סרגיי ברין: גוגל החמיצה כשלא אימצה את הבלוקצ'יין בשלב מוקדם

במהלך פסגת קריפטו במרוקו אמר המייסד השותף של גוגל כי החברה הענקית שהביא אל העולם "כשלה כשלא נמצאה בחזית הטכנולוגיה" של הבלוקצ'יין, וסיפר לקהל שהוא ובנו כורים יחד אית'ריום

סרגיי ברין, ממייסדי גוגל. צילום: אתר החברה

המייסד השותף של גוגל (Google) ונשיא חברת האם שלה אלפבית (Alphabet), סרגיי ברין, הודה כי גוגל החמיצה את האימוץ המוקדם של הבלוקצ'יין, הטכנולוגיה שנמצאת מאחורי תחום המטבעות הקריפטוגרפיים.

גוגל אכן טרם הציעה לכולם כלי בלוקצ'יין, ובחודש מרץ האחרון אף הודיעה על כך שהיא מפסיקה את פרסומן של מודעות המקדמות מטבעות קריפטוגרפיים, כולל את המטבע שהפך למגה פופולרי – הביטקוין (Bitcoin), וכן הצעות מטבע ראשוניות (ICOs).

"כנראה שכבר החמצנו את ההזדמנות להיות בחוד (של הבלוקצ'יין – ג"פ), אהיה כנה", אמר ברין ב-2018 Blockchain Summit in Morocco – פסגה שעניינה תחום הקריפטו – שהתקיימה במרוקו בסוף השבוע.

עם זאת אמר ברין כי הבלוקצ'יין, בתור הטכנולוגיה של העתיד, עשוי בהחלט כן להיות אחד מתחומי המפתח שבהם תעסוק X – החטיבה הסודית-למחצה של אלפבית, אשר עניינה חדשנות ופיתוח של טכנולוגיות חדשות.

ברין גילה כי הוא עצמו לא יודע הרבה על התחום הקריפטוגרפי אבל ציין כי כריית המטבעות הווירטואליים גרמה לו להתעניין בנושא, ובמיוחד טכנולוגיית הבלוקצ'יין שאותה תיאר כ"מרתקת".

"לפני שנה או שנתיים הבן שלי התעקש שאנחנו צריכים מחשב למשחקים", סיפר ברין. "אמרתי לו שאם יהיה לנו מחשב למשחקים, אנחנו צריכים לכרות מטבעות וירטואליים. אז התחלנו לכרות את'ריום ואנחנו כבר עושים כמה פרוטות ודולרים מאז".

רגולציה מוצדקת שצריכה זמן כדי להפוך ליעילה

ברין השתתף בפאנל על הפוטנציאל של טכנולוגיית הקריפטו, כחלק מהפסגה במרוקו, שאורגנה על ידי מייסד שותף של קבוצת וירג'ין (Virgin Group), ריצ'רד ברנסון, וחברת שירותי הקריפטו Bitfury.

הפאנל דן ביכולות בלוקצ'יין, במושג הוכחה באפס ידיעה (Zero-knowledge proof) ובמדיניות הרגולטורית העולמית והשתתפו בו: נהא נארולה, מנהלת יוזמת המטבע הדיגיטלי (Digital Currency Initiative) במעבדות המדיה של ה-MIT; אנט נאזרט, חברה לשעבר ב-SEC האמריקני; ג'ים ניוסום, חבר לשעבר בוועדת המסחר בחוזים עתידיים, ה-CFTC; כמו גם המתופף לשעבר של להקת Guns N' Roses, מאט סורום.

בפאנל, תמך ניוסום במדיניות הקריפטו של ה-SEC וה-CFTC אבל אמר כי יעבור עוד זמן עד שהתקנות הנכונות יהיו באמת יעילות. לדבריו, "אנחנו עדיין בשלבים המוקדמים של התפתחות הטכנולוגיה הזו. אנחנו בסיבוב הראשון של משחק כדור ארוך מאוד, אז אנחנו צריכים להיזהר לא להאיץ ברגולטורים יותר מדי. כי בדרך כלל כאשר אתה מאיץ ברגולטורים, הם נוטים להבין את זה לא נכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים