תל אביב וירושלים – מהמקומות היקרים ביותר ללינה ב-Airbnb

הערים הישראליות נמצאות בין עשרת המקומות הראשונים ובכלל, כשהמזרח התיכון תופס 3 מקומות קרוב לפסגת האינדקס שפרסם בלומברג, המעיד איפה הכי יקר להשתכן ללילה בדירות שמציע שירות Airbnb הבינלאומי בשנת 2018

Airbnb

זה לא סוד ששכירת דירות לטווח קצר מאנשים פרטיים המפרסמים את מרכולתם דרך שירותיה של חברת Airbnb הבינלאומית הפכה לעניין מאוד פופולרי בשנים האחרונות, כשהיא נושכת בעקבי המלונות המסורתיים ומסמנת אפשרות ללינה שנחשבת לרוב כזולה יותר, והרבה פעמים גם כזו המאפשרת לתייר או לאורח לחוש את אווירת המקום ואת התרבות שלו באופן בלתי אמצעי ומוצלח בהרבה, לאוהבי הז'אנר.

אפשר בהחלט להבין מדוע הימצאות בלופט מיוחד, פנטהאוז על גג גבוה גבוה, או פשוט בילוי בדירת מעצבים מסוגננת המצוידת במיטב האבזור, היא עניין מפתה קצת יותר משינה בחדר מצוצע ומלאכותי של בית מלון. אלא שהקונספט, שבמקור פשוט כיוון לאפשר לאנשים להשכיר חדרים בבתיהם או את כל הדירה שלהם לאורחים מזדמנים אולי כגימיק או כהכנסה צדדית חביבה, הולך והופך לעסק רציני ומכניס, שהתעריפים בו מאמירים.

לונדון וניו יורק – זולות מתל אביב וירושלים

המגזין בלומברג (Bloomberg) פרסם כעת את אינדקס התעריפים הממוצעים להשכרת מקום להניח בו את ראשכם לילה, והטבלה מגלה משהו שלא יפתיע משכירים ושוכרים מקומיים כאחד, כנראה – תל-אביב היא אחת הערים היקרות בעולם להשתכן בהן.

עיר הבילויים, החופים ומסיבות החשק התברגה ללא קושי למקום ה-4 ברשימה של בלומברג, עם הסכום הממוצע של 188 דולרים ללילה של לינה בה. והיא לא העיר הישראלית היחידה שנחלה הצלחה דומה – ירושלים, עיר הבירה המיוחדת שלנו, היקרה ללבבות כל הלאומים והדתות, מתכבדת במקום ה-9 ובסכום הלא מבוטל של 173 דולרים שיתבקשו תיירים לשלם בעבור לילה אחד שיבלו בה. על פי בלומברג, המחירים הגבוהים ללינה בערי המזרח התיכון נובעים משילוב של תעריפי נדל"ן ומלונות גבוהים, בצד תיירות חזקה.

האינדקס החדש של בלומברג, אשר בוחן את העלות הממוצעת של לינה פרטית ללילה בערים הגדולות בעולם, מציג נתונים עדכניים לשנת 2018 וחושף את המספרים שמייצגים את הסכומים שתיאלצו לשלם מנת לשכור בערים אלו דירה או חדר באמצעות Airbnb.

העיר היקרה ביותר לישון בה היא מיאמי, ארצות הברית, שהעלות הממוצעת של לינה פרטית ללילה בה עומדת על 208 דולרים, לפי ממצאי מדד בלומברג. אחריה ניצבות ברשימה בוסטון במקום ה-2, ורייקיאוויק שבאיסלנד במקום ה-3.

הפתעה שמספק המדד העולמי היא ההתברגות של שלוש נציגות מהמזרח התיכון לעשירייה הפותחת של המקומות היקרים ביותר, כשדובאי מתמקמת מתחת לתל-אביב כעיר ה-5 היקרה ביותר בעולם – אם תגיעו אליה ותחפצו לשכור דירת Airbnb תבקשו להיפרד מ-185 דולרים ללילה בודד.

אגב, ניו יורק ולונדון, סינגפור וברצלונה – ללא ספק מחוזות תיירות פופולריים ומהערים הבולטות בעולם – שוכנות נמוך יותר ברשימה מאשר הערים הישראליות ולא הצליחו להגיע לפסגה של עשרת הגדולים.

למי להאמין – לאתר או לבלומברג?

מעניין לגלות כי אם בוחנים את הנתונים שמספקת חברת Airbnb, המחיר הממוצע ללילה בתל-אביב הוא בכלל 87 דולר ואילו העלות לילה ממוצע בירושלים עומדת רק על 82 דולרים, תעריפים שהם נמוכים בהרבה מאלו שמפרסם מדד בלומברג. הסיבה לכך היא ככל הנראה העובדה ש-Airbnb משתמשת בשיטת חישוב שונה מזו של בלומברג, כשהשירות לוקח בחשבון את מספר היחידות (חדרים) המושכרות בפועל, בעוד שבלומברג משתמש לצורך החישוב פשוט במחירים המופיעים בפרסומות שבאתר החברה.

בלומברג מפרסם את העלויות של הלינה ב-120 ערים ברחבי העולם. הנה מתוכם 20 המקומות הראשונים:

מיאמי, ארצות הברית – $205

בוסטון, ארה"ב – $195

רייקיאוויק, איסלנד – $194

תל אביב, ישראל – $188

דובאי, איחוד האמירויות הערביות – $185

לוס אנג'לס, ארה"ב – $180

אמסטרדם, הולנד – $178

סן פרנסיסקו, ארה"ב – $178

ירושלים, ישראל – $173

סידני, אוסטרליה – $173

ריאד, ערב הסעודית – $171

אדינבורו, סקוטלנד – $166

ניו יורק, ארה"ב – $159

סיאטל, ארה"ב – $156

כווית סיטי, כווית – $155

לונדון, בריטניה – $154

סינגפור, סינגפור – $154

וושינגטון, ארה"ב – $153

דבלין, אירלנד – $152

ברצלונה, ספרד – $151

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים