סוף שבוע מגה-לא-רגוע בגזרת הביטקוין

המטבע הווירטואלי סיפק מסע ברכבת ההרים לרוכשיו הרבים כשהוא יורד בפראות, אך לאחר מכן שב ומתייצב וגובר על 40% מהירידה ● הבוקר עומד שערו על כ-14 אלף דולר

הביטקוין - אנה פניו מועדות? צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מחירו של מטבע הביטקוין (Bitcoin) התאושש ביותר מ-40% אתמול, אחרי שטיפס בחזרה משפל, שהגיע לפחות מ-11,000 דולרים ליחידה, בחזרה אל יותר מ-15,300 דולרים במהלך יום האתמול. אחר כך שב וירד לכ-13.5 אלף דולר ובזמן כתיבת שורות אלו הוא שוב עומד על יותר מ-14 אלף דולר למטבע.

כל ההתרחשות הזאת באה לאחר ירידה תלולה בת חמישה ימים של יותר מ-40% משיאי השיאים של מעל 19,600 דולר, לפי מדידותיו של אתר Coindesk.

גם לאחר ההתרסקות והריבאונד, משקיעים שרכשו את המטבע המבוזר בסביבות סוף נובמבר עדיין ראו הצלחה ועלייה של כמעט 80% בערכו. ספקטרום רחב של מטבעות קריפטו אחרים, כולל למשל את מטבעת האת'ריום (Ethereum) והלייטקוין (Litecoin) חוו התאוששות מקבילה.

במהלך ההתרסקות, חילופי המטבעות העיקריים שבצעה Coinbase חוו ירידה בשל תעבורה גבוהה – מגמה שהיא אולי תוצר של הגידול העצום של משקיעים חדשים שנכנסו לפאניקה. אבל כדאי לקחת בחשבון כי התנודות הפראיות האלו אינן דבר חדש בעבור המטבע הדיגיטלי הפופולרי, ושאפילו בעיצומה של ההתרסקות, היו תומכי ותיקים של ביטקוין שחגגו בפורומים והציגו כ"הנחה" את ירידת המחירים, בתוך שהם מאיצים זה בזה לרכוש עוד מטבעות, ללא כל חשש מכך שהקריסה היא למעשה התפוצצות של הבועה שמפניה מזהירים עדיין אנליסטים רבים.

יורד ושוב עולה כבר שנים

זה נשמע מוזר אבל לאמון הזה במטבע הלא מוחשי יש שורשים עמוקים. אפילו בעיצומה של שנת המטבעות המבוזרים הדרמתית הנוכחית, היו מספר השתקמויות גדולות – הביטקוין התרסק בכמעט 40% בספטמבר. מה-8 בנובמבר ועד ה-12 בנובמבר ירד מחירו מ-7,459 דולר ל-5,857 דולר – קרוב ל-22% – לפני שנסק ל-16,858 דולר ב-7 בדצמבר. לאחר מכן הוא שוב ירד בכמעט 12% ביומיים, בטרם עשה את דרכו בחזרה להישג חסר התקדים של מעל 19,300 דולרים לפני כעשרה ימים, ב-16 בדצמבר.

ואם מסתכלים אחורנית בזמן – הביטקוין קרס ב-68% ביומיים הראשונים של יוני 2011, ב-36% ביום אחד בינואר 2012 וב-33% במשך מעל חמישה ימים, במרץ 2013. כל ההתרסקויות הללו התרחשו במחירים נמוכים מ-100 דולרים למטבע, אחרי כמה מהם נדרשו למטבע חודשים או אפילו שנים בכדי לטפס בחזרה – אבל המשקיעים שהחזיקו בו ולא נשברו, מונעים על ידי אמונה בכך שהביטקוין הוא הבטחה לטווח ארוך – זכו לתגמול לא יאמן.

אמנם אין ערובה לכך שהמטבע ימשיך לעלות או ישמור על ערכו, אבל נכון להיום – ההיסטוריה שלו היא אינדיקציה די טובה לכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים