מה תרומתן של מערכות ERP בעולם המשתנה של ימינו?

מרצים בוועידת ERP 2018, בהפקת אנשים ומחשבים, דנו באתגרים בניהול ובתפעול מערכות ERP ובשלל השינויים הנדרשים בגישה ובהתנהלות בעידן הנוכחי

עידית לסר, מנכ"לית משותפת, IT Solutions. צילום: ניב קנטור

"אנחנו רואים לשמחתי שבשנה וחצי האחרונות, אחרי תקופה ארוכה של שקט ויציבות בשוק ה-ERP, שוב יש התעוררות ושוב יש שינויים, ואלו שינויים שמתרחשים במקביל לשינויים שקורים בעולם, וטוב שכך. השינויים הללו אומרים שהחברות הגדולות ופורצות הדרך בעולם נמצאות כולן בעולם הדיגיטל, והן עכשיו הרבה יותר זריזות והן הרבה יותר מהירות, וכאמור זה שינוי שרואים אותו בהרבה מאוד תחומים – זה ממש לא מוגבל רק לחברות היי-טק, אלא בכל חברה רואים את השינויים הללו, והם אלה שצריכים לקבוע את סדר היום שלנו", כך אמרה עידית לסר, מנכ"לית משותפת, IT Solutions לבאי ועידת ה-ERP 2018, שנערכה אתמול (ד') באולם האירועים LAGO שבראשון לציון.

לסר, שגם הנחתה את הכנס, שהופק בידי אנשים ומחשבים, התייחסה לשאלה כיצד יש לבחור מערכת ERP בעולם המשתנה של ימינו. "שינויים אלו גם אומרים שאתם צריכים לשנות לחלוטין את האופן בו אתם ניגשים לבחירת והפעלת מערכת ה-ERP שלכם. בעבר הלא רחוק היה אפשר לבחור מבין כמה מוצרי מדף, למצוא את המערכת שמציעה כמה שיותר דברים שקרובים למה שאנחנו צריכים, לעשות כמה תיקונים ולהתפלל ששום דבר לא ישתנה יותר מדי. כיום, מראש צריך לחשוב על השתנות ולבחור פתרון שיאפשר לנו את ההשתנות העתידית שברור לנו שתגיע", היא אמרה.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

גם ה-ERP, הסבירה, הגיע לדיגיטל ולענן, מילים שנחשבו לגסות בהיבט הזה של השוק. "נכון שלא כל המערכות יוכלו לעלות לענן, וזה לא אומר שהן מערכות ERP לא טובות, אבל היא תהיה חייבת להיות מערכת שמוכנה להתחבר ולעבוד יחד עם מערכות קטנות יותר בארגון. ה-ERP כבר לא צריך להיות ממותה גדולה שמכילה את הכל", טענה לסר.

עוד היבט אחד חשוב הוא ההיבט הפנים ארגוני, היא סיפרה, ומי שמנהל את הפרויקט צריך ללהטט, לדבריה, בין השפה הפנימית של צרכי הארגון לבין השפה של ספק המערכת. "מנהל הפרויקט הוא אחד הדברים הכי חשובים בעת הקמת המערכת, והוא חייב לדעת לשווק את הפרויקט בתוך החברה, כדי שכולם יכנסו אליו בצורה אנרגטית שתגדיל את סיכויי ההצלחה, כי בשורה התחתונה מי ששורד זה מי שמצליח להתאים את עצמו מהר וטוב לשינויים בסביבה, לא מי שהכי חזק ומי שהכי גדול", היא סיכמה.

הכנסת ה-ERP – אחד הדברים החשובים שקרו לחברה

יהודית זינגר, סמנכ"לית כספים באמות השקעות, שהיא אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל, סיפרה מנקודת המבט של הלקוח על האתגרים בניהול ותפעול מערכות ERP. "אנחנו חברה גדולה שהיקף וגודל העבודה שלנו דורש ניהול קפדני וייעול. הבעיה הייתה שהתנהלנו באמצעות מערכת הנהלת חשבונות אחת ומערכת נפרדת לניהול חוזים, וגם מערכת התקציבים הייתה במקום אחר, ואפילו הנושא של הוראות התשלום התנהל באופן נפרד, וכך האלה. זה יצר הרגשה של סרבול, של כפילות ושכל מערכת מדברת בפני עצמה", היא סיפרה על הסיבה שהובילה אותם להבין שיש צורך בשינוי ולעשות זאת תוך בחירה ביועץ שידחוף את התהליך קדימה.

יהודית זינגר, סמנכ"לית כספים באמות השקעות. צילום: ניב קנטור

יהודית זינגר, סמנכ"לית כספים באמות השקעות. צילום: ניב קנטור

הבחירה נפלה בסופו של דבר על AX של מיקרוסופט (Microsoft), וההכנסה שלה לחברה בוצעה באופן הדרגתי. "המערכת עבדה בהתחלה במספר קטן של נכסים, ובמקביל למערכת הישנה, בכדי להיות בטוחים, עד שהיא תפסה את התפקיד לחלוטין באמות. אני יכולה לספר היום שהכל נמצא במערכת, כולל ניהול תקציבים, הסכמים וכדומה. וכמובן, היא מאפשרת את כל הניתוחים האנליטיים לגבי הרבה מהדו"חות ואפשר לומר שמספיקה לחיצת כפתור", אמרה זינגר.

היא מגדירה את הכנסת ה-ERP לחברה כאחד הדברים החשובים שקרו לה. "יש איחוד של פעילויות בחברה, כשיש רק תשובה אחת. החברה עברה שינוי כשתהליכי העבודה מוגדרים ומבוקרים, כשהמידע נגיש בקלות, במיוחד למנהלים. בנוסף, יש כמובן הרבה פחות טעויות ובמיוחד טעויות אנוש. בעולם של מידע זה מאפשר לך את הכוח, וזה מהדברים הכי חשובים בחברה עסקית שרוצה לגדול ולצמוח", היא אמרה לסיום.

כל הטכנולוגיות ואת כל המודולים במעטפת אחת

טל כידן, מנכ"ל חברת פריזה, סיפר והציג את הפיתוח של פתרונות ה-CRM וה-ERP שמציעה החברה שעוזרים לה למזג איי מידע, כדי להפוך אותם לכלי יעיל ושימושי. "המערכות עצמן מבוססות על פיתוח עצמאי שלנו והן מצויות בענן. המערכת מבוססת על HTML 5, היא רספונסיבית וגם מוכנה לשימוש בטלפונים בטכנולוגיית Mobile Ready, כשאנחנו מציעים במעטפת אחת את כל הטכנולוגיות ואת כל המודולים שצריך", הוא סיפר.

טל כידן, מנכ"ל חברת פריזה. צילום: ניב קנטור

טל כידן, מנכ"ל פריזה. צילום: ניב קנטור

כידן סיפר כי אחת ההחלטות הייתה להשקיע בממשק – בעיצוב שלו מצד אחד, וביכולת ההתמשקות שלו אל המשתמשים השונים במערכת מצד שני.

"אנחנו מציעים מקום אחד שבו מבצעת את כל העבודה הניהולית של הארגון ומשם ההפצה לכל המערכות, לכל המשתמשים ועם אפשרות גישה מכל התקן", הוא אמר.

לדבריו, שינויים במערכת יכולים לעיתים לגרום לכאוס ולכן יש צורך במנגנון שיודע לפצות על השינויים האלה מהר. "מכיוון שכך אנו מציעים שילוב של RPA, תהליכים אוטומטיים המבוצעים בידי רובוט תוכנה בכדי לייעל באופן מהותי את העבודה, וכדי לאפשר לנו לתת מענה ולעמוד באתגרים יוצאי דופן. שילבנו את הרובוט הזה גם בתהליכי הפיתוח במערכת שלנו עצמנו, ואנו מכנים אותו 'מחולל הקסם'. הוא מציע לנו יתרון דרמטי וללקוחות שלנו יתרון תחרותי עצום, שמועבר אליהם", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים