בליזארד נלחמת בהתנהגות מרעילה במשחק רב משתתפים שלה

חלק ממשתתפי משחק האונליין אוברווטץ' מפיצים בו התנהגות רעילה והרסנית - הם מקללים, יורים בחבריהם ואף נוטשים באמצע משחק בכדי להרגיז אחרים ● החברה החליטה להילחם בתופעה ואף לזהות אותה מבעוד מועד

התנהגות רעילה. אוברווטץ'. צילום: BigStock

לחברת בליזארד (Blizzard Entertainment) האמריקנית מקליפורניה, ממפיצות המשחקים המובילות בשוק, יש משחק אונליין מרובה משתתפים ועטור תשבחות בשם אוברווטץ' (OverWatch). מדובר במשחק יריות קבוצתי, שבו כמה שחקנים משחקים יחדיו נגד קבוצת שחקנים אחרת. עם זאת, ולמרות שיש צורך בשיתוף פעולה הדוק, מתברר שהמשחק הזה מזמין גם לא מעט התנהגות לא ממש ידידותית. למעשה יש לה אפילו כינוי חריף יותר – התנהגות מרעילה.

מדובר בשחקנים שמקללים, יורים בחבריהם לקבוצה, עושים מה שברצונם מבלי להתייחס לפעולות של האחרים, ומלווים זאת בהתנהגות לא ממש יפה. הם אף יוצאים באמצע מהמשחק בכדי להרגיז שחקנים אחרים.

בבליזארד החליטו להילחם בחומרה בתופעת השחקנים המרעילים. מעבר לעונשים קשים שהם דנים בהם לשחקנים שהדיווח עליהם מגיע במסגרת המשחק עצמו, החברה שמפעילה את המשחק הודיעה בסוף השבוע שהיא מתכוונת לחפש באופן פעיל אחר התנהגות לא הולמת של שחקני אוברווטץ', גם במסגרת של הרשתות החברתיות, כולל ביוטיוב (YouTube).

"אנו כעת נכנסים באופן פרואטקיבי לאתרי מדיה חברתית כמו יוטיוב, לדוגמה, ומחפשים תקריות של התנהגות מאוד רעילה ועוקבים בחזרה אחרי חשבונות של משתתפים ופועלים נגדם, ולפעמים עוד לפני שמישהו דיווח עליהם בפועל", הודיע המפתח הראשי של המשחק, ג'ף קפלן, בווידיאו בלוג שלו.

קפלן לא סיפק בדיווח שלו פרטים על כל הרשתות החברתיות שבהן בליזארד פועלת כעת, וכן לא פרטים על מספר השחקנים שמוגדרים כמרעילים. החברה עצמה מסרה מאוחר יותר כי "אנחנו מתייחסים להרעלה באופן רציני מאוד ונוקטים בכל האמצעים הראויים לכדי לעקוב וכדי לאשר טענות, ולא משנה כיצד הובאו לתשומת ליבנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים