בדרך לאקזיט עוצרים באילת

צמיד דיגיטלי במקום ארנק על חוף הים; איב, קרובת משפחה של סירי, שתלווה אותנו בטיול; ומציאות רבודה בחוף של מוש - הסטארט-אפים האילתיים עולים על מפת ה-Travel Tech

14/06/2018 14:13

סטארט-אפים העוסקים בתחומי טכנולוגיה ותיירות, חברות מובילות בתחום ומשקיעים השתתפו השבוע בכנס ייעודי שנערך בנושא באילת. בימים שלפני האירוע התקיימה תכנית ההאצה Travel-Tech Bootcamp, שהוקדשה להכנת סטארט-אפים נבחרים בשלב מוכנות מתקדם לקראת הצגת המיזמים שפיתחו בפני מתעניינים ומשקיעים פוטנציאליים בכנס, במסגרת חממת הסטארט-אפים אילת האב (Eilat Hub).

האירועים נועד לחבר את תשתית התיירות של העיר עם תשתית הסטארט-אפים שמוביל ההאב, שמספק גישה ישירה לתעשייה למטרות מחקר ופיתוח, צמיחה וחדירה לשווקי התיירות הארצי והבינלאומי.

בין הסטארט-אפים שהשתתפו בכנס בלט סמארטאג (Smartag) – מיזם לפיתוח צמיד דיגיטלי נטען בכסף, המהווה חלופה חכמה לשימוש בארנק. הצמיד משמש גם כתעודת זהות דיגיטלית ומהווה ככרטיס כניסה למועדונים, חניונים ועוד – אלמנטים שמתאימים לעיר תיירות כמו אילת, והוא אף במכרז לרשת את העיר בשירות זה. אחד ממייסדי הפעילות של סמארטאג הוא עו"ד אריק בן-טוב, מייסד אילת האב. בן-טוב עומד גם בראש  חברת ההשקעות אריאלי קפיטל השותפה בהאב גם היא.

סיורים מודרכים בעולם בשילוב מציאות רבודה

הסטארט-אפים שהשתתפו באקסלרטור נבחרו מבין מאות מועמדים מהארץ ומחו"ל. כחלק מהתכנית הם עברו ימי הכנות מקצועיים ונפגשו עם מנטורים בתחומי המשפט, הכלכלה, התיירות והעסקים. בסיום האירוע הם הציגו למשקיעים וחברות מובילות את רעיונותיהם.

בין המשתתפים בתכנית נמנית נקסטו (Nexto), המציעה סיורים מודרכים ברחבי העולם בשילוב אלמנטים של מציאות רבודה. "נקסטו מסלובניה פיתחה טכנולוגיה מתקדמת להמחשת אתרי תיירות ואטרקציות", אמר אור חביב, מנכ"ל אילת האב. "מדובר בהטמעה טכנולוגית מבוססת מציאות רבודה, המאפשרת, למשל, להיות במצפה התת ימי באילת, בחוף של מוש או בפארק תמנע, כשעל האתר מולבשת מציאות רבודה על פי המקום, למשל עם משחקים".

סטארט-אפ אחר שהשתתף בתכנית הוא סי-ווב (SeeVoov). "מדובר בפלטפורמה חברתית אינטראקטיבית לתכנון טיולים בווידאו", אמר חביב. "היום למשל כשרוצים לטוס לברצלונה נכנסים ליו טיוב (YouTube) ורואים סרטים והמלצות על המקומות הטובים לביקור בעיר. סי-ווב פיתחה יכולת שאם תכתבו 'טיול בברצלונה' ליד כל סרטון, תוכלו להוסיף בלחיצה על פלוס את הסרטון לתכנית הטיול שלכם ובסופו של דבר לקבל תכנית מפורטת לאן להגיע, איך וכדומה. זה תופר את כל הטיול".

סטארט-אפ מעניין נוסף שהשתתף בתוכנית הוא איזי-ווי (EasyWay), אשר יצרה את איב (Eve), עוזרת וירטואלית למטיילים שעל ידי למידת ההעדפות הופכת את האינטראקציה עם המלון לאוטומטית ומספקת המלצות מותאמות אישית לחוויית הטיול. הדבר נעשה באמצעות שיחה באפליקציית מסרים מיידית. "כמו סירי", הוסיף חביב, "אפשר לדבר איתה בצ'אט במהלך הטיול". .

סטארט-אפ אחר הוא פארם-גאסט (FarmGuests). "הם פיתחו פלטפורמה להזמנת חוות תיירות חקלאיות כמו airbnb לחוות חקלאיות", אמר חביב. "החוות הפכו לטרנד עולמי. הפלטפורמה מאפשרת להזמין מקום לקטוף תותים, להכין גבינות וכדומה. זה הפך לטרנד עולמי. זו חברה שגדלה אצלנו בהאב משלב הרעיון ועד שילובה בתוכנית. השבוע, ומעבר לכך מדובר בעולים חדשים ממזרח אירופה שעד סוף החודש צפויים לקבל אזרחות ישראלית".

חברה נוספת היא ויגו (Viggo), שפיתחה פלטפורמה דיגיטלית למלונאים, המסייעת בשיפור חווית האורחים וניהול הדיגיטל. "מדובר בחיבור דיגיטלי בין המלון לאורחיו", ציין חביב. "החברה עוסקת בחווית האורחים במלון. היא מאפשרת חיבור לטלוויזיה ולמדיה ככלל, ומאפשרת קידום מכירות של מוצרים בנקודות דיגיטליות. זו למעשה תקשורת דיגיטלית בין המלון לאורחיו, עם שליטה חכמה בחדרים וכדומה".

כמו כן, השתתפה בתכנית חברת הסטארט-אפ HotelsB העוסקת בתחום הבינה העסקית וניהול קשרי הלקוחות עבור מלונות.

אילת האב בוטקמפ. צילום: מקסים סאליי

"עשרות סטארט-אפים פעילים באילת"

תכניות Eilat Hub מתמקדות בהשקעה ובפיתוח של תחומי התיירות, הנסיעות והנופש, בהם יש לאילת יתרון תחרותי. החיבור לתשתית הסטארט-אפים שמוביל ההאב יוצר הזדמנות למצב את העיר במקום גבוה בתחום ה-Travel tech.

"בשנים האחרונות הפכה אילת למוקד משיכה עבור סטארט-אפים רבים, המהגרים אליה אפילו מהמרכז, הלכה למעשה. יש עשרות משרות באילת בתחום", ציין חביב. "לפני כשלוש שנים התקבלה החלטה להביא את עולם ההיי-טק לאילת. עלה צורך להקים אקו-סיסטם שלם בעיר ולהיערך לכך, עם בניית מודל ייחודי. היום יש לנו עשרות תוכניות, בוטקמפס ופעילויות אחרות בתחומים מגוונים".

לדבריו, "יש לאילת ארבעה יתרונות תחרותיים בהם אנחנו מתמקדים בהאב: ראשית, עולם התיירות – זוהי העיר עם כמות נכסי התיירות הגדולה בישראל. יש באילת את כמות חדרי המלון הגדולה בישראל, אם לא באזור כולו. שנית, שדה תעופה בינלאומי שייפתח בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה. היתרון השלישי הוא נמל ימי והרביעי בא לידי ביטוי בתחומי הביו-טק, האנרגיה המתחדשת, החקלאות החכמה והחקלאות המדברית והימית. אלה ארבע נרטיבים שיש ואנחנו רוצים לממש אותם. את אילת מכירים בעיקר כעיר נופש ותיירות, ואנחנו רוצים לפתח אותה גם כTravel Tech .

חביב עצמו גדל באילת ובין השאר עבד בתחום בארצות הברית. "עבדתי בעמק הסיליקון באקו-סיסטם של סטארט-אפים", אמר. "כיף לראות בעיר שגדלתי בה את הפעילות הענפה של הסטארט-אפים וההאב. לא היה כאן כלום וכיום, עשרות סטארט-אפים פעילים בעיר ומריצים בה מאות תכניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים