בזק: אלוביץ' מכר מניות; סטלה הנדלר תישאר במעצר

השופטת: יש בתיק 4000 "חשד סביר ומבוסס, ואף מעבר לכך, לשחיתות חמורה" ● בנוסף, בזק הודיעה לבורסה על מכירת חלק ממניותיו של אלוביץ' במחיר של 5.17 שקלים למנייה - מה שהניב לו יותר מחמישה מיליון שקלים

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק. צילום: פלי הנמר

התפתחויות בתיק 4000: בית משפט השלום בתל אביב האריך אחר הצהרים (ד') את מעצרה של מנג"לית בזק, סטלה הנדלר, בשישה ימים. בדיון כתבה השופטת כי יש בפרשה "חשד סביר ומבוסס, ואף מעבר לכך, לשחיתות חמורה". עוד פורסם היום כי שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, שנמצא בימים אלה במעצר, מכר שלשום (ב') מניות שלה בסך כולל של יותר מחמישה מיליון שקלים.

יחד עם הנדלר האריכה השופטת רונית פוזננסקי-כץ את מעצרו של עמיקם שורר, מנהל הפיתוח של החברה. פוזננסקי-כץ כתבה בהחלטתה כי "המעשים בוצעו, לפי החשד, על ידי נושאי תפקידים בכירים במערכת השלטון ובחברת בזק".

תיק 4000 עוסק בהטבות שעל פי החשד ניתנו לבזק בתקופת היותו של בנימין נתניהו (גם) שר התקשורת, בתמורה לסיקור אוהד לו ולרעייתו, שרה, באתר וואלה. בין העצורים הנוספים בפרשה נמצאים שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, המנכ"ל המושעה של משרד התקשורת, שלמה פילבר, שחתם אתמול על הסכם עד מדינה, ויועץ התקשורת ומקורבו של ראש הממשלה, ניר חפץ. במהלך היום עימתה המשטרה את אלוביץ' וחפץ עם מנכ"ל וואלה, אילן יהושע. עורך וואלה, אבירם אלעד, מסר היום עדות.

מכירת המניות של אלוביץ'

בנוסף, הבוקר הודיעה בזק לבורסה על מכירת חלק מהמניות של אלוביץ', שנראה שעקב היותו במעצר נעשתה על ידי יוסי אלוביץ', אחיו ושותפו לשליטה ביורוקום. שער הסגירה של מניית בזק שלשום עמד על 5.17 שקלים למנייה ולכן, הסכום שקיבל בעל השליטה תמורת המכירה עמד על 5.17 מיליון שקלים.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. צילום: יח"צ

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. צילום: יח"צ

בדיווח של החברה לבורסה נכתב שהמכירה בוצעה "מתוך החשבון המשותף של האחים אלוביץ'". עוד צוין בהודעה כי יתרת המניות הנוכחית – כ-72 אלף – מוחזקת על ידי רעייתו של שאול אלוביץ', איריס, שאף היא חשודה בפרשה. אלוביץ' אף מחזיקה במניות בשתי חברות נוספות בפירמידה של יורוקום – אינטרנט זהב, בה יש לה כ-27 אלף מניות, ובי קומיוניקיישנס, שמספר מניותיה בה עומד על למעלה מ-3,000.

העסקה הנוכחית מתווספת למכירת 7.3 מיליון מניות של אנלייט אנרגיה, שאותה ביצע אלוביץ' ושעליה נמסר אתמול. נראה שגם כאן, יוסי אלוביץ' הוא זה שביצע את המכירה בפועל.

הידיעה עודכנה בשעה 17:30.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים