טוויסט בעלילה: ארבע חברות טייוואניות הגישו תביעת נגד מול קוואלקום

הענקית תבעה את פוקסקון, קומפל, וויסטרון ופגטרון במאי השנה, בטענה שהן אינן משלמות תגמולים כנדרש מהן בגין השימוש במוצרים שלה, ושהן עושות זאת בתמיכה ובדחיפה של אפל, שאף הציעה להם, לטענת קוואלקום, פיצויים בגין נזקים עתידיים אפשריים

צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

העלילה בתביעות ההדדיות בין אפל (Apple) לקוואלקום (Qualcomm) מקבלת זווית חדשה. מתברר שלא פחות מארבע חברות טייוואניות הגישו תביעת נגד מול יצרנית השבבים המובילה בשוק המובייל.

מדובר בארבע חברות שמייצרות את החומרה עבור מכשירי הטלפון של אפל, כשהבולטת ביניהן היא פוקסקון (Foxconn).

זו, יחד עם קומפל (Compal), וויסטרון (Wistron) ופגטרון (Pegatron), טוענות בתביעה שהוגשה בארצות הברית כי קוואלקום דורשת דמי רישוי גבוהם מדי, ובכלל, נוקטת בנהלי רישוי שאינם חוקיים כלל וכלל.

כאמור מדובר למעשה בתביעת נגד. קוואלקום תבעה את ארבע היצרניות הללו במאי השנה בטענה שהן אינן משלמות תגמולים כנדרש מהן בגין השימוש במוצרים שלה, ושהן עושות זאת, כזכור, בתמיכה ובדחיפה של אפל שאף הציעה להם, לטענת קוואלקום, פיצויים בגין נזקים עתידיים אפשריים.

לפי אחד הדיווחים, פוקסקון שכרה לצורך הדיונים את אחד מ-20 משרדי עורכי הדין הגדולים בארצות הברית, ושהיא מתכוננת למאבק ממושך.

במקביל דיווחה קוואלקום על ירידה של 40% ברווחים נטו ברבעון השלישי הפיסקלי של השנה, והיא מפנה אצבע מאשימה מלאה אל עבר החברות שלא משלמות, לטענתה, את מלוא התמלוגים שמגיעים לה, ואף מזייפים דו"חות לגבי מכירות שקשורות למוצרים של אפל, וזאת כאמור, עם תמיכה ודחיפה של האחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים