"המטרה – ליצור משהו חדש המכונה 'אדריכלות דיגיטלית'"

"עתידנים מדברים על כך שב-20 השנה הקרובות תהיה פריצה טכנולוגית שלא הייתה ב-300 שנה לפני כן, ואנחנו רוצים ליצור מהכל ביחד חוויית משתמש שנוגעת לכל ההיבטים של החיים הדיגיטליים החדשים שלנו", כך לדברי אלעד עמנואל, סגן נשיא בקריאייטיב לאבס

אלעד עמנואל, סגן נשיא בקריאייטיב לאבס. צילום: ניב קנטור

"המטרה שלנו היא ליצור משהו חדש שאנחנו מכנים אדריכלות דיגיטלית, שמציעה סיפור דיגיטלי בכל פרויקט, עם התייחסות לכך שטכנולוגיות שנכנסות לשוק יהיו משמעותיות ביותר. עתידנים מדברים על כך שב-20 השנה הקרובות תהיה פריצה טכנולוגית שלא הייתה ב-300 שנה לפני כן, ואנחנו רוצים ליצור מהכל ביחד חוויית משתמש חדשה ומרתקת שנוגעת לכל ההיבטים של החיים הדיגיטליים החדשים שלנו", כך סיפר אלעד עמנואל, סגן נשיא בקריאייטיב לאבס (Creative Labs), בכנס Multimedia AVTLV 4 שנערך השבוע, מזה השנה הרביעית.

הכנס (יום ב') הופק בידי אנשים ומחשבים בשיתוף עם מגזין המולטימדיה המקוון AV Master, והוא נערך באולמי LAGO בראשון לציון, והוא משך אליו מאות מקצוענים מהתחום, ספקים ולקוחות כאחד.

"אנחנו מתחברים לקישוריות שאומרת שאנחנו מחוברים כל הזמן, וגם אומרת שמכוניות הופכות לחכמות יותר ויותר. אנחנו מתחברים לכמויות המידע שרק הולכות וגדולות שכבר כיום יש שישה מיליארד אנשים ומכשירים שמחוברים לאינטרנט וזה רק ילך ויצמח, ואנחנו יודעים להתחבר, בהתאם לכך לעולמות של ה-Big Data, כי זה כמויות של מידע שצריך ללמוד אותו ולנתח אותו, כדי לדעת באיזה תרחישים ואיך להשתמש בזה", הוא סיפר.

לדבריו, כמעט כל ההיבטים הטכנולוגיים החדשים מתחברים לעולם ולשוק ה-AV בכלל, וקריאייטיב לאבס בפרט. "בינה מלאכותית מתחברת היטב לשוק שלנו, וכמובן גם רובוטיקה שמאפשרת אוטומציה יותר טובה. המציאות המדומה והמעושרת עם הכוח העצום שלה לקחת אותנו ולזרוק אותנו למקום אחר, והכי חשוב אולי המיסוך: אנחנו מוקפים מסכים שלא רק נוגעים בהם אלא כבר מדברים אליהם, והם יהיו יותר ויותר משמעותיים הן מבחינת עיצוב שכולל שקיפות, והן מבחינת נקודות לאיסוף מידע. הכל מתחבר ביחד", הוא סיכם.

אודי ויינשטיין, סמנכ"ל מערכות מידע במלאנוקס מערכות. צילום: ניב קנטור

אודי ויינשטיין, סמנכ"ל מערכות מידע במלאנוקס מערכות. צילום: ניב קנטור

לפי אודי ויינשטיין, סמנכ"ל מערכות מידע במלאנוקס מערכות, כשבוחנים כיום את השוק, ואת ההצלחה של חברות השירותים החדשניות ביותר, רואים שמהרגע של הזמנת השירות ועד מעבר התשלום, הכל מבוצע באופן אוטומטי ומהיר. "וזה בדיוק מה שמצפים לו העובדים כיום גם בתוך הארגון עצמו כי משם הם מגיעים. היבט נוסף של השתנות הוא שיתוף פעולה. זה הופך למשהו סופר-קריטי וזה אומר שהארגון חייב לעבור שינוי, וזה לא פוסח על אף אחת מהמחלקות, וכן גם אודיו-וידיאו. כולם צריכים לחשוב על הדברים האלה", הוא אמר.

תחת הכותרת 'יצירת המחר כבר היום', טען ויינשטיין כי היום העובדים רוצים תפעול אישי קל. "לא רוצים ללמוד איך להשתמש, רוצים שזה יהיה אינטואיטיבי כמו אפליקציה במובייל, ובאופן שהם יכולים להתאים אליהם, והם רוצים פתרון שלם שהוא לא רק AV אלא גם תוכן, והכל מוגש באופן אינטליגנטי שמבין מה אני רוצה ומתי שאני רוצה, והכל נגיש ברמה של 24/7", הוא אמר.

ובשורה התחתונה אין לו שום ספק. "המטרה בסופו של דבר היא לשלב את זה עם היכולות של ה-AV ועם הנתונים הנכונים היישר לחדר הישיבות כי זה מוביל לחסכון תקציבי משמעותי ביותר", סיכם ויינשטיין.

שירה זייפר, קרמר אלקטרוניקה. צילום: ניב קנטור

שירה זייפר, קרמר אלקטרוניקה. צילום: ניב קנטור

שירה זייפר, מקרמר אלקטרוניקה, הציגה את Kramer Network 2.0, מערכת השליטה של החברה שמיועדת לשלוט בכל ההיבטים של ה-AV בארגון. "אנחנו מדברים כיום על AVoIT, לספק מערכת אחת שתדע לנהל את כל ה-AV בארגון, את הסטרימינג, את גרסאות התוכנה את ניהול המשתמשים, וזה בדיוק מה שעושה הפתרון שלנו Kramer Network", היא סיפרה.

לדבריה, המהפכה היא לא רק בכך שעושים זאת מנקודה אחת מרכזית. "זה גם הפשטות, היעילות והכוח. היכולת לבנות מטריצות וירטואליות גם לאודיו וגם לווידיאו עם שליטה על מאות ואלפי חיבורים באופן מאוד לוגי, לפי סוג התוכן, גם בארגוני ענק", היא אמרה.

זייפר הציגה עוד מספר היבטים של המערכת, כולל אפשרות לחבר התקני צד שלישי ולעדכן קושחה וגרסאות תוכנה מרחוק, וכן היבטים של אבטחה כמו למי מותר להשתמש והיכן, מרמת החדר ועד רמת המכשיר, וגם אפשרות לעקוב ולנהל לוח זמנים של חדרי הישיבות.

"ולא פחות חשוב. כסף – שמתחיל עם הכנת חדר לישיבה כדי שההתחלה תהיה נוחה והאנשים יזרמו בקלות ובנוחות לתוך הישיבה וברוגע. ויש גם את המצב ההפוך: הישיבה נגמרה, יוצאים מהחדר, הכל נשאר פעיל ודלוק ובזבוז הכסף רב. אפשר לתת למערכת לשלוט גם בכיבוי ואפילו לשלוח הודעה אם שוכחים לכבות", אמרה זייפר.

אביעד כהן, יועץ ארגוני. צילום: ניב קנטור

אביעד כהן, יועץ ארגוני. צילום: ניב קנטור

היועץ הארגוני אביעד כהן הציג את החזון ואת הפעילות של אוויקסה (Avixa) השם החדש שנבחר עבור הארגון לקידום ה-AV בעולמי InfoComm International לפני קצת יותר מחצי שנה.

"השם החדש של החברה מייצג בדיוק את הפעילות המדויקת של הארגון. AV מייצג את המחויבות הכללית ולא משנה באיזה מגזר בשוק, מחדר ישיבות ועד אצטדיונים גדולים. IX מייצג יצירת חוויה משולבת ובארגון מתייחסים לכך כאבני בניין בכדי להשיג את התוצאה הרצויה, כולל גורם הוואו, וכולל הגורם של שילוב תוכן", הוא אמר.

ולסיום ה-A, לפי כהן, מייצגת את כולם. "זה ארגון ששיאפתו היא להצליח לבסס את עצמו כמרכז התעשייה ולהוות גורם מזרז לגידול בצריכה של AV. היא גורם בלתי תלוי. הוא לא יצרן אבל הוא בהחלט ממוקד כמקום בו יצרנים באים להתייעץ, ובכך הוא מזרז תהליכים ומשפיע על התעשייה", הוסיף כהן.

כחלק מהפעילות עבור כלל התעשייה מציגה אוויקסה גוף בו חברים 5,400 אנשי מקצוע מכל רחבי העולם, ואחד ההיבטים החשובים שלו הוא תקנון.

"זה ארגון עם מטרה ליצור סטנדרט אחד גדול, והוא מהמובילים אם לא המוביל ב-הא' הידיעה כי הוא מבין היטב לא רק טכנולוגיה אל גם בחדשנות. יצירת תקנים ויצירת שפה אחידה הם מהדברים העקרוניים ביותר שהארגון מקדם, וכן הצורך לספק הסמכה לצוותי עבודה, פיתוח שיטות עבודה מומלצות והשגת גורם מבדל בלי קשר לספק או יצרן", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים