שירות חדש מציע: הגנת מסמכים רגישים מבוססת בלוקצ'יין

"הבלוקצ'יין מאפשר להגן על שלמות המידע באופן חדש, לשמר צוואות, פטנטים ומסמכים מסווגים, ולהגן על מקוריות המסמכים מפני זיופים או שינויים", אמר עופר לידסקי, מנכ"ל טרה סייף – החברה שהשיקה את השירות

עופר לידסקי, המייסד והבעלים של טרה סייף. צילום עצמי

הבלוקצ'יין מקושר פעמים רבות למטבעות וירטואליים כמו ביטקוין. אלא שזוהי תפיסה טכנולוגית שמאפשרת טרנזקציות בתחומים מגוונים – וכאלה מאובטחות. לכן, אך טבעי שחברות רלוונטיות ישיקו שירות שיאפשר הגנה על מסמכים רגישים בהתבסס עליה.

חברה שעשתה זאת באחרונה היא טרה סייף, המפתחת פתרונות גיבוי ואבטחת מידע. השירות שלה, BlockSafe, מאפשר להגן על צוואות מקוריות, מסמכים מסווגים ורגישים, וכן פטנטים רשומים, על ידי אחסונם על גבי רשת בלוקצ'יין, שנחשבת כאמצעי בעל רמת אבטחה גבוהה.

הבלוקצ'יין היא תפיסה טכנולוגית, שניתן לבצע באמצעותה פעילות עסקית מאובטחת באינטרנט ולאמת טרנזקציות עסקיות בין צדדים שונים, בלי צורך בישות ניהול מרכזית. התפיסה הזו ממומשת לאחר הגעה להסכמה בין גורמים שונים ובלתי תלויים, והדבר מבוצע על בלוקים של מידע, שמחוברים בשרשרת. כך, נוצר מבנה נתונים מבוזר שעל תוכנו – תוכן השרשרת הראשית – יכולים להסכים כל הגורמים המעורבים. את הגורם המנהל מחליפים בלוקים מוצפנים של מידע, שנוצרים באמצעות שיתוף מבוסס P2P, ספק-לקוח וההיפך.

בטרה סייף מציינים שהשירות שלהם יינתן לאנשים ולעסקים רק לאחר טיפול של עורך דין בנושא.

לדברי עופר לידסקי, המנכ"ל והבעלים של החברה, "טכנולוגיית הבלוקצ'יין הביאה עמה את האפשרות להגן על שלמות המידע באופן חדש, שבו אין אפשרות לשנות את תוכן הבלוקים מהרגע שהם נקבעו. לכן, ניתן לשמר את מסמכי הצוואות, הפטנטים והמסמכים המסווגים, תוך שימוש ברמת אבטחה גבוהה מאוד, שיכולה להגן על מקוריות המסמכים מפני זיופים או שינויים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים