכות החיסון.

יזמית השנה' רותי מרגלית ממביט. צילום: ים לביא

יזמית השנה' רותי מרגלית ממביט. צילום: ים לביא

"פותחים להם דלתות ועוזרים להם לצמח"

לדברי מוישי פרידמן, מייסד שותף ומנכ"ל קמא-טק, לתחרות נרשמו 700 יזמים ויזמיות מעולם הטכנולוגיה. "יש לנו סטארט-אפים בעולמות הרפואה הדיגיטלית למשל, שמאפשרים לצלם את הגרון ועל בסיס ראיית מחשב ובינה מלאכותית לקבל תוצאה טובה מבדיקת רופא ומעבדה; סטארט-אפ המשלב בינה מלאכותית של בדיקה ביתית לגילוי סרטן השד, סטארט-אפים מעולמות הסייבר, הערים החכמות ועוד".

"זה מדהים בעיני לראות שיזמים חרדים וחרדיות מקימים סטארט-אפים ברמה כל כך גבוהה, כשווים בין שווים. לא עושים להם הנחות והם עומדים מול סטארט-אפים מכל העולם. לרוב הם מגיעים אלינו עם רעיון בלבד, ואנו בעזרת מאיץ הסטארט-אפים שהקמנו, סיוע של מנטורים מובילים מתחומי ההיי-טק וסיוע מעטפת שאנו נותנים, הם מצליחים לפרוח", אמר פרידמן.

"עד היום הגיעו אלינו 1300 סטארט-אפים שרצו להצטרף לתכנית. כל שנה נבחרים מתוכם עשרת הטובים ביותר, ועד כה ארבעים מיזמים עברו את התכנית. אנחנו פותחים להם דלתות ועוזרים להם לצמח".

פרידמן הוסיף כי "עד שהתחלנו, לדעתי יזמים חרדים היו חסרי ביטחון בתחום כי הם הרגישו שהם לא חלק מהאקוסיסטם, כמו למשל בוגרי 8200 שמקימים סטארט-אפים. ברגע שקמה כזו יוזמה, זה עוזר להם וכל הכישרון שלהם פורץ בכל הכוח".

באירוע נכחו גם שר הכלכלה, אלי כהן ויו"ר מכון הייצוא, אדיב כהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים