בחודש הבא: האקתון לסיוע להנצחת השואה ולטיפול בניצולים

ההאקתון, ששמו "ניצוץ לדורות", יארך 36 שעות רצופות ● נתן לייבזון, מיוזמי האירוע: "לסקטור הטכנולוגי יש הרבה מה לתרום לשיפור איכות החיים של ניצולי השואה ולהנצחתה"

הנגשת מדע אודותיה לטובת ההנצחה בדור הצעיר. שואת העם היהודי. אילוסטרציה.

אנשי היי-טק, יזמים וסטארט-אפיסטים יפתחו במסגרת האקתון מיוחד, שיתקיים בחודש הבא בבורסה בתל אביב, טכנולוגיות שיסייעו לטיפול בניצולי השואה ולהנצחתה, על רקע הכחשת השואה. ההאקתון, ששמו "ניצוץ לדורות", יתקיים במשך 36 שעות רצופות, החל בשעות הבוקר של יום ג', 10 במאי.

בסיום ההאקתון יציגו היזמים את הפיתוחים שלהם. בנוסף, האירוע יהווה בסיס לשיתופי פעולה בין חברות ויזמים הקשורים לתחום.

המהלך הוא פרי יוזמה של ארבעה יזמים: ענת גרימלנד, ארז גביש, אלון רפפורט ונתן לייבזון. אחת המטרות שלו היא לפתח טכנולוגיות שייתנו מענה לאתגרים שאיתם מתמודדים ניצולי השואה בתחומים הכלכלי, הנפשי, הבריאותי והחברתי. מטרה נוספת היא פיתוח טכנולוגיות שיסייעו לחינוך ולהנצחת השואה והגבורה. זאת, על רקע הניסיונות ההולכים וגוברים לשכתוב ההיסטוריה, כמו במקרה של החוק הפולני, ולהכחשה כוללת של השואה.

לדברי לייבזון, "פתרון בעיות וצליחת אתגרים שנראים בלתי אפשריים הם הלחם והחמאה של תעשיית היזמות הישראלית. אנחנו מאמינים שלסקטור הטכנולוגי וליזמים יש הרבה מה לתת ולתרום ליצירת ולהחלת פתרונות ישימים עבור שיפור איכות החיים של אותם הגיבורים, ניצולי השואה, עבור חינוך הדורות הבאים ועבור הנצחת הזיכרון לדורות. ככל שעובר הזמן, אוכלוסיית ניצולי השואה מצטמקת ולנו נותרים פחות אנשים לעזור להם. כיום יש בישראל פחות מ-200 אלף ניצולים ועלינו להקדיש את השנים הקרובות כדי להיטיב את איכות חייהם ככל האפשר".

להרשמה להאקתון לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים