על רקע טענות להטרדות מיניות: רמי ברכה מפיטנגו השעה את עצמו

על פי תחקיר "עובדה", ברכה הפעיל ושכר חברת חקירות, על מנת לעקוב אחר הנשים שבהן פגע לכאורה, ולאתר בטרם יפורסמו, דיווחים בנושא – ולמנוע את פרסומם

מסע הכפשה. צילום: korionov/BigStock

רמי ברכה, שותף בקרן פיטנגו, השעה את עצמו זמנית מהקרן. זאת, בעקבות שידור תחקיר עובדה אמש (ד'), בו פורסמו עדויות של נשים שאותן לכאורה הטריד מינית. ברכה מכחיש כי כפה עצמו על נשים. על פי תחקיר "עובדה", ברכה הפעיל ושכר חברת חקירות, על מנת לעקוב אחר הנשים שבהן פגע לכאורה, לאתר דיווחים בנושא בטרם יפורסמו – ולמנוע את פרסומם.

ברכה, נטען, פגע בנשים, רובן יזמיות היי-טק, אשר ביקשו לגייס כספים מקרן פיטנגו. עוד דווח כי חברת החקירות הציבה מעקבים אחר עיתונאיות ואחר יזם שאליו הגיעו עדויות על מעשיו לכאורה של ברכה. מתכתובות הווטסאפ (WhatsApp) שנחשפו בתכנית, עולה כי ברכה העביר לחוקרים רשימה מפורטת של נשים צעירות מהתעשייה – כולן הגיעו אליו לפגישת עבודה שקבע מחוץ למשרד.

על פי "עובדה", נגד ברכה התלוננו כמה נשים, אשר חוו מברכה התנהגות זהה: קביעת פגישה לטובת גיוס כספים מהקרן, ולאחרי, באותה פגישה, או בפגישה נוספת, פגישה שהחלה בעניין מקצועי והפכה להטרדה.

ווטסאפ ששלח ברכה לחברת החקירות למעקב אחר עיתונאיות שייתכן ויש להן מידע עליו. מקור: עובדה

ווטסאפ ששלח ברכה לחברת החקירות למעקב אחר עיתונאיות שייתכן ויש להן מידע עליו. מקור: עובדה

עוד דווח כי בהמשך הוא שכר את חברת יעד חקירות, על מנת לעקוב אחר היזם שחר קמיניץ, שאליו הגיעו עדויות של נשים שנפגעו לכאורה מברכה. חברת החקירות ערכה מעקבים אחר קמיניץ ואף אספה עליו מידע רגיש, מידע שהועבר לברכה.

מאוחר יותר ביקש ברכה לעקוב גם אחר שלוש עיתונאיות: ענבל אורפז, לשעבר כתבת ההיי-טק ב-TheMarker, הדס שטייף מגלי צה"ל, ושרון שפורר מ-"המקום הכי חם בגיהנום". זאת, על מנת לגלות מה הן כותבות בעניינו ברשתות החברתיות, בחלקן הלא-פומבי.

עוד שודר כי לאחר מכן ברכה הנחה את החוקרים הפרטיים לעקוב ברשת אחר נשים, שככל הנראה היו אלה בהן הוא פגע. בעקבות שידור התחקיר הודיע ברכה על הקפאת כל פעילותו בקרן ואמר כי "אני לוקח פסק זמן, על מנת להתמודד עם מסע הרדיפה נגדי במטרה לנקות את שמי".

"מסע הכפשות ורדיפה"

להלן תגובתו של ברכה: "מזה חודשים שאני נתון למסע הכפשות ורדיפה, המונע על ידי אדם הפועל בתחום ההיי-טק, שהחליט, ממניעים שאינם ידועים לי, להרוס את שמי הטוב ולפגוע במשפחתי ובפרנסתי עד כדי חורבן מוחלט".

"בחודשים האחרונים קיבלתי ממספר חברים פניות על כך שאותו גורם מפיץ עלי, בכתב ובעל פה, עלילות שווא בדבר הטרדות מיניות שלכאורה ביצעתי, מפעיל חוקר פרטי המנסה לקושש עדויות, ואף חמור מכך – מנסה לייצר שמועות בשוק תוך כדי הפצת הודעות כשהחמורה מכולן הייתה הפצת הודעת ווטסאפ הכוללת את המשפט 'נוריד את המניאק הזה'. אמירה כזאת לא יכולה להשאיר אף אדם אדיש, מפני שהיא עולה לכדי איום ממשי ולקוחה מהטרמינולוגיה של העולם העברייני".

"כשהבנתי שמישהו שם לו למטרה 'להוריד אותי' ואינו בוחל בכל דרך ואמצעי לעשות כך, החלטתי שזכותי ואף חובתי כלפי משפחתי להבין מול מה אני מתמודד, ולפיכך פניתי לחברת החקירות BICI והנחייתי היחידה אליהם הייתה לנטר את הרשתות הציבוריות".

"חשוב לי להדגיש", אמר ברכה, "באופן החד ביותר, כי מעולם לא כפיתי עצמי על אף אחת באופן שיכול להתפרש כהטרדה. בוודאי שמעולם לא הובא לידיעתי על דבר שכזה. האשמות כאלו חמורות, לא יכולות להיות מופרחות באוויר ללא כל ביסוס עובדתי… אני ידוע כאדם חם שמביע חיבה, לגברים ונשים כאחד. זה אני וזה לא הולך להשתנות. למרות זאת, אני מוצא לנכון להתנצל מעומק לבי אם מישהי חשה נפגעת מהתנהגותי, לא הייתה לי כל כוונה כזו".

מפיטנגו נמסר כי "רמי ברכה הוא שותף מוערך, חבר ואדם מעורר השראה, שזכויות רבות עומדות לו כאדם, לוחם בצה"ל, דוגמה אישית לדורות של לוחמים בפציעות קשות שהשתקמו ואחד מעמודי התווך בתעשיית הון הסיכון בישראל. זכויות אלה עומדות לו תמיד, ובוודאי כל עוד לא הוכחה אף אחת מהטענות שמנסים לייחס לו".

"נדגיש כי מעולם לא הגיעו אלינו תלונות או טענות כלשהן באשר להתנהגות פוגענית שלו כלפי נשים. אם היו מגיעות כאלה הן היו מטופלות באפס סובלנות, על פי חוק, באופן נחרץ, חד וברור. למרות שלא הגיעה אלינו כל תלונה לגבי רמי, ביקשנו ממנו לתת מענה נרחב על מסכת השמועות הללו. רמי הבהיר לנו בצורה כנה ופתוחה, כי הוא מתמודד בחודשים האחרונים עם מסע רדיפה אישי ומאורגן המכוון נגדו. קיבלנו בהבנה את החלטתו של רמי לקחת פסק זמן מפעילותו בקרן ולצאת לחופשה, על מנת להתמקד בהתמודדות על טיהור שמו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים