Yoga 720 של לנובו: כי לוליינות זה לא הכל בחיים

כשהחברה מצמידה את השם Yoga למחשב נייד - מצפים לראות אולטרה-בוק דקיק עם ציר חזק במיוחד שמאפשר לסובב אחורה את המסך עד 360 מעלות ולעבור ממצב של מחשב נייד סטנדרטי למצב של טאבלט ● אך האם זה באמת מספיק?

Yoga 720 של לנובו. צילום: יח"צ

אי אפשר לטעות במראה החיצוני של מחשב בסדרת המחשבים ההפיכים Yoga של לנובו (Lenovo). לא משנה מה גודל המסך, לא משנה מה העוצמה של המחשב, ואפילו לא משנה מה הצבע שלו. כשלנובו מצמידה את השם Yoga למחשב נייד – מצפים לראות אולטרה-בוק דקיק עם ציר חזק במיוחד שמאפשר לסובב אחורה את המסך עד 360 מעלות ולעבור ממצב של מחשב נייד סטנדרטי למצב של טאבלט.

במידה מסוימת אפשר לומר שלנובו "המציאה" את המחשבים ההפיכים עם הסדרה הזו, כיוון וכמעט ואין יצרנית מחשבים עלי אדמות שלא מציעה משהו דומה.

ה-Yoga 720 שנבדק הפעם הוא צאצא החדש למשפחה המקורית, והוא צאצא מובהק. זו הפעם הראשונה בה החברה מציעה את המחשב בסדרה המסוימת הזו עם מסך בגודל 13.3 אינץ', אבל כלפי חוץ זה ממש לא נראה ככה. המסגרת מסביב למסך עצמו דקיקה למדי, בסגנון שהולכים ומאמצים כיום באופן הולך וסחוף גם בתחום הטלפונים החכמים, כך שגודלו הפיזי של המחשב מתאים יותר למארזים של מחשבים עם מסך בגודל 12.5 אינץ' כפי שהיה נהוג ממש עד לאחרונה.

למעשה אם מניחים את ה-Yoga 720 המסוים הזה מעל מחשב אחר סטנדרטי עם מסך בגודל של 13.3 אינץ', אי אפשר לטעות בהפרש של כמה סנטימטרים כשמודדים את האורך, והרבה פחות ברוחב.

הדגם שנבדק הפעם היה בצבע מוזהב, ובעיצוב הזה הוא נראה כמו מחשב פרימיום לכל דבר, מבפנים וגם מבחוץ. המקלדת הגדולה עם המקשים המופרדים היטב, משטח השליטה הענק, במיוחד אם מתייחסים לגודל הפיזי היחסית קטן של המחשב, וגם חיישן טביעות האצבע המשולב מימין למשטח השליטה, רק מוסיפים לאווירה הזו.

חיישן טביעות האצבע מיועד לשימוש עם Windows Hello, המערכת של Windows 10 שתומכת בכניסה ללא הקלדת סיסמה. מי שמשתמש בחיישן טביעות האצבע בטלפון שלו כבר מכיר את התהליך של הגדרת החיישן, שכמובן כוללת בדרך קביעת סיסמת PIN, וגם את השימושיות.

להעיר את המחשב משינה

לאחר ההגדרה, החיישן הגיב בצורה מדויקת ומהירה כבזק להנחת האצבע, כולל תמיכה ב-360 מעלות, כך שלא ממש משנה איך בדיוק מניחים את האצבע המתאימה על החיישן. לא משנה אם רוצים להעיר את המחשב משינה או להשתמש באצבע הסיסמה בעת שמפעילים את Windows, בכל מקרה התגובה מצוינת.

המשטח הגיב בצורה מצוינת. הציפוי שלו נעים מאוד למגע והזזת האצבע על המשטח מביאה לתזוזה מדויקת על המסך, שאפילו טובה יותר מאשר שימוש במסך המגע במצב הטאבלט שלו, אם כי לא צצה איזו בעיה משמעותית ששווה לדווח עליה במצב העבודה הזה, בו המחשב בהחלט תפקד כמו טאבלט מבוסס Windows 10 מהשורה.

דרך אגב, הצירים של המחשב עברו מעט שינוי בדור הנוכחי, ולנובו כבר לא משתמשת בציר רצועת השעון שייחד פעם את המחשבים שלה. אבל אל חשש, גם הצירים הללו התגלו כחזקים מאוד, וניתן לעצור בקלות את המסך בכל זווית שרוצים, והוא יישאר יציב, ובלנובו אוהבים במיוחד להזכיר את מצב ה-"אוהל" של המחשב בו מקפלים את המסך בצורת V אל המקלדת ומניחים על השולחן בדרך כלל לצורך צפייה בסרטים.

אבל יש כמה דברים בשימושיות של המחשב הזה שקצת מרגיזים, אפילו. אחד מהם הוא הנושא של האוורור. למחשב יש שני פסי אוורור, אחד ממש מאחור, ואחד בחלק התחתון של המחשב. במהלך הבדיקה הייתה הרגשה שחריץ האוורור התחתון, שבעצם נחסם על ידי השולחן אם משתמשים בו במצב מחשב נייד מסורתי, לא עושה את העבודה שלו. הבעיה היא לא בהתחממות של המחשב, אלא בהתאמצות של המאוורר שיותר מדי פעמים השמיע את קולו באופן מאוד מובהק ועם הרבה נוכחות.

אכזבה מזמן העבודה הנמוך

כמו כן לא תאהבו כנראה את העובדה שהמחשב מגיע עם מחבר USB בלבד. זה אומר שאם רוצים להשתמש בעכבר במקביל לכונן לחיצוני או כונן USB, כבר צריך מפצל. זו תמיד הייתה אחת התלונות הגדולות נגד מחשבי ה-MacBook Air וכדאי ללנובו לחזור ולהוסיף לפחות עוד יציאה אחת בצד השני. עדיין USB הוא התקן החיבור הכי נפוץ בשוק, וזה לא ישתנה בקרוב.

המחשב המסוים שבדקנו היה מבוסס, כמו רבים ממחשבי ה-2-ב-1 ומחשבי האולטרה-בוק של השנה האחרונה, במעבד ה-Core i7-7500U של אינטל (Intel) מהדור השביעי של מעבדי ה-Core. הוא לווה ב-8 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, כונן SSD של סמסונג (Samsung) בנפח של 512 ג'יגה-בייט בחיבור NVMe המהיר יותר אל ערוץ PCIe, ושבב זיכרון HD 620 של אינטל שמשובץ במעבד עצמו. המסך מציע רזולוציית FHD, למרות שיש אפשרות למי שרוצה לרכוש אותו עם מסך 4K.

הביצועים של המחשב היו בהתאם ובהחלט מספקים וחזקים עבור מחשב מסוגו, אבל קצת התאכזבנו מזמן העבודה שהיה קצת נמוך מהזמן הממוצע של מחשבים מהסוג הזה, והגיע לפחות מ-4:30 שעות במבחן הזמן של PCMark שמשמש לצורך הבדיקה הזו.

הדגם שבדקנו עולה כעת פחות מ-5,000 שקלים בחנויות, וזה מחיר לא רע בכלל עבור מחשבים מהסוג הזה, במיוחד בפן העסקי עבור מי שמחפש נייד שהוא גם בעל ביצועים וגם מאפשר שימושי מדיה כשנמצאים בדרכים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים