מחפשים עבודה בהיי-טק? הניסיון חשוב יותר ממקום הלימודים

ב-70% מהמשרות, החברות ביקשו מועמדים בעלי תואר ראשון לפחות, ללא התייחסות למקום הלימודים, כאשר ב-55% מהן הייתה דרישה למועמדים בעלי ניסיון – כך עולה מנתונים של ג'וב אינפו ● עוד עולה כי החברות מוכנות להתגמש ולקבל מועמדים גם ממכללות

מחפשים עבודה? דעו היכן ללמוד. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מוסדות הלימוד המבוקשים ביותר בקרב חברות ההיי-טק השנה הם הטכניון, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון – כך עולה מנתונים שאספה ג'וב אינפו (Job Info). יחד עם זאת, חברת ההשמה מצאה שהתחרות העזה על עובדי ההיי-טק גורמת לחברות לזנוח את פרמטר מוסד הלימודים ולשים דגש מוגבר על ניסיון מקצועי.

עוד עולה מהנתונים כי בתחומי התוכנה, האינטרנט והסייבר יש בקרב החברות נכונות לקבל מועמדים בוגרי מכללות, כאשר מדובר בבוגרים מצטיינים ממכללות כגון המרכז הבינתחומי, האקדמית תל אביב-יפו והמכללה למנהל. בחברות חומרה יש פתיחות לקבל מועמדים ממכללת HIT, גם כאשר מדובר במועמדים בעלי ניסיון משמעותי.

החברה פרסמה את הנתונים בתקופה הנוכחית, בה מתעניינים רבים היכן ללמוד ונרשמים למוסדות השונים, ובמטרה לבדוק האם אכן יש התאמה בין הבטחות האוניברסיטאות והמכללות השונות לדרישת חברות ההיי-טק. לצורך ביצוע הסקר נבדקו מעל 2,000 משרות בתחומים טכנולוגיים מגוונים וברמות תפקיד שונות, בכ-400 חברות – גדולות, בינוניות, בינלאומיות וסטארט-אפים – שטופלו בחברה מתחילת 2017 ועד היום.

על פי הנתונים, מתוך יותר מ-2,000 המשרות, 60% מהמועמדים שהתקבלו לעבוד הינם בוגרי אוניברסיטאות, 30% בוגרי מכללות ו-10% – הנדסאים.

עוד עולה מהם כי ב-70% מהמשרות, החברות ביקשו מועמדים בעלי תואר ראשון לפחות, ללא התייחסות למקום הלימודים, כאשר ב-55% מ-70% משרות אלו (כלומר 39% מכלל המשרות), הייתה דרישה למועמדים בעלי ניסיון.

מאידך, ב-30% המשרות הנותרות, הדגישו החברות כי הן מוכנות לגייס רק בוגרי אוניברסיטאות, כאשר ב-10% מכלל המשרות הדגישו ספציפית את הטכניון, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון, על פי הסדר הזה.

חלוקה לפי תחומים

בבדיקה מעמיקה של הנתונים עלה כי ב-47% מכלל המשרות בתחומי התוכנה, האינטרנט והסייבר, החברות המחפשות עובדים שמות דגש משמעותי על ניסיון המועמד בתחום המבוקש לעומת מוסד הלימודים בו למד. הדרישה למועמדים בוגרי אוניברסיטאות בלבד עמדה על 21%, אל מול 79% מהחברות שהביעו נכונות לקבל קורות חיים של מועמדים בוגרי אוניברסיטאות ומכללות כאחד. בכ-10% מהמשרות בתחומים אלה דרשו תואר ספציפי מאוניברסיטה מסוימת בלבד, כאשר לרוב היו אלה הטכניון, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון, על פי הסדר הזה.

מהסקר עולה כי ב-61% מהמשרות בתחומי החומרה, המדיקל והמולטי-דיסציפלינארי הייתה דרישה למועמדים בעלי תואר ראשון ללא התייחסות למקור התואר שלהם – אוניברסיטה או מכללה, כאשר ב-50% מתוכם הדרישה הייתה למועמדים עם דגש חזק על היותם בעלי ניסיון. נתון זה מעניין במיוחד, כי הוא מצביע על מגמה דומה בין חברות בתחום התוכנה והאינטרנט לחברות בתחומי החומרה, המדיקל והמולטי-דיסציפלינארי בנכונות לקבל מועמדים ללא העדפה למוסד זה או אחר – בשונה מבעבר.

עוד לפי הנתונים, עבור 39% מהמשרות בחברות בתחום זה הלקוחות דרשו לקבל בוגרי אוניברסיטאות בלבד, כאשר ב-22% הביקוש היה מפורש לבוגרי הטכניון, אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת בן גוריון בלבד. זאת, בהשוואה ל-10% בלבד בחברות בתחום התוכנה.

"החברות מוכנות להתגמש"

"בשנים האחרונות, חברות המפתחות בתחומי התוכנה, האינטרנט והסייבר מוכנות להתגמש ומראות נכונות לקבל מועמדים בוגרי מכללות, כשמדובר בבוגרים מצטיינים. בחברות חומרה יש פתיחות לקבל מועמדים ממכללת HIT וממכללות נוספות, כאשר מדובר במועמד עם ניסיון משמעותי", ציינה שרית מלכה-ליברמן, מנהלת פעילות ההשמה בג'וב אינפו.

לדבריה, "חברות אלה מוכנות להתגמש, כי התחרות על המועמדים גבוהה מאוד. ניסיון ויכולת למידה משחקים תפקיד מרכזי בחברות מסוג זה כיוון שמדובר בסביבה מאוד דינאמית הדורשת למידה מתמדת ועדכון תדיר ורציף של המתכנתים והמהנדסים בשפות ובטכנולוגיות חדישות. יש יותר פתיחות ונכונות לזמן לראיון מועמדים המגיעים עם ניסיון מיחידות טכנולוגיות בצה"ל, גם אם הם חסרי תואר אקדמי".

"במשרות כמו בדיקות, תמיכה, DevOps ואבטחת סייבר, הניסיון מהווה דרישה שלעתים גוברת על פני תואר ומוסד לימודים. חשוב לחברות לראות מועמד חזק, שצבר יכולות לאורך הקריירה המקצועית שלו", הוסיפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים