"אנחנו העיניים של הרשתות הקמעונאיות"

יאיר עדתו, טראקס, מתאר כיצד הענן של AWS מסייע לפעילות החברה ● לחברת סטארט-אפ צעירה, הענן הכרחי כדי לתת מענה גלובלי מהיום הראשון - לוותיקה - הענן הכרחי בשל האלסטיות שלו, מגוון השירותים, אבטחה ועוד"

יאיר עדתו, ראש צוות מחקר, טראקס. צילום: Trax

"אנחנו משנים את הדרך שבה המרכולים עובדים. החברה מחברת בין האופליין והאונליין ומשנה את הדרך שבה עובדות היצרניות, דוגמת קוקה קולה (Coca Cola), או תנובה, והקמעונאיות, כמו שופרסל וטסקו (Tesco). החברה היא חברת נתונים, אנחנו יודעים להגיד איך נראים המדפים בכל העולם, אם תרצו: אנחנו העיניים של הרשתות הקמעונאיות", כך אמר יאיר עדתו, ראש צוות מחקר, טראקס (Trax).

לדברי עדתו, "אנו אוספים תמונות של המדפים במגוון דרכים – אפליקציית מובייל בשימוש סוכני המכירות של היצרנים, או חברות סקר שאנחנו מפעילים ב-50 מדינות. הצילומים נעשים על ידי מצלמות קבועות, רובוטים או מיקור המונים (crowd sourcing)".

"כל התמונות מנותחות על ידי טכנולוגיית ראיית-מכונה ייחודית. המידע שמחולץ מהתמונות, משמש לדו"חות תפעוליים ולאנליסטים. בעזרת המידע הזה יצרנים וקמעונאים יודעים לנהל את המדף באופן יעיל יותר, לשלם בונוסים לאנשי המכירות שלהם, להבין מה קורה בשוק אצלם ואצל המתחרים שלהם, לשפר תהליכים ובעתיד – לשפר את חוויית הקונה בחנות".

בהיבט הטכנולוגי, ציין עדתו, "יש לנו אוסף של טכנולוגיות. קודם כל, הרבה מאוד ראיית-מכונה ולמידת מכונה. זאת לצד שימוש באינטרנט של הדברים, IoT למצלמות ולחיישנים קבועים. אנו עושים מדע נתונים לניתוח מתקדם של המידע, בדרך כלל בשילוב מקורות מידע נוספים. עוד אנו עוסקים בפיתוח אפליקציות ל-Web ולמובייל, בניהול קהילה לאיסוף ועוד".

המסקנה: הענן הוא הכרחי

"תשתיות ה-IT שלנו נמצאות על גבי AWS כבר שש שנים, מהיום הראשון. בחרנו לעבוד בענן כדי לקבל יכולות לפריסה גלובלית ואלסטיות", אמר עדתו. "אנחנו משתמשים בשירותים רבים של AWS כגון: EC2 ,S3 ,EMR ,Route 53 ,Athena ,Lambda. לאורך הזמן ראינו איך השירותים הולכים ומשתפרים. היום אנחנו מהמשתמשים הגדולים ביותר ב-SQS, בהיבט של מספר התורים. אנחנו גם משתמשים בלא מעט GPU. בשנה האחרונה התחלנו להשתמש בספוטים, יחד עם שירות של spotins הישראלית. השימוש בהם הניב לנו חסכון רב".

הענן של AWS, אמר עדתו, "נותן לנו יכולת אלסטית – להגדיל ולהקטין את התשתית לפי הצורך. הוא מכיל מגוון שירותים רחב ומאובטח, שמאפשרים לנו פיתוח מהיר ואיכותי של מוצרים. במהלך השנתיים האחרונות עברנו לארכיטקטורה יותר מודרנית – micro services ,multi-tenant. ניצול נכון של הענן והכלים שהוא מעניק, גורם לירידה מתמשכת במחיר ממוצע לתמונה, כך שבמהלך שנתיים העלות הממוצעת לתמונה ירדה ב-66%".

"AWS סייעה לכניסה שלנו לשוק העולמי ולהצלחתנו", סיכם עדתו. "לחברת סטארט-אפ צעירה, הענן הוא הכרחי, כדי לתת מענה גלובלי מהיום הראשון. לחברת סטארט-אפ ותיקה, הענן הוא הכרחי בגלל היכולות האלסטיות שלו, מגוון השירותים, היבטי אבטחה ועוד".

"לא בטוח שאפשר להקים אופרציה ופריסה גלובלית רחבה כל כך – בלא שירותי ענן כמו של AWS. אנחנו משרתים כיום חברות ענק כגון קוקה קולה, נסטלה (Nestle), פרוקטר וגמבל (Procter and gamble), ורד בול (Red Bull)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים