בכירים מסכמים את השנה: לימור אפיק, ServiceNow

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: לימור אפיק, מנהלת אזורית ב-ServiceNow

לימור אפיק, מנהלת אזורית ב-ServiceNow. צילום: אלון ישראל

מהו הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"גם השנה נרשמו שיאים חדשים בכל הנוגע לגיוסים, השקעות ואקזיטים בהיי-טק הישראלי. לפי דו"ח IVC-ZAG, חברות ההיי-טק גייסו סכום שיא של 3.2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2018. זהו הסכום הגדול ביותר מתחילת העשור. אם צוללים עמוק יותר, רואים כי חברות הבינה המלאכותית העפילו על חברות הסייבר, שעמדו בפסגה בשנים האחרונות וגייסו הון בהיקף הגדול ביותר – 426 מיליון דולר ב-45 עסקות. זאת לעומת גיוסי ההון של חברות הסייבר, שהסתכמו ב-394 מיליון ב-30 עסקות".

אילו מגמות יבלטו בשנה הקרובה?
"הנושא של גיוס עובדים, בעיקר מתכנתים ומהנדסים, הפך לאתגר בשוק התעסוקה המקומי, ואגב גם העולמי – וזה יימשך. על רקע זה התחזק בשנה האחרונה, וימשיך להתחזק בזו הקרובה, הטרנד של 'מיתוג מעסיק', שמציע לארגונים לבצע שורה של שינויים בהתנהלות במטרה להתמודד בהצלחה בתחרות על הטאלנטים בפרט ועל העובדים בכלל. מגמה זו מעניינת במיוחד לאור התחזיות המצביעות על שינויים עתידיים בשוק התעסוקה, כאשר הבינה המלאכותית תתפוס את מקומות העבודה שלנו. נשאלת השאלה האם העידן הזה – של העובד – הוא שירת הברבור של עולם התעסוקה? כמובן שלא, אבל עדיין מעניין לראות את שתי המגמות, לכאורה הפוכות, מתעצבות במקביל".

מיהי חברת השנה בהיי-טק הישראלי?
"בהמשך לשאלה הקודמת, חברות השנה שלי הן כאלה שעשו קפיצה משמעותית ביחס שלהן לעובדים ובהשקעות שלהן בשימורם. מדובר בחברות שמבינות שהצלחת הארגון מושפעת ישירות מהמוטיבציה של העובדים, ושכדי להביא את האנשים הטובים ביותר לחברה ולהשאיר אותם – צריך להשקיע ולהתמיד בכך.

על פי סקר 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן של TheMarker ו-BDI, חברות כמו פלייטיקה, ישראכרט, רפאל ובנק הפועלים שיפרו את מעמדן בעיני עובדיהן. חברות כאלה הן הגיבורות שלי בהיי-טק ובכלל, במשק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים