מבקר המדינה יחל בבדיקת ההתנהלות בפרויקט להב"ה

המבקר יפנה לגורמים המעורבים במשבר שבין עובדי הפרויקט לצמצום הפער הדיגיטלי ומשרדי הממשלה, על מנת לבדוק מה קרה ולהמליץ מה ניתן לעשות ● הבדיקה – בעקבות פנייה של ח"כ מיכל בירן

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. צילום: ניב קנטור

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, יחל בקרוב בבדיקה כדי לעקוב אחר ההתנהלות בפרשת פרויקט להב"ה, שמיועד לצמצום הפער הדיגיטלי.

זאת, בעקבות מכתב ששלחה אליו ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) באחרונה ובו ביקשה פגישה דחופה עמו ועם צוותו. בפגישה, שנערכה בלשכת המבקר בתחילת השבוע שעבר, השתתפו המבקר שפירא, היועץ לתפקידים מיוחדים, עמיחי שי, אהובה נבו, ראשת המטה ועוזרת בכירה למבקר המדינה ולנציב תלונות הציבור, ח"כ בירן ונציגי עובדי להב"ה.

המשבר החל כבר לפני זמן מה, אולם בתחילת החודש דווח כי אמן מקבוצת אמנת זכתה במכרז להקמת מרכזי להב"ה חדשים בפריפריה. אמן היא זו שמתפעלת את מרכזי להב"ה הקיימים. המכרז עורר חשש אצל העובדים שהממשלה מתכוונת להפריט את הפרויקט – בשלב השני, לאחר סיום המכרז הנוכחי. זאת, על אף ששר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, שב והצהיר שהפרויקט לא יופרט כל עוד הוא מכהן כשר.

כמו כן, העובדים הגישו תביעה נגד המדינה, בדרישה להעניק לכ-100 מהם מעמד של עובדי מדינה, ולא של עובדי מיקור-חוץ, כמו מעמדם הנוכחי. התביעה עדיין מתבררת בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, ובשל כך מסרב משרד האוצר בשנה האחרונה לאשר תקנים חדשים למרכזים הקיימים- מה שלטענת העובדים וח"כ בירן גורם נזק חמור להמשך פעילות המרכזים בפריפריה. האוצר מנמק את עמדתו בכך שכל עוד התביעה בבית המשפט לא תסתיים, אין הוא יכול לאשר תקנים חדשים. במהלך השנה נערכו ניסיונות למשא ומתן בין נציגי משרדי המדע והאוצר, אולם ללא הועיל. בעקבות זאת פנו העובדים למבקר ולח"כ בירן, המלווה את הפרשה מאז תחילתה, והם מקווים שבעקבות התערבות המבקר יימצא פתרון לבעיה.

יצוין כי בינתיים לא נחתם חוזה עם החברה הזוכה, אמנת – מאותה הסיבה של העדר הסכמה בין משרדי האוצר והמדע. באחרונה הועלו פתרונות ביניים, אולם טרם התקבלה החלטה סופית.

ח"כ בירן דרשה מהמבקר לכלול את פרויקט להב"ה בדוח הקרוב שלו, לאור ההתנהלות של משרדי האוצר והמדע, שלדבריה פוגעת בראש ובראשונה בפרויקט עצמו ובעובדים. המבקר אמר כי כתיבת דו"ח בנושא תארך זמן ולכן, בשלב הראשון הוא יפנה במכתבים לכל הגורמים הנוגעים בדבר, ויחל בבדיקת הדברים. כדי שהוא יוכל לעשות זאת, המבקר ביקש מנציגי להב"ה להרחיב בכתב לגבי הנושאים שדרושים בדיקה.

בעקבות הביקור כתבה ח"כ בירן בחשבון הטוויטר (Twitter) שלה: "התכנית לצמצום הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית הקימה מאות מרכזים ברחבי הארץ, בהם נערכים קורסים לילדים ומבוגרים. לצערי, משרד המדע והחשב הכללי ממשיכים להקפיא את התקנים ולפגוע במרכזים ובתושבי הפריפריה. אחרי פגישה מוצלחת, גייסנו את מבקר המדינה לעזור לנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים