נערה אמריקנית שלחה סלפי אינטימי – וצפויה לעמוד לדין

הנערה, בת 14 ממינסוטה, שלחה את הסלפי דרך סנאפצ'ט לבן כיתתה, שהראה אותו לתלמידים אחרים - ומשם הגיע המקרה לרשויות, שמאשימות אותה בהפצת פורנוגרפיית ילדים ● אביה: הופכים את הקורבן לקורבן גדול יותר

הסלפי - אחת מתופעות העשור ברשתות החברתיות. צילום אילוסטרציה: Biglike, BigStock

יותר ממחצית מבני הנוער הישראליים שומרים בסמארטפונים שהם מחזיקים צילומים אינטימיים שלהם – כך עולה מדו"ח של המועצה לשלום הילד, שפורסם היום (ג'). חלק מהם מעלים את התמונות הללו לרשתות חברתיות או מעבירים אותן בווטסאפ (WhatsApp), סנאפצ'ט (Snapchat) ופלטפורמות אחרות. דבר דומה צפוי לעלות לנערה בת 14 ממינסוטה, ארצות הברית, בהעמדה לדין.

הנערה, שעקב היותה קטינה פורסם שמה כ-"ג'יין דו", תושבת מחוז רייס, צילמה סלפי אינטימי שלה והעבירה אותו לבן כיתתה דרך סנאפצ'ט. זה הראה את התמונה לנערים אחרים בכיתה, ומשם התגלגל המקרה לרשויות, שמבקשות עכשיו להעמיד אותה לדין על העלאת תכני פורנוגרפיית ילדים.

הנערה טענה כי "לא ביצעתי שום פשע בכך שצילמתי סלפי. התכתבויות סקס (Sexting) הן דבר נפוץ בקרב בני נוער בבית הספר שלי, ולא צריך להעמיד אותנו לדין בגלל זה".

אביה יצא להגנתה ואמר כי הרשויות הופכות את הקורבן לקורבן גדול יותר. גם האיגוד האמריקני לחרויות האזרח (ACLU) התגייס על מנת להגן על הנערה, ואף פועל על מנת לבטל את המשפט שצפוי לה. עו"ד תרזה נלסון, מנהלת התחום המשפטי בארגון, אמרה כי "לטעון שנערה ששולחת סלפי מיני היא קורבן של מעשה של פורנוגרפיית ילדים שאותו ביצעה – זה לא הגיוני. חוקים נגד פורנוגרפיית ילדים אמורים להגן על קטינים מפני עברייני מין, וג'יין דו היא לא עבריינית מין".

בניו-יורק דיילי ניוז (New York Daily News) צוין כי אם הנערה תורשע, היא צפויה להיכנס לרשימת עברייני המין למשך 10 השנים הבאות. הדבר עלול להשפיע לרעה בצורה בולטת על העתיד שלה, בעיקר בתחום התעסוקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים