דב מורן: "טכנולוגיית הצ'טבוט עדיין לא חכמה מספיק וכיפית"

"תחליטו מה אתם רוצים לעשות, ואז - עשו רק זאת - אם הפעילות שלכם נדמית לריצת מרתון, אל תחשבו ואל תעסקו בריצות קצרות תוך כדי", כך לדברי דב מורן, שותף-מנהל בקרן ההון סיכון גרוב ונצ'רס

דב מורן, שותף-מנהל בקרן ההון סיכון גרוב ונצ'רס. צילום: ליאת מנדל

"HTC הייתה הראשונה להיכנס לשוק הטלפונים החכמים עוד בעשור הקודם. היא עשתה זאת עם מערכת ההפעלה Windows. זה היה אסון… היו בעיות רבות בהפעלת המכשיר. לקח שנים לממש את תפיסת הטלפון החכם ולעשות זאת בדרך הנכונה. כך הוא המצב היום עם צ'טבוטים – הם לא חכמים והם לא כיף. כל הבינה המלאכותית העומדת מאחוריהם לא מספיק חכמה", כך אמר דב מורן, שותף-מנהל בקרן ההון סיכון גרוב ונצ'רס (Grove Ventures).

מורן דיבר בפאנל שנערך במליאה המרכזית של Chatbot Summit. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,000 איש. את הפאנל הנחה מייקל פרטיק, מייסד ומנהל משותף, Heroic Ventures. כותרת הפאנל הייתה: "כמעט הכל על הפנים – אז למה השקעה בבוטים תהיה מדהימה בסופו של דבר".

מורן, יזם סדרתי, ממציא פורץ דרך, ידוע כממציא של הדיסק און קי והוא אחד האישים המשפיעים ביותר ברחבי העולם מתעשיית ההיי-טק הישראלית. עצתו של מורן ליזמים ולעוסקים בתחום הייתה: "תחליטו מה אתם רוצים לעשות, האם חברת מוצר, או חברה אחרת, של שירותים, למשל, ואז – עשו רק זאת. אם הפעילות שלכם נדמית לריצת מרתון – אל תחשבו ואל תעסקו בריצות קצרות תוך כדי".

קובי סמבורסקי, שותף מנהל, קרן ההון סיכון גלילות קפיטל. צילום: ליאת מנדל

קובי סמבורסקי, שותף מנהל, קרן ההון סיכון גלילות קפיטל. צילום: ליאת מנדל

קובי סמבורסקי, שותף מנהל, קרן ההון סיכון גלילות קפיטל (Glilot Capital Partners), אמר כי "אני כמשקיע, מתאמץ להשקיע מחוץ למה שמוגדר כהייפ. אם אשקיע בחברה שהיא כעת בהייפ – זה יהא מאוחר מדי".

עצתו של סמבורסקי למי שפועלים תחום הייתה כי "אל תחשבו על עצמכם כחברת צ'טבוט. עליכם לפתור בעיה – ולא להיות חברת טכנולוגיה. מי שישרוד בתחום הן חברות אשר יידעו לפתור בעיות אמיתיות. נדרש למנף את הטכנולוגיה על מנת שהיא תפתור בעיות".

לדברי סמבורסקי, "לא מומלץ לפעול בעולם הצ'טבוט בתחום התשתיות. זאת, כי חברות גדולות כבר עושות זאת, ולהן יש יכולת להשקיע בכסף ובמחקר ופיתוח יותר מאשר חברות סטארט-אפ".

הוא סיים באומרו כי "נדרש לקחת את טכנולוגיות הצ'טבוט למקומות אחרים. כך, אנו רואים את למונייד, זו אינה חברת צ'ט, אלא חברת ביטוח דיגיטלית אשר ממנפת את טכנולוגיית הצ'ט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים