שני מיליון דולר יושקעו לפיתוח אבטחת סייבר באוניברסיטת בן-גוריון

המימון יתמוך בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית ושיטות המבוססות על למידת מכונה להקטנת פגיעות מהתקפות סייבר ● שני הגופים יתמקדו ביכולות זיהוי פנים וקול, עזרה אישית אוטומטית ואיתור הונאות

27/06/2018 11:50
צילום אילוסטרציה: BigStock

רויאל בנק אוף קנדה (RBC) ו-BGN Technologies, חברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, הודיעו בימים אלו שהבנק ישקיע שני מיליון דולר במחקר במכון לאבטחת סייבר של האוניברסיטה. המימון יתמוך בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית ושיטות המבוססות על למידת מכונה להקטנת פגיעות מהתקפות סייבר.

בהודעה של השתיים צוין כי בינה מלאכותית ולמידת מכונה הפכו לסטנדרט בתעשייה אל מול ההתפתחות המתמדת של איומים בתחום אבטחת הסייבר, כמו גם לקידום פעילויות חדשניות אחרות. המטרה בשיתוף הפעולה החדש היא לספק את הביצועים הטובים ביותר במשימות מורכבות כמו זיהוי פנים וקול, עזרה אישית אוטומטית, וכן איתור הונאות לסוגיהן והתקפות סייבר.

להמשיך ולפתח שיטות הגנה

שיתוף הפעולה המחקרי מיועד להמשיך ולפתח שיטות הגנה על מנת להעריך ולחזק את חוסנן של שיטות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה הקיימות כיום ובה בעת למזער את הרגישות שלהן לאיומים ולפגיעות. תחומי המחקר יפותחו בשיתוף פעולה עם פרופ' יובל אלוביץ' וד"ר אסף שבתאי, שניהם מהמחלקה להנדסת מערכות מידע ותוכנה, ובמרכז לחקר אבטחת מידע של אוניברסיטת בן גוריון.

מרטין וויילדברגר, סמנכ"ל תפעולי טכנולוגיות ואופרציות בבנק, אמר: "בעולם המורכב להפליא של ימינו, אנחנו זקוקים לטכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית ולמידת מכונה על מנת להמשיך ולפתח אבטחת סייבר מובילה. שותפות זו תעזור לתמוך בהגנת הסייבר שלנו על ידי עבודה עם מומחים בולטים בתחום זה, כדוגמת החוקרים באוניברסיטת בן גוריון".

דני שטייר, מצוות הפיתוח העסקי בתחום ההיי-טק בבן גוריון, הוסיף: "שותפות זו מספקת לחוקרים שלנו את ההזדמנות להמשיך וליישם את מעמדם המוביל בחקר אבטחת הסייבר בתחום הבנקאות, שם האבטחה חיונית לפעילות היומיומית ולבטיחות המידע של הלקוחות".

BGN Technologies היא חברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון. החברה ממסחרת את המצאות חוקרי האוניברסיטה ומטפחת שיתופי פעולה ויזמות בקרב חוקרים וסטודנטים. עד כה היא הקימה מעל 100 סטארט-אפים במגוון רחב של תחומים טכנולוגיים כגון ביופארמה, סייבר, קלינטק, מכשור רפואי, אופטיקה ועוד. בנוסף, הקימה החברה חממות ומאיצים טכנולוגיים בשיתוף גופים מובילים בשוק הישראלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים