"פעילים רוסים עוררו הפגנות בארה"ב – באמצעות הרשתות החברתיות"

מעדויותיהם של אנשי פייסבוק, גוגל וטוויטר בסנאט עולה כי הרוסים ניסו - ובחלק מהמקרים אף הצליחו - להתסיס את האקלים הפוליטי בארצות הברית לקראת הבחירות לנשיאות

על פי כתב האישום, המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית הייתה עמוקה במיוחד. אילוסטרציה: digitalista/BigStock

העדויות של ענקיות הטכנולוגיה אתמול (ד') בסנאט של ארצות הברית ממשיכות לספק כותרות: בין היתר, עולה מדבריהם של נציגי פייסבוק (Facebook), גוגל (Google) וטוויטר (Twitter) כי פעילים רוסים ניסו, ואף הצליחו בחלק מהמקרים, לעורר הפגנות באמצעות הרשתות החברתיות – במטרה להתסיס את האקלים הפוליטי בארצות הברית לקראת הבחירות לנשיאות, שנערכו לפני כשנה.

דוגמה לכך התרחשה במאי 2016. קבוצה שנקראה הלב של טקסס, שזכתה ל-250 אלף חברים, ארגנה הפגנה, שהעידה על המאמצים לחבל במערכת הבחירות והקשר לקרמלין. המפגש התקיים במרכז אסלאמי ביוסטון, תחת הכותרת "לעצור את האסלאמיזציה של טקסס". ההפגנה יצאה לפועל, וכך גם הפגנת נגד. לפי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים, "המארגנים לא נמצאו" בזירת האירוע.

במהלך השימוע אמרה אחת הסנאטורים כי ענקיות הטכנולוגיה העריכו את הבעיה באופן כושל. "אתם פשוט לא מבינים", הטיחה הסנאטורית הדמוקרטית דיאן פיינסטיין מקליפורניה. "אנחנו מדברים פה על שינוי קטלני. אנחנו עוסקים כאן בהתחלה של מלחמת סייבר", אמרה. היא אף הדגישה: "אנחנו לא הולכים להיעלם. זה סיפור רציני".

נציגי החברות דיברו בנפרד. הם אמרו כי הם "מודאגים מאוד" מכך שהפכו לפלטפורמות שמקדמות בעל כורחן פייק ניוז ברשת. "אנחנו לא יכולים לנצח את האיום המתגבש הזה לבד", ציין עורך דין מטעם פייסבוק.

מוקדם יותר השבוע הודיעה פייסבוק כי ייתכן שעד 126 מיליון משתמשים נחשפו לתעמולה הרוסית ברשת החברתית הפופולרית בעולם. מדובר בשילוב של מודעות במימון רוסי ופוסטים אורגניים כביכול, שהתפשטו כאש בשדה קוצים. בדיון אתמול הצהירה החברה כי על המספר הזה אפשר להוסיף 16 מיליון איש שייתכן שנחשפו לתכנים דומים באינסטגרם (Instagram), שנמצאת בבעלותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים