בגלל הדיגיטל: הכנסות הניו-יורק טיימס עלו על מיליארד דולר

דו"ח סוף השנה חושף כי עסקי העיתון הדיגיטליים הם הצלחה מסחררת - הם גדלו באותה מהירות כמו פייסבוק ואפילו מהר יותר מגוגל ● מכירות המנויים אונליין זינקו ב-46% אשתקד והגיעו ל-340 מיליון דולרים ● מכירות המודעות הדיגיטליות עלו ב-14% והאמירו ל-238 מיליון דולר

הטכנולוגיה והתמורות שהיא מעבירה בעולם העיתונות. אילוסטרציה: BigStock

עולם העיתונות מתלבט תדיר כיצד להתמודד עם הפופולריות המטאורית של המדיה החברתית באינטרנט ואיך לשרוד בעידן האונליין. עושה רושם שהניו יורק טיימס (The New York Times) מצא את התשובה – הכנסות חברת ניו יורק טיימס עלו על מיליארד דולר ב-2017, בין השאר תודות לגידול חזק במנויים הדיגיטליים.

החברה ה"קשישה" – המציינת 166 להיווסדה – דיווחה ביום ה' על הכנסות גבוהות ורווחים חזקים ברבעון הרביעי של 2017, כאלו שעלו בהרבה על הציפיות. ה-טיימס דיווח על עלייה של 157,000 נרשמים למנוי הדיגיטלי שלו ברבעון הרביעי בלבד. למעשה, כ-60 אחוז מכלל הכנסות החברה ב-2017, שעומדות כאמור על יותר ממיליארד דולרים, מקורן במנויים.

"שנה שסומנה על ידי צמיחה וחדשנות"

"שנת 2017 הייתה שנה שסומנה על ידי צמיחה וחדשנות, הן בעיתונות פורצת הדרך שלנו והן בעסק המשגשג שלנו", אמר נשיא ומנכ"ל ה-NYT, מארק תומפסון, בהודעת הרווח של החברה. "זה סימן ברור לכך שהמודל העסקי שלנו של מנויים-קודם-כל מוכיח שהוא דרך יעילה לתמוך בשאיפות העיתונאיות הרחבות שלנו".

"אנו מרוצים משיעור הצמיחה המתמשך, ובמיוחד שמחים לראות שימור חזק מטעם הקבוצה הגדולה של המנויים החדשים שהגיעו ל-טיימס בסוף השנה שעברה", הוסיף תומפסון, שמנהל את החברה מאז 2012. "אנחנו מאמינים שנותרה הזדמנות גדולה להמשיך ולהרחיב את המנויים שלנו ונמשיך להשקיע בתחומים של העסק שיאפשרו לנו להשיג את הצמיחה הזו", אמר.

גדל כמו ענקיות ההיי-טק

דיווח ב-Recode מציין במיוחד כמה מהר העסק הזה גדל. לדברי המגזין, "העיתון הניב 340 מיליון דולר במנויים מקוונים בשנת 2017, עלייה של 46% לעומת השנה הקודמת. מרשים עוד יותר הוא גם קצב הגידול השנתי הממוצע מאז שהחלה מכירת המנויים ב-2011. קצב זה שווה לפייסבוק (Facebook), שהגדילה את עסקיה ב-47% בשנה שעברה, והרבה יותר מהר מאשר גוגל (Google), שגדלה בקצב של 23%. העסק הדיגיטלי הכולל של ה-טיימס, אגב, גדל ב-30%, הרבה יותר מהר מאשר גוגל".

Recode מציין שכמובן שהשוואות האלו לא ממש קולעות כיוון ש"שני העסקים האלו מגמדים את טיימס", אבל מסביר כי ההשוואה עדיין במקומה מכיוון שפייסבוק וגוגל "נגסו בעסקי החדשות". ההשתאות הגדולה לטענת Recode היא במיוחד מכך שהעסק עתיק היומין הזה לא וויתר לנוכח עידן האונליין החדש, ובעקשנות מרשימה המציא את עצמו מחדש "ועכשיו גדל כמו ענקיות עמק הסיליקון".

וול סטריט הגיב לתוצאות ומניות הטיימס עלו ב-14% מיד אחרי שהחברה פרסמה את דו"ח הרווח הרבעוני שלה.

יצוין כי העיתון – שכיום שווה 4 מיליארדי דולרים – הוא יעד מועדף למתקפות מטעם הנשיא דונלד טראמפ. ב-30 במרץ אשתקד לעג לו הנשיא וכינה אותו "ניו יורק טיימס הכושל" בעוד ציוץ סדרתי מחשבון הטוויטר (Twitter) שלו.

טראמפ שאל באותו טוויט האם יש לשנות את חוקי הדיבה בגין הדיווחים של העיתון עליו. "ה-nytimes@ ביזה את עולם המדיה, הבין אותי לא נכון במשך שנתיים תמימות. האם לשנות את חוקי הדיבה?", צייץ טראמפ ל-47.6 מיליון עוקביו רק לפני מספר חודשים. מעניין מה יכתוב עכשיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים