האם טראמפ יציל את ZTE הסינית?

האם עזרה ממקור מפתיע - מלשכת נשיא ארה"ב - תציל את ZTE מפני הסנקציות שהוטלו עליה בשל קשריה המסחריים עם איראן על ידי הממשלה האמריקנית?

האינטרנט מפנה לו עורף. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגן אתמול על החלטתו לשקול מחדש את הקנסות שהוטלו על תאגיד ZTE הסיני בשל המסחר עם איראן, ואמר כי יצרנית הטלקום היא קניינית גדולה של ספקים אמריקנים.

לאחר שהתבטא בחריפות נגד פרקטיקות המסחר הסיניות, שלדבריו פגעו בתעסוקה בארצות הברית, זכה טראמפ לביקורות קשות הן מצד הרפובליקנים והן מצד הדמוקרטים, אחרי שהתחייב לעבוד בשיתוף פעולה עם הנשיא הסיני, שי ג'ינפינג, כדי לסייע לתאגיד ZTE ואמר כי משרות רבות מדי בסין נפגעו.

תאגיד הענק סגר את פעילותו העיקרית, לאחר שמחלקת המסחר האמריקנית אסרה על חברות אמריקניות למכור רכיבים ל-ZTE במשך שבע שנים, בעקבות הפרתו את תנאי ההסכמים בנושא משלוח סחורות שמיוצרות עם חלקים אמריקניים אל איראן וקוריאה הצפונית.

"ZTE, חברת הטלקום הסינית הגדולה", אמר טראמפ, "קונה פריטים רבים מחברות בארצות הברית. הדבר משתקף גם בעסקאות המסחר הגדולות שאנו דנים בהן עם סין וביחסי האישיים עם הנשיא שי", הוא אמר.

לפי גורם בכיר ב-ZTE, ב-2017 שילם תאגיד הטלקום השני בגודלו בסין סכום של 2.3 מיליארד דולר ל-211 יצואנים אמריקנים. לפי הערכות, חברות אמריקניות מספקות 25%-30% מהרכיבים ש-ZTE משתמשת בהם בסמארטפונים שהיא מייצרת, ברשתות ובמוצרים אחרים.

מחלקת המסחר של ארצות הברית בוחנת כעת אפשרויות נוספות להעניש את ATE חוץ מחרם הספקים, אמר גם וילבור רוס, שר המסחר האמריקני. "ZTE עשתה כמה דברים שגויים", הוא אמר. "אבל השאלה היא האם יש אלטרנטיבות  אחרות שיחליפו את הסנקציות שהטלנו, ואת זאת אנו בודקים כעת בצורה יסודית יותר", הוא בישר במסיבת עיתונאים שהתקיימה בוושינגטון.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים