מ-500 דפים של בלוגים ל-300 מיליארד המלצות תוכן בחודש

מדור PodIT מארח הפעם את ירון גלאי ואורי להב, יזמי אאוטבריין, שמספרים על הקמת החברה, דמוקרטיזציה של התוכן ואיך כל זה קשור למקדונלדס ולהפלגה ליוון

04/09/2017 08:19
יזמות דרך האוזניים. PodIT. צילום אילוסטרציה: BigStock

ירון גלאי ואורי להב, אורחי המדור הפעם, שירתו ביחד בחיל הים. הם היו בני אותו מחזור בקורס חובלים. מאז ועד היום הם שומרים על המסורת של להפליג ביחד בכל שנה.

לאחת ההפלגות השנתיות שלהם ליוון הגיע גלאי עם כ-500 דפים מודפסים. להב שאל אותו מה פשר כל הדפים המודפסים שהביא אתו וזה ענה שמדובר בתוכן אונליין ששמר להפלגה שלהם, שהרי יש בה הרבה זמן פנוי, שניתן לנצל אותו לקריאה. להב הקשה על גלאי ושאל אותו אם הוא מתכוון לקרוא את כל הטקסט שבחבילת הדפים הענקית שהביא אתו והתשובה הייתה: רק את הדברים המעניינים. השאלה הבאה הייתה איך הוא יודע מה מעניין מכל הדפים שהדפיס. בשלב זה, להב וגלאי הסתכלו האחד לשני בעיניים והבינו שיש כאן בעיה מאוד רצינית, שמצריכה פתרון.

דמוקרטיזציה של התוכן

עידן האינטרנט הביא עימו את הדמוקרטיזציה של התוכן. אם בצורת בלוגים שמאפשרים ליצור תוכן כתוב שעד לעידן זה היה בעיקר נחלתם של העיתונים או יוטיוב (YouTube), שהביא את הבשורה לעולם הווידיאו, שמאפשרת לכל אחד ליצור תוכן ויזואלי ולהקים ערוץ וידיאו משלו. ואפילו הפודקאסטים, שכל אחד יכול ליצור באמצעותם תכני שמע ולהתחרות בתחנות רדיו שעד אז תוכן האודיו נשלט על ידן.

פתאום נוצרה כמות אדירה של תוכן שבחלקה איכותית מאוד ובחלקה לא מעניינת בכלל. השאלה הייתה: איך אפשר לדעת אם התוכן טוב או לא לפני שצורכים אותו? נוצרו הרבה מאוד תוכן והרבה מאוד נתונים על הצרכנים שלו, כך שהרעיון של להב וגלאי היה להיות העורכים האישיים של הגולשים באינטרנט, על מנת שאלה יוכלו לסמוך עליהם שהם מציגים לכל גולש את התוכן המתאים לו ביותר. הרעיון הזה הביא את השניים להקים את אאוטבריין (Outbrain), שהקימה פלטפורמה לגילוי תוכן.

מאז הקמתה ב-2006 הספיקה החברה לבצע שלושה פיבוטים, לגייס השקעות בסך של 150 מיליון דולר ולרכוש חמש חברות אחרות. כיום מונה החברה כ-600 עובדים.

"עיקרון המגדלור, של חזרה שנייה של אנשים, הוא בעצם עיקרון ש-'גנבנו' ממקדונלדס (McDonalds). שמעתי פעם ראיון עם היזם של מקדונלדס, ריי קרוק, ומסתבר שכשהם התחילו בשנות ה-50 היו כמה עשרות רשתות המבורגרים שעשו את אותם המבורגרים, צ'יפס ומילקשייק, ומקדונלדס היו מהקטנים. המראיין שאל אותו: 'איך זה שאתם נהייתם מקדונלדס וכל האחרים – אפילו לא זוכרים את השמות שלהם?' הוא השיב שבמהות, המתחרים התמקדו בארוחה הנוכחית ומקדונלדס התמקדה בארוחה הבאה. קרוק אמר שזה משליך על המון דברים בניהול של החברה", אמר גלאי בראיון לפודקאסט יזמות או למות.

לדבריו, "זה ההבדל בין חברות שהתמקדו בלייצר את הרווח בכניסה הזו למסעדה לבין מקדונלדס, שהתמקדה בזה שהלקוח יחזור בפעם השנייה. הייתי אומר שזה מתאר יפה את העיקרון שלנו, באאוטבריין".

לראיון המלא עם להב וגלאי באתר הפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים