פייסבוק בודקת זיהוי פנים לצורך כניסה לחשבון

Face ID היא ללא ספק חלק מהיכולות החדשות של הטכנולוגיה ● מי שהקדימה בהוספת התכונה החדשנית למכשירי ה-iPhone X שלה הייתה אפל, וכעת מאותתת גם ענקית הרשתות החברתיות שהיא לא מתכוונת להישאר מאחור

יש דימיון? אילוסטרציה: studiostoks/BigStock

כל משתמש פייסבוק (Facebook) מכיר את התסריט שבו הוא נתקע מחוץ לחשבון כי שכח את הסיסמה או כי מישהו שינה אותה בלי ידיעתו – בקרוב ייתכן שהמצב הזה יהיה נחלת ההיסטוריה, כמו גם החשש מכך שזרים ייפרצו לחשבונכם.

זיהוי פנים הוא נושא חם כיום, בעיקר בזכות מערכת הפתיחה של מכשיר ה-iPhone X החדשני העתידי של אפל (Apple), שצפוי להגיע לחנויות ב-3 בנובמבר. אבל כעת מסתמן שפייסבוק לא מתכוונת לאפשר למתחרה שלה להתקדם בלעדיה.

לפי דיווחים, גם ענקית הרשת החברתית בודקת שימושים פוטנציאליים של הטכנולוגיה ונמצאת ככל הנראה כבר בעיצומה של בדיקת מערכת זיהוי פנים שנועדה לאפשר למשתמשים להיכנס לחשבון נעול.

המנגנון החדש נחשף בציוץ בטוויטר (Twitter) שפרסם העיתונאי מאט נווארה מ-TNW. נווארה פרסם צילום מסך של התכונה בפעולה, שאותו קיבל מחוקר המדיה החברתית המכונה, דבש לוגנדרן.

האם אמצעי תמים לזיהוי משתמשים בלבד?

פייסבוק אישרה מאוחר יותר את הבדיקה של טכנולוגיית ה-Face ID ל-TechCrunch וכתבה בתגובה כי "אנחנו בודקים תכונה חדשה בעבור אנשים שרוצים לבדוק במהירות ובקלות את הבעלות על החשבון במהלך תהליך שחזור חשבון. תכונה אופציונלית זו זמינה רק במכשירים שכבר השתמשת בהם בכדי להיכנס. זהו צעד נוסף, לצד אימות של שני גורמים באמצעות SMS, אשר אנחנו נוקטים בכדי לוודא שבעלי החשבון יכולים לאשר את זהותם".

כרגיל עם תכונות חדשות בפייסבוק, החידוש זמין רק למספר מצומצם של משתמשים כעת, ויהפוך לנחלת הכלל רק לאחר שהחברה תסיים לבדוק אותו ולהחליט שהוא עובד לשביעות רצונה. לעת עתה, הכלי נועד לעזור למשתמשים לשחזר חשבון שאיבדו את הגישה אליו, ולא רק לצורך כניסה שגרתית לפייסבוק. משמעות הדבר היא שכעת עיקר ייעודו של הפיצ'ר הוא לסייע במקרה שמישהו פרץ לחשבון המשתמש שלכם, כך שבאמצעות הצגת הפנים שלכם בטלפון רשום תוכלו לזכות בחזרה בבעלות על החשבון.

מעניין לציין כי מנגנון ה-Face ID שפועל ב-iPhone X של אפל הוא למעשה סורק ביומטרי לזיהוי תווי הפנים של המשתמש ב-3D. באמצעות כלי זה המשתמשים יוכלו לבצע זיהוי ביומטרי שישמש אותם לפתיחת נעילת המכשיר, כמו גם לבצע רכישות דרך ה-Apple Pay, iTunes ו-App Store. הדברים מעלים תהייה האם גם בפייסבוק ישמש לבסוף מנגנון זיהוי הפנים לטעמים מסחריים שונים, או שיישאר אמצעי תמים לזיהוי משתמשים ותו לא.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עודד בית-הלחמי

    רק יסייע לי לשמור על פרטיתי אין להבהל מזיהוי פנים באם אתה אדם ישר. מזכיר הפייק ניוז לגבי דרכון ביומטרי

  2. איציק

    זה יהיה באמת המסמר האחרון בפרטיות שלנו ופייסבוק ידעו איך אנחנו נראים, ויתחילו לצוץ מצלמות של פייסבוק במקומות ציבוריים וברגע שיזהו אותנו במרחב ציבורי מייד נקבל פרסומות לנייד כמו בסרט ''דוח מיוחד''

אירועים קרובים