Fitbit: נשתמש בענן של גוגל כדי לשתף נתונים עם רופאים

יצרנית עוקבי הכושר והבריאות מתכננת להשתמש ב-Cloud Healthcare API של ענקית הטכנולוגיה, על מנת לחבר נתוני משתמשים לרשומות רפואיות אלקטרוניות, ולאפשר לרופאים ולמטופליהם לעקוב טוב יותר אחרי מצב מחלתם

לבריאות. Fitbit. צילום אילוסטרציה: BitStick

Fitbit עוברת לענן של גוגל (Google): החברה, שמפתחת ומשווקת מוצרים לניטור הפעילות הפיזית של האדם, המשקל והרגלי האכילה והשינה שלו, הודיעה אתמול (ב') כי תשתמש ב-Google Cloud ובשירותי API בתחום הבריאות שמספקת החברה בכדי להציע פלטפורמת ניהול, טיפול ואימון לספקיות שירותי בריאות.

הענן של גוגל ייתן ל-Fitbit מאגר נתונים תואם ל-HIPAA, שיוכל להתחבר לרשומות רפואיות אלקטרוניות (EMR) המשמשות את ספקיות שירותי הבריאות – דבר שיעניק לחברה את הסולם שאותו היא צריכה כדי להסתנכרן מול בתי חולים גדולים ומול מבטחים.

הענן של גוגל יארח את הדשבורד של Fitbit, שבעזרתו המטפלים יכולים להקצות, לתכנן ולפקח על תכניות בריאות וכושר ייעודיות עבור חולים הסובלים ממצבים כרוניים, כמו סוכרת ויתר לחץ דם.

באמצעות הדשבורד יכולים מטפלים לתקשר עם מטופלים ובני משפחותיהם, לתדרך אותם ולמשוך נתונים אובייקטיביים על מצב בריאותו של המטופל מהתקני Fitbit שאותם הוא לובש. הפלטפורמה יכולה גם למשוך נתונים מה-EMR של המטופל, בכדי לספק למטפל תמונה מלאה יותר של בריאות החולה.

Fitbit השיגה את ממשק הדשבורד הבריאותי שלה כאשר רכשה את Twine Health בפברואר האחרון, והוא משמש לעתים קרובות "מאמני בריאות" שמונו למשתמש מטעם ביטוח הבריאות או המעסיק, במקרה של חברות גדולות – כך על פי החברה.

ניהול הבריאות של חולים בזמן שהם מחוץ למרפאה או לבית החולים הוא אתגר גדול עבור קופות החולים וספקיות שירותי הבריאות השונות. אם חולי סוכרת לא מצליחים לנהל ולעקוב אחרי מצב הגלוקוז בדמם, או אנשים שסובלים מיתר לחץ דם לא יכולים למדוד זאת ולנהל מעקב אחרי התוצאות, הדברים עלולים להוביל לבעיות שונות, ואף להחמרה במצבם. בנוסף, מצב זה מייצר עלויות גבוהות יותר למדינה ולחברות המטפלות.

קשרים ארוכים עם ספקיות בריאות

לאורך 10 שנות קיומה רקמה Fitbit קשרים עם ספקיות בריאות, מבטחים ומעסיקים, שלהם היא מכרה מכשירים התומכים בתכניות בריאות. עכשיו מנסה החברה לפתח את היבטי ה-B2B של העסק, כדרך להפחתת התלות שלה במכירה ישירה לצרכנים, אשר להם הציעה עד כה בעיקר מכשור מעקב כושר ושעונים חכמים.

מניית Fitbit זינקה בכמעט 10% אתמול (ב'), לאחר שהחברה הודיעה על שיתוף הפעולה עם גוגל. בשלב מאוחר יותר של יום המסחר קטן הגידול בכמחצית. החברה עתידה להודיע מחר (ד') על רווחיה הרבעוניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים