סנונית ראשונה במלחמת הדפדפנים בכרייה מרחוק

דפדפן אופרה הוא הראשון להרים את הכפפה ולהוסיף הגנה ייעודית וחשובה כנגד הפרצה שמאפשרת לאתרים לכרות מטבעות וירטאוליים ממחשבי משתמשים ללא ידיעתם

דפדפן אופרה

המלחמה באתרים המנצלים ביקור בהם בכדי לכרות מטבעות קריפטוגרפיים, כמו מטבע הביטקוין שסביבו חלה היסטריה באחרונה, מתחילה. אופרה (Opera) הודיעה שהיא מוסיפה לראשונה הגנה מובנת בדפדפן שלה בכדי למנוע כרייה בלתי רצונית במשתמשים המבקרים באתרים מעין אלו, הגנה שהיא מכנה NoCoin.

מדובר בתהליך שמשתמש במנגנון דומה לזה שבו משתמש מנגנון חסימת המודעות המובנה בדפדפן, ומטרתו למנוע תרחישים שמורצים באתרים שמנסים לנצל את משאבי המחשוב של מבקרים תמימים, מבלי שאלו מודעים לכך.

כרייה מרחוק יכולה לגרום לבעיות מחשוב. הכרייה גורמת לקפיצה חזקה בהיקף עבודת המעבד, עד כדי עבודה רציפה לאורך זמן רב בניצולת של 100%, דבר שמוביל לכך שאין משאבי עיבוד פנויים לטובת יישומים אחרים שרצים במחשב.

כמו כן הכרייה מרחוק מובילה להתחממות רבה ולעבודה מאומצת של המאווררים במחשב. במחשבים ניידים הדבר פוגע, כמובן, גם בזמן העבודה של הסוללה.

NoCoin שולבה בגרסת הבטה החדשה של Opera 50, גרסת היובל של הדפדפן, גרסה שמוגדרת על ידי החברה כבר כמועמדת לשחרור. ההגנה פעילה כברירת מחדל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    הקישור לא מוביל להיסטריה של כרייה באמצעות דפדפנים, אלא לתעריפי הביטקוין. אכזבה.

אירועים קרובים