האם ממשל טראמפ חיבל במיזוג של AT&T עם טיים וורנר?

תאגיד התקשורת האמריקני הבינלאומי רוצה לחקור האם הייתה חבלה שמקורה פוליטי, ולחפש ראיות לכך שהנשיא, דונלד טראמפ, השפיע על החלטת משרד המשפטים לתבוע לחסום את המיזוג המתגבש בינה לבין טיים וורנר

האינטרנט מפנה לו עורף. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

בנובמבר האחרון מסרו משרד המשפטים האמריקני והרשות להגבלים עסקיים של ארצות הברית ל-AT&T שיהיה עליה למכור את CNN או את DirecTV, אם תממש את כוונתה ותרכוש את טיים וורנר (Time Warner).

כמתוכנן, העסקה תספק לענקית הטלקומוניקציה שליטה על נכסי מדיה גדולים כמו HBO ,TBS, וכמובן CNN. אבל הרשויות בארצות הברית חשבו שזהו צעד רחוק מדי.

כעת, לפי דיווח חדש, אומרת AT&T שברצונה לחקור האם הבית הלבן השפיע על בדיקת משרד המשפטים האמריקני בנוגע למיזוג העתידי שלה עם טיים וורנר. המהלך מנסה להמחיש שאפשר שהנשיא דונלד טראמפ משך כמה חוטים לצורך הנעת הפעולה של רשות ההגבלים העסקיים ומשרד המשפטים. תביעה בנושא תגיע לבית המשפט ב-19 במרץ.

מקורות אמרו לבלומברג (Bloomberg) כי AT&T תבקש אישור מבית המשפט בכדי לגשת לפרטי ההתקשרות בין משרד המשפטים, ה-DOJ, לבין הבית הלבן אם הממשל יתבע לחסום את העסקה.

הבטחת בחירות לחסום את המיזוג

משרד המשפטים יכול להגיש תביעה לחסום את עסקת הענק, ששווייה 85 מיליארד דולר, אם לא יצליח להגיע להסכם עם AT&T. לפי החששות שמעלה ענקית התקשורת, טראמפ – אשר היה ביקורתי במיוחד כלפי חברת הבת של טיים וורנר, CNN – הוא שלחץ על בכירים להערים קשיים ולחסום את מימוש העסקה. למען האמת, אין ממש צורך בחשדנות – טראמפ אמר כבר בקמפיין הבחירות שלו כי אם יבחר, יבקש לחסום את המיזוג.

עסקת המיזוג העצומה המתגבשת צפויה להעניק משמעות נוספת למושג "ענקית תקשורת" בהקשר של AT&T, ועתידה להרחיב את פעילותה מתחום המובייל לעולמות הטלוויזיה והקולנוע. טיים וורנר אוחזת בבעלות על רשתות טלוויזיה כ-CNN ,HBO ו-Cartoon Network, ועל האולפן של ענקית הקולנוע האחים וורנר (Warner Bros) בבורבנק, הסמוכה ללוס אנג'לס. AT&T מצידה חיפשה להתרחב, מאחר ששוק הטלפוניה בארצות הברית רווי למדי, וההכנסות שלה אינן עולות בקצב משביע רצון.

מקורות במשרד המשפטים אמרו לאחרונה, כי גורמים רשמיים בענף ההגבלים העסקיים דחו הצעה של AT&T לבצע ספין-אוף ל-CNN, בכדי לקבל אישור לעסקה, הצעה ש-AT&T הכחישה מכל וכל.

גם גורמים אחרים חוששים מהתערבות פוטנציאלית של הבית הלבן בעסקה. השבוע (ג') דחקו שני דמוקרטים בכירים המכהנים בוועדת בית המשפט, ג'ון קוניירס ג'וניור ודייוויד סיסליני, בבוב גודלאט, יושב ראש ועדת השיפוט של הקונגרס האמריקני, לקיים שימוע במטרה לחקור את הדברים.

הבית הלבן, אמור להיות גורם שאינו מתערב באיחודים ומיזוגים. ומקאן דלארהים, מנהל ההגבלים העסקיים של משרד המשפטים, והממשל אכן הכחישו כל קשר שלהם להערמת קשיים בנוגע למיזוג המתוכנן.

מומחים צופים כי – כפי שקרה עד היום עם מיזוגים אנכיים אחרים המאחדים חברות שפועלות בשווקים שונים – ללא התערבות שמקורה במניעים פוליטיים, המיזוג יאושר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים