"סריקת הזיכרון המואצת" של אינטל תקל על מחשבים בחיפוש וירוסים

יישומי בדיקה אלו יוכלו להשתמש במשאבים של השבבים הגרפיים המשולבים במעבדים של אינטל במקום במשאבים של המעבד הראשי ● כך ניתן יהיה לבצע את העבודה, לפי החברה, מהר יותר וזאת תוך כדי הפחתת המעמסה על המערכת ● מיקרוסופט הראשונה לאמץ את הטכנולוגיה

המותקף כלל לא יודע שהיא שם. רוגלה חדשה שכמעט לא ניתן להסיר. אילוסטרציה: ValeryBrozhinsky/BigStock

טכנולוגיה חדשה של אינטל (Intel), אותה מכנה החברה "סריקת זיכרון מואצת" (Accelerated Memory Scanning), אמורה להקל על מחשבים לבצע סריקות אחר וירוסים, רושעות ומזיקים אחרים.

יישומי בדיקה אלו יוכלו להשתמש במשאבים של השבבים הגרפיים המשולבים במעבדים של אינטל במקום במשאבים של המעבד הראשי. כך ניתן יהיה לבצע את העבודה, לפי החברה, מהר יותר וזאת תוך כדי הפחתת המעמסה על המערכת ותוך כדי שהמעבד הראשי יכול להיות פנוי לביצוע מטלות עיקריות.

השימוש בשבב הגרפי המשובץ (iGPU) הוא למעשה יישום של תורת ה-GPGPU: בזמן שהשבב אינו נמצא בשימוש לצורך מטלות גרפיות ייעודיות, הוא פנוי לביצוע מטלות כלליות אחרות.

לפי אינטל, השימוש בטכנולוגיה הוביל לצמצום משמעותי בעומס החישוב של המעבד הראשי בזמן סריקת וירוסים מ-20% ל-2% בלבד – כמעט ולא משמעותי. במקביל צריכת החשמל ירדה ב-52% בבדיקות שערכה החברה.

ביצועי המעבד נפגעים

הטכנולוגיה החדשה תתמוך, לפי אינטל, בכל המעבדים החל בדור השישי של מעבדי ה-Core. עם זאת, השימוש בפועל מגיע מהתכונות עצמן שיצטרכו להפנות את התהליכים ל-iGPU, וזה אומר שיצרניות מוצרי האבטחה יצטרכו לעדכן את התוכנות שלהן כדי להשתמש באפשרות הזו.

מיקרוסופט (Microsoft) הייתה הראשונה להודיע על אימוץ הטכנולוגיה החדשה ב-Windows Defender, יישום האבטחה המוכלל ב-Windows 10. העדכון אמור להיות משוחרר במהלך הרבעון הקרוב.

ריק אצ'ווריה, סגן נשיא בקבוצת התוכנה והשירותים ומנכ"ל וחטיבת אבטחת הפלטפורמות באינטל, אמר כי "טכנולוגיות הסריקה הקיימות כיום מסוגלות לזהות מתקפות סייבר המבוססות בזיכרון אך גובות מחיר מביצועי המעבד. השיפורים הנוכחיים ממחישים את המחויבות שלנו להגנת הלקוחות והנתונים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים