בגלל שוד וירטואלי – ערך שוק הקריפטו צנח בכ-42 מילארדי דולרים

חברת חילופי מטבעות קריפטוגרפיים בשם Coinrail, הפועלת מדרום קוריאה, נפרצה ואסימונים בערך מצטבר של כ-40 מיליון דולרים נשדדו מארנקה הווירטואלי ● במה שנראה כתגובה היסטרית, צנח ערך הביטקוין בפרט ושוק המטבעות הווירטואליים בכלל באופן דרמתי בתוך יממה

אילוסטרציה: BigStock

המשבר של 2018 במחירי המטבעות הווירטואליים העמיק עוד, ו-42 מיליארדי דולרים נמחקו משוויו הכולל של השוק במהלך היממה האחרונה, מה שהרחיב את הירידה השנתית בערך הביטקוין (Bitcoin) ליותר מ-50%.

Coinrail, חברה להחלפת מטבעות וירטואליים מדרום קוריאה, חוותה אתמול (א') פריצת סייבר מסיבית, שבמסגרתה גנבו ממנה האקרים אסימונים בשווי של מעל 40 מיליון דולר. לפי פרשנים, הפריצה היא כנראה הגורם לטלטלה הגדולה בשוק, ולירידה החדה ביותר בשבועיים האחרונים במחיר הביטקוין, שעמד אתמול בשעות אחר הצהריים המוקדמות על כ-7,200 דולרים ושהגיע בתוך כמה שעות לערך של כ-6,650 דולרים, שמהווים ירידה של כ-7.6%. נכון לזמן פרסום הכתבה חלה התאוששות קלה, וערך המטבע עומד על 6,7845 דולרים.

פרטיה הספציפיים של הפריצה לא ברורים לגמרי בינתיים. על פי ההצהרה הרשמית של Coinrail באתר האינטרנט שלה, החברה אישרה את האירוע אך לא סיפקה כל מידע נוסף על הערך הכולל של מטבעות הקיפטוגרפיים שנגנבו ממנה.

"אנחנו נמצאים כרגע בתהליך של בדיקת השרת, בכדי לספק סביבת שירות יציבה. המערכת נבדקת לניסיונות פריצה. כמה מטבעות (Fund X, NPXS) זוהו, ונבדק נזק מטבע נוסף. נכון לעכשיו, מטבעות נמצאים בסִחוּר בכדי למנוע נזק, וייתכן שכמה מטבעות לא יוכלו לעבור לרשת", נאמר בהצהרה.

אנליסטים מסוימים צמידו את הירידה בחדה לאירוע בדרום קוריאה, בעוד שאחרים הצביעו על חששות מתמשכים בנוגע להיצמדות דווקא לפלטפורמות המסחר בסין. חברות לחילופי מטבעות קריפטו נמצאות תחת פיקוח הולך וגובר ברחבי העולם בחודשים האחרונים, וזאת בתוך שהן חוות מגוון של בעיות, כולל גנבות או מניפולציות על מטבעות בשווקי הלבנת ההון.

ראוי לציין כי זוהי פריצת הסייבר השנייה הקשורה לגוף חילופי מטבעות קריפטו שאירע בשבוע אחד. ב-6 ביוני, נפגע Japanese Syndicate Wallet ממתקפה שאפשרה להאקרים לגנוב מגוון אסימונים, כולל Level Up, Orbs, Shopin Token והמטבע היותר מוכר לישראלים, את'ריום (Ethereum), בשווי כולל של מעל 10 מיליון דולרים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים