האיחוד האירופי ישקיע 20 מיליון דולר בחדשנות ישראלית

האיחוד וקרן ICV III, שתקבל את ההשקעה, מחפשים בימים אלה סטארט-אפים בעולמות התוכנה, החומרה, התשתיות והחדשנות ● ב-EIF, קרן ההשקעות של האיחוד, לא פוסלים עוד השקעות בישראל, וייתכן שהסכם נוסף ייחתם כבר בשבוע הבא

מימין: אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; מאיר יוקלס, שותף בקרן ICV; רמונה סמסון, סגנית בכירה בנציבות האירופית; פייר לואיג׳י גילברט, יו״ר קרן ההשקעות של האיחוד האירופי - EIF; ועמנואל ג׳יופרט, שגריר האיחוד האירופי בישראל. צילום: יוסי צבקר

האיחוד האירופי מרחיב את ההשקעה שלו בהיי-טק הישראלי: קרן ההשקעות של האיחוד, EIF, הודיעה היום (ה') על השקעה של 20 מיליון דולר בקרן הישראלית ICV III, שמצידה מגייסת 75 מיליון להשקעה בסטארט-אפים ישראליים. הקרן מחפשת חברות טכנולוגיות ממגוון תחומים, ובלבד שתהיינה בשלבים מוקדמים.

ההשקעה היא חלק ממימוש תכנית ה-InnovFin ותכנית המסגרת של האיחוד האירופי, Horizon 2020, שישראל השקיעה בה 1.1 מיליארד יורו, באמצעות תכנית ISERD של רשות החדשנות.

קרן ICV III תשקיע בחברות Seed ובחברות מתחילות בעולמות התוכנה, החומרה, התשתיות והחדשנות. בקרן אומרים כי החברות שתיבחרנה יעסקו בקידום טכנולוגיות ומודלים עסקיים, על מנת לגרום למודרניזציה של תעשיות שונות, ובעיקר אלה שמאמצות טכנולוגיות לקיימות ולחדשנות. ICV אמנם מתמקדת בתחום הקלינטק, אך ייתכן שתשקיע בחברות בתחומים נוספים, בהן בחברות Big Data, אנליטיקה ותחומים משיקים.

מדובר בהשקעה ראשונה של EIF בישראל ובימים אלה מבקרים בארץ בכירים בה, על מנת להתחיל לאתר חברות מתאימות להשתתפות בתכנית. הסכום הנוכחי, של 20 מיליון דולר, הוא ברף הנמוך של טווח הסכומים שהקרן משקיעה במדינות אירופה בהשקעות ראשונות, שנע בין 15 ל-100 מיליון דולר. עם זאת, ייתכן שכבר בשבוע הבא ייחתם הסכם נוסף, שפרטיו לא נמסרו בינתיים, להשקעה בחברות ישראליות.

"פרק חדש ביחסים בין ישראל לאיחוד האירופי"

פייר לואיג'י ג'ילברט, מנכ"ל EIF, אמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר במלון הילטון בתל אביב, שבמהלכה נחתם ההסכם, כי "מדינת ישראל מציעה הזדמנויות עסקיות מצוינות בחברות שנמצאות בשלביהן המוקדמים, ויש כאן הזדמנות מצוינת עבור EIF להשקיע בקרן בעלת נוכחות מבוססת בישראל".

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ג'יאופרט, כינה את ההשקעה "פרק חדש ביחסים בין ישראל לאיחוד האירופי". אלה, כידוע, יודעים עליות ומורדות – בעיקר בהיבט המדיני.

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, ציין את התרומה שיש לחברות SME ישראליות לכלכלה האירופית בתחום שונים, לרבות בריאות וטכנולוגיות בתחומים חברתיים. ככלל, אמר, "המשימה שלנו היא להעביר את ישראל מהיותה סטארט-אפ ניישן לסקייל-אפ ניישן".

השקעות של יותר מ-200 מיליון דולר

ICV היא למעשה שלוש קרנות שהשקיעו או משקיעות בחברות בשלבים מוקדמים ובשלבי Seed כבר מ-2006. לאחר ביצוע ההשקעות בישראל יעמוד הסכום הכולל שהיא השקיעה עד כה על יותר מ-200 מיליון דולר. הקרנות השונות שלה מגובות על ידי משקיעים מוסדיים מובילים, תאגידים רב לאומיים ומשרדים באירופה, ארצות הברית וישראל.

EIF מהווה חלק מקבוצת הבנק האירופי להשקעות. היא משקיעה בקרנות הון-סיכון וכבר עשתה זאת ביותר מ-300 קרנות. משימתה המרכזית היא לסייע במימון עסקי SME, באמצעות ההשקעות הללו וערבויות שהיא נותנת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים