בכירים מסכמים את השנה: עודד שפירא, CGS ישראל

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: עודד שפירא, מנכ"ל CGS ישראל

עודד שפירא, מנכ"ל CGS ישראל. צילום: פלי הנמר

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"בתשע"ח נמשכה המגמה של אקזיטים ומכירת חברות ישראליות שמפתחות טכנולוגיה, שעם מכירתן הופכות לבסיס הפיתוח של חברות בינלאומיות. הבולטת והגדולה שבהן הייתה מכירת דאטורמה ל-Salesforce תמורת כ-850 מיליון דולר. מדובר בהישג מרשים ביותר לחברה שהוקמה לפני שש שנים וגייסה כ-50 מיליון דולר. דאטורמה, שפיתחה פלטפורמה לניתוח קמפיינים רב ערוצי, ממלאת עבור Salesforce פער שהיה בהיצע שלה, וזו תופעה נפוצה ביעדי החיפוש של חברות גלובליות, שמחפשות את המשהו המיוחד הישראלי".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה הקרובה?
"נושא הבלוקצ'יין יתפוס עוד יותר תאוצה. האטרקטיביות של האפשרות לבצע פעילות עסקית מאובטחת באינטרנט ולאמת טרנזקציות בין גורמים שונים ללא צורך בגורם מנהל מושכת תשומת לב גם של גופים ממוסדים כמו בנקים, על אף שהיא מערערת ומשבשת תפיסות יסוד שלהם. זאת, מפני שהם מבינים כי מדובר בפתרון אמיתי לבעיות מכבידות רבות. לכן, יותר ויותר חברות בעולם יחפשו יישומי בלוקצ'יין עבור פעילותן, וישראל תתבסס כמרכז פיתוח של טכנולוגיות ויישומים בתחומי ליבת הבלוקצ'יין ויישומי פינטק סביבה".

משה ינאי, מנכ''ל אינפינידט. צילום: פלי הנמר

משה ינאי, מנכ"ל אינפינידט. צילום: פלי הנמר

מיהו איש השנה בהיי-טק הישראלי?
"איש השנה שלי בהיי-טק הישראלי הוא משה ינאי, מייסד ומנכ"ל חברת אחסון הנתונים אינפינדט, שהקים את החברה ב-2011 לאחר שמכר שתי חברות אחסון קודמות שהקים ל-EMC וליבמ. אינפינידט מעסיקה מאות עובדים בישראל ובעולם, והשווי שלה מתקרב במהירות לשני מיליארד דולר. ינאי מצליח להפוך אחסון לזהב, כשהוא משלב את המוח הישראלי וההיכרות הקרובה שלו עם הענף ובכיריו ברחבי העולם, בו הוא מוכר כאחד ממובילי התעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים