בקרוב: חממת סייבר ובינה מלאכותית בירושלים

תכנית החממות הטכנולוגיות תורחב: 18 החממות יוכלו להקים שלוחות של חממת האם ● קרן JVP, המפעילה חממה בבאר שבע, תקים שלוחה חדשה בבירה

מימין: אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, ואלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה. צילום: יח"צ

רשות החדשנות מרחיבה את תכנית החממות הטכנולוגיות והודיעה באחרונה כי תאפשר ל 18 החממות הקיימות להקים שלוחות של חממת האם. במסגרת זו, קרן JVP, המפעילה חממה בבאר שבע, מסרה היום (ב') כי תקים שלוחה בירושלים, "במטרה לחזק את היזמות המקומית ולבסס את מערכת החדשנות בעיר".

ועדת המחקר של רשות החדשנות לחממת הסייבר בבאר שבע, שבבעלות קרן JVP ואוניברסיטת בן גוריון, תפעל להקמת השלוחה לטובת השקעה ותמיכה בחברות בתחומי הסייבר, בינה מלאכותית ותוכנות ארגוניות המתבססות על יזמים מקומיים.

להעשיר את מערכת החדשנות

קרן JVP היא אחת מקרנות הון-הסיכון המובילות בעולם ופועלת בירושלים מזה 25 שנה. תחומי פעילותה, כמו הגנת סייבר ובינה מלאכותית, התפתחו במיוחד בתל-אביב, הרצליה ובאר שבע ולאחרונה החלו להתפתח גם בירושלים. השלוחח שתקים החממה צפויה להעשיר את מערכת החדשנות המקומית ולתרום לפיתוח ורטיקלים נוספים של פעילות בעיר, כמו גם פתיחת עולמות תוכן נוספים עבור יזמים ירושלמים.

לדברי אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, "חיזוקה וביסוסה של מערכת חדשנות בירושלים, עיר הבירה של ישראל, הוא נושא בעל חשיבות עליונה והרחבת הפעילות של החממות בירושלים ששמה דגש על יזמים מקומיים, יש בה בשורה אמיתית לפוטנציאל הגלום באזור".

אהרון אהרון, מנכ"ל הרשות, אמר ש-"ביסוס מערכות חדשנות בפריפריה על יסודות עוגנים חזקים באזור כמו חממות ומוקדי ידע ממשים את אסטרטגיית הרשות לחיזוק התעשייה הישראלית באמצעות חדשנות טכנולוגית".

לדברי אניה אלדן, סמנכ"לית הרשות ומנהלת זירת הזנק: "אישור הקמת שלוחה מאפשרת למעשה פיצול של החממה לאתר מרכזי ולשלוחה. במקרה שלפנינו, כדי שפעילות השלוחה לא תבוא על חשבון פעילות החממה והתבססות מערכת החדשנות בבאר שבע, החליטה החממה כי פעילות השלוחה תנוהל על ידי צוות נפרד מהצוות המנהל של האתר המרכזי בבאר שבע. כמו כן החליטה הוועדה לחייב את החממה לקלוט שש חברות נוספות לפחות בבאר שבע עד תום תקופת הזיכיון בסוף אפריל 2021"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים