האם העיבוד הגרפי הממוחשב הומצא מחדש?

נבידיה מציעה לראשונה ארכיטקטורת מעבדים גרפיים ליבות ייעודיות לחישובים ולהאצה של תהליכי 'מעקב קרניים'

עיבוד גרפי. צילום: BigStock

יצרנית השבבים והכרטיסים הגרפיים נבידיה חשפה השבוע ארכיטקטורה חדשה אותה היא מגדירה כקפיצת הדרך המשמעותית הגדולה ביותר שלה בתריסר השנים האחרונות. לפי החברה, הארכיטקטורה, שמכונה Turing, ממציאה מחדש את העיבוד הגרפי הממוחשב.

הסיבה היא שלראשונה מציעה ארכיטקטורת מעבדים גרפיים ליבות ייעודיות לחישובים ולהאצה של תהליכי 'מעקב קרניים' (Ray Tracing). תהליכים אלו מאפשרים לבצע חישובים שבוחנים כיצד קרני אור וקול נעים במרחב תלת ממדי וליבות ה-RT החדשות יכולות לבצע עד 10 גיגה פעולות חישוב כאלה בשנייה.

מדובר בהאצת חישובי מעקב קרניים בזמן אמת שלפי נבידיה גדולה פי 25 לעומת מה שהיה ניתן להגיע אליו בפסקל, הארכיטקטורה הגרפית הקודמת של החברה. זו היא הארכיטקטורה הגרפית השמינית שהציגה נבידיה מאז התחילה לייצר שבבים גרפיים והיא תכננה אותה מהבסיס מחדש.

אחד הביטויים לכך הוא הגדלת מספר ליבות ה-Tensor משולבות בשבב שמטרתן להאיץ במידה רבה את תהליכי לימוד המכונה בשבב, עד לקצב של 500 טריליון פעולות חישוב שכאלה בשנייה שכמובן עוזרות, עוד יותר, לתהליכי 'מעקב הקרניים' וכן תצוגה חלקה יותר באיכות גבוהה יותר של גרפיקה, ובמיוחד באנימציות וסרטים.

אמורים להיות זמינים במהלך הרבעון האחרון של 2018

ג'נסן היואנג, מייסד ומנכ"ל נבידיה, אמר בהכרזה כי "זו החדשנות החשובה ביותר שמציגה נבידיה בעשור האחרון ויותר. עיבוד גרפי היברידי ישנה את התעשייה, יפתח אפשרויות מדהימות שמשפרות את חיינו עם עיצובים עוד יותר יפים, בידור עשיר יותר ויותר חוויות אינטראקטיביות. מעקב קרניים בזמן אמת הוא הגביע הקדוש של התעשייה",

שלושת הכרטיסים הראשונים שיהיו מבוססים על הארכיטקטורה החדשה הם, שלא במפתיע, כרטיסים מקצועיים בסדרה החדשה Quadro RTX. הכרטיס המוביל, Quadro RTX 8000 יגיע עם 4,608 ליבות CUDA, תמיכה של Turion בביצוע עד 16 טריליון פעולות נקודה צפה בשנייה, וזאת במקביל לביצוע של עד 16 טריליון פעולות במספרים שלמים בשנייה. הכרטיסים החדשים אמורים להיות זמינים במהלך הרבעון האחרון של 2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים