השקעה ספורטיבית: Heed של מתי כוכבי גייסה 35 מיליון דולר

החברה הישראלית-אמריקנית מפתחת טכנולוגיה שמספקת נתונים על המצבים הפיזי והרגשי של שחקנים ומאמנים ● המטה שלה נמצא בניו-יורק ומרכז הפיתוח - בהרצליה

מתי כוכבי, מייסד AGT ודיגיטל קלוז. צילום: יח"צ

Heed, פלטפורמה דיגיטלית לאוהדי ספורט המבוססת על בינה מלאכותית ועל טכנולוגיה שפותחה בישראל, הודיעה אתמול (ג') כי גייסה 35 מיליון דולר בסבב A, שהובל על ידי סופטבנק היפנית. מדובר בהשקעה הראשונה אחרי השקעת ה-Seed בסך 25 מיליון דולר, שאותה ביצעה AGT.

יצוין כי המטה של Heed נמצא אמנם בניו-יורק, אבל היא הוקמה על ידי AGT International של מתי כוכבי ועל ידי Endeavor, ומרכז הפיתוח שלה נמצא בהרצליה ומעסיק כ-50 מפתחים – מומחי בינה מלאכותית, אנשי תוכן, מעצבים ועורכי וידיאו. עובדי המרכז אמונים על הפיכת הסטטיסטיקות, הנתונים הפיזיים והביטוי הרגשי של מצבם המנטלי של השחקנים והמאמנים לתוכן ויזואלי חדש עבור הצופים והאוהדים.

בחברה אומרים כי הגיוס הנוכחי יאשפר לה להרחיב את שיתופי הפעולה שלה עם ליגות, איגודי ספורט ומועדונים ברחבי העולם, לפתח את הטכנולוגיה לזיהוי רגעים בולטים במשחקים ובקרבות עבור אוהדי כדורגל, כדורסל, קרבות MMA וענפים נוספים, ולספק להם אינטרקציות חדשות ומגוונות, ותובנות על מה שמתרחש על המגרש או בזירה.

בינה מלאכותית על המגרש

Heed משתמשת בבינה מלאכותית כדי לזהות את הרגעים המלהיבים ביותר באירועי ספורט חיים, ובאנליטיקות מבוססות אינטרנט של הדברים על מנת לייצר תובנות וסיפורים חדשים. התוכן מועבר לסמארטפון של האוהדים בכלים ויזואליים מתקדמים, באופן אוטומטי וכמעט בזמן אמת.

מעבר לסטטיסטיקות המוכרות ולניתוח ההיבטים הפיזיולוגיים של הספורט, הפלטפורמה מציגה לאוהדים מידע גם על ההיבטים הרגשיים וההתנהגותיים של השחקן או המאמן.

הצוות הישראלי של Heed. צילום: יח"צ

הצוות הישראלי של Heed. צילום: יח"צ

״סופטבנק היא מהמשקיעות המובילות את מהפכת הבינה המלאכותית והאינטרנט של הדברים", אמר כוכבי. "יש חשיבות אסטרטגית לכך שגוף בעל עוצמה כזאת מצטרף כמשקיע מרכזי כבר בשלב מוקדם ותומך בחזון ובטכנולוגיה שהצגנו". לדבריו, "העולם הפיזי מרתק לא פחות מהעולם הדיגיטלי, והיכולת לנתח אותו באמצעות בינה מלאכותית מבוססת על IoT תיתן לנו תובנות ייחודיות וחדשניות על ספורט בזמן אמת״.

"בזכות חיבור מתוחכם בין בינה מלאכותית וטכנולוגיית IoT, פיתחה Heed פלטפורמה שמשנה את האופן שבו אוהדים צופים ומתחברים לספורט", אמר אלוק סאמה, הנשיא וסמנכ"ל הכספים של סופטבנק. "הפלטפורמה שלה מספקת לאוהדים תובנות עמוקות על ההיבטים הפיזיים והרגשיים של אירועי ספורט, הודות לאיסוף וניתוח כמות גדולה של נתונים מורכבים בזמן אמת".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב
  1. אמנון

    נתקלתי בהיד כבר בשבוע האופנה לפני שנתיים וידעתי שזה יתפוס גם לספורט, אחלה יישום

  2. רחל

    זה מדהים איך הישראלים נמצאים בחזית הטכנולוגיה כמעט בכל תחום, כל הכבוד, גאווה!

אירועים קרובים