DOJO תבדוק לכם עד כמה הבית החכם מוגן

מתחזקים בית חכם ומודרני? הדבר עלול להותיר אתכם חשופים ופגיעים ● DOJO, אפליקציה חינמית חדשה, מבית דוג'ו לאבס הישראלית, תבדוק עבורכם אילו מהמכשירים המחוברים לאינטרנט בבית או במשרד חשופים לפריצת האקרים

יוסי אטיאס, מנכל בולגארד ישראל. צילום: יח"צ

האם המצלמה שהותקנה בבית אכן מגנה עליכם, או שמא מזמינה פורצים, שיודעים בדיוק מתי יצאתם מהבית? ואולי הטלוויזיה החכמה שלכם תאפשר לפורצים מתוחכמים להגיע דרכה למחשבים שלכם ולהצפין את הקבצים בדרישת כופר? אלה רק חלק קטן מן הסכנות האורבות לנו בעידן הבית החכם והמכשירים המחוברים, וכדאי להתחיל לחשוב על כך לפני שמתרגש עלינו הברוך.

אפשר לעשות זאת כעת עם אפליקציה חינמית חדשה, שזמינה בחנויות האפליקציות של אפל (Apple) וגוגל (Google), המכונה בשם DOJO, שבודקת אילו מהמכשירים המחוברים לאינטרנט בבית או במשרד חשופים לפריצת האקרים.

"האפליקציה סורקת את כל הרשת הביתית שהסמארטפון מחובר אליה, מוצאת את כל המכשירים שקיימים בבית, ומציגה אותם למשתמש עם שמם האמיתי הגנרי – מצלמה, טלוויזיה, סמארטפון וכודומה. לאחר מכן היא מבצעת סריקה אקטיבית, כדי למצוא פגיעויות שקיימות במכשיר, ומציגה את דירוג הפגיעות של כל אחד מהם", אומר יוסי אטיאס, מנכ"ל דוג'ו לאבס, המשמש כמנכ"ל בולגארד ישראל.

דוג'ו לאבס הוקמה על ידי יזמים סדרתיים ומומחי סייבר יוצאי יחידות טכנולוגיות של חיל המודיעין, במטרה לספק שירותי הגנת סייבר מתקדמים לרשת הביתית ולשמור על פרטיות המשתמשים. החברה נרכשה על ידי חברת אבטחת המידע בולגארד (bullguard) הבריטית ב-2017, שהשקיעה מיליוני דולרים להרחבת מרכז הפעילות בהרצליה פיתוח ולקליטת עשרות מפתחים חדשים בחברה.

עד כמה המכשיר המחובר פגיע?

"האפליקציה מבצעת הערכות של סיכוני אבטחה על ידי סריקה וניתוח של נקודות תורפה בכל אחד מהמכשירים, ומעניקה לו ציון עד כמה הוא פגיע להתקפת האקרים. מדובר על מגוון סוגי מוצרים נוסף על מחשבים, כמו טלוויזיות, מצלמות אבטחה, מקררים, אזעקות, מזגנים, מנעולים, מערכות להדלקת תאורה ותריסים וכדומה". לדבריו, "הבדיקה מדווחת רק מה הסיכוי או הסיכון שהמכשיר ייפרץ, וזה לא אומר שהמכשיר נפרץ. האפליקציה פשוט מדרגת מ-1 עד 10 את מצב האבטחה של המכשירים השונים, ואחר כך מאפשרת להיכנס לכל מכשיר ולמצוא את הפרטים של כל הפגיעויות ורמת הסיכון של כל אחת מהן, ובמקרים מסוימים אף ממליצה על פתרון".

עוד הוסיף אטיאס, כי "הפגם שמשותף לכל מוצרי הבית החכם המקושרים לאינטרנט הוא בעיית האבטחה. האינטרנט הוא מקום שבו וירוסים, תוכנות זדוניות והאקרים יוצאים 'לבלות', בתקווה לתפוס טרמפ על האלגוריתם שמפעיל את המזגן, את מתגי האור או מוצרים חכמים אחרים בבית ובמשרד. חלק גדול ממכשירים אלו משווקים לצרכן עם רמת אבטחה נמוכה, או שאינם מתוכננים לקבל עדכוני אבטחה שוטפים לתחזוקת ההגנה. חולשות אלו מנוצלות לרעה על ידי האקרים. צרכנים יכולים כעת לסרוק את סביבתם בזמן אמת ולגלות את נקודות התורפה המזמינות אליהן פריצות".

האפליקציה היא רק חלק מפתרון הגנת הבית המחובר שהחברה מפתחת ומוכרת, ואותה היא מספקת ככלי חינמי.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עופר יצחק

    אני מעונין לרכוש את המכשיר ששומר על המכשירי וואי פי בבית איפו ניתן לרכוש?

אירועים קרובים