רכישה ראשונה של קאנון בישראל: קונה בעשרות מיליונים את BriefCam

BriefCam הוקמה ב-2007 על ידי פרופ' שמואל פלג, גדעון בן צבי וד"ר ירון כספי ● הטכנולוגיה שלה פותחה על ידי סטודנטים בהנחיית פלג מבית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית

קאנון ו-BriefCam

קאנון (Canon) תוקעת יתד בארץ ציון: הענקית היפנית רוכשת את BriefCam הישראלית. סכום הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בענף העריכו אותה בעשרות מיליוני דולרים.

החברה הוקמה ב-2007 על ידי פרופ' שמואל פלג, גדעון בן צבי, וד"ר ירון כספי. הטכנולוגיה שלה פותחה על ידי סטודנטים בהנחיית פרופ' פלג מבית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית.

השלושה פיתחו מוצר המבוסס על טכנולוגית טיפול מהיר (תיקצור) בווידיאו, שפותחה באוניברסיטה העברית. זו מאפשרת לסרוק ולנתח צילומי וידיאו גולמיים במהירות. הטכנולוגיה של BriefCam הופכת וידיאו של מצלמות אבטחה, הפזורות בכל עבר, למידע שימושי בזמן אמת. היא מקצרת באופן משמעותי את הזמן שלוקח לעבור, להבין, ולנצל אלפי שעות של וידיאו. טכנולוגיה זו מגבירה את רמת הבטיחות במקומות המצולמים, ומסייעת לגורמי האבטחה ואכיפת החוק.

בשנת 2013 היה לנרכשת תפקיד אינטגרלי בלכידת החשודים בביצוע הפיגוע במרתון בוסטון. מושל מסצ'וסטס, דאוול פטריק, אמר אז כי "BriefCam מילאה תפקיד חשוב בסיוע לקציני אכיפת החוק לזהות את המחבלים החשודים ולבסוף לאתרם".

חלומו של כל חוקר

לדבריו, "בימים שלאחר הפיגועים במרתון בוסטון, אלפי תמונות וקטעי וידיאו רבים שצולמו עם טלפונים סלולריים, הועברו לגורמי אכיפת החוק שהוקצו למשימה. תוך שימוש בתוכנה שפותחה על ידי BriefCam, החוקרים היו מסוגלים לסקור במהירות את התמונות ואת קטעי הווידיאו ולאתר תמונות של שני המחבלים החשודים. החברה והמוצר שפיתחו מאוד הקלו על לכידה מהירה יחסית של המחבלים".

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, אמר כי "אירוע זה הוא דוגמה נוספת לאופן בו המדע והאקדמיה מביאים ליצירת מיזמים שהופכים את העולם שאנו חיים בו לטוב ובטוח יותר".

פרופ' פלג הוסיף כי "הרעיונות הנפלאים שיש לסטודנטים המצוינים באוניברסיטה, יחד עם התמיכה החזקה של האוניברסיטה ושל יישום בניצול מסחרי של הטכנולוגיות, הופכות את האוניברסיטה לחלומו של כל חוקר".

הרכישה מצטרפת לעסקאות מסחריות רבות נוספות של חברות סטארט-אפ שהטכנולוגיות שלהן התבססו על מחקר שנערך באוניברסיטה העברית והוסמכו באמצעות חברת הטכנולוגיות של האוניברסיטה, יישום.

ד"ר ירון דניאלי, נשיא ומנכ"ל יישום, אמר כי "הרכישה היא עדות נוספת לערך הגלובלי והמסחרי של המחקר באוניברסיטה העברית. אנו מהווים גשר בין החוקרים והתעשייה, המאפשרת לחדשנות להגיע ולהצליח בשוק".

כאמור, זהו אינו האקזיט הראשון מבית האוניברסיטה העברית. בשנה שעברה נרכשה מובילאיי (Mobileye), הפועלת לפיתוח טכנולוגיות ראיה למערכות מתקדמות של סיוע לנהגים (ADAS) ונהיגה אוטונומית, על ידי אינטל (Intel), ב-15 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים