הקריה האקדמית אונו הטמיעה מערכת לייצור מודלים לחיזוי אנליטי

המערכת, פרי פיתוח של DMway הישראלית, תאפשר לקריה האקדמית לבנות אוטומטית מודלים לחיזוי, מבוססי לימודי מכונה, ולשפר את תהליכי הקליטה של המועמדים ● ההיקף: עשרות אלפי שקלים

שלומי מרדכי, מנמ"ר הקריה האקדמית אונו. צילום: יח"צ

הקריה האקדמית אונו הטמיעה מערכת לייצור אוטומטי של מודלים לחיזוי אנליטי, שפותחה על ידי DMway הישראלית. על פי הערכות, היקף הפרויקט נאמד בעשרות אלפי שקלים.

המערכת תאפשר לקריה האקדמית אונו לשפר את תהליכי הקליטה של המועמדים ללימודים, ולקבל חיזוי ממוקד לגבי סיכויי הנשירה של הסטודנט ועוד מידע אנליטי חשוב ביותר. כמו כן, מהווה המערכת פלטפורמה לבנייה אוטומטית של מודלים לחיזוי, מבוססי לימוד מכונה. בנוסף, היא תשרת את החוקרים והסטודנטים בקריה, שלומדים בין היתר את תחום מדעי הנתונים – אחד התחומים החמים ביותר כיום בתעשייה.

המערכת, שפותחה כולה בישראל, מדמה את תהליך הפיתוח של אלגוריתם על ידי מדען הנתונים. לפי החברה, תהליך זה בדרך כלל אורך למפתח האנושי בין שבועות רבים לחודשים רבים. כמו כן, המערכת מייצרת בתוך דקות עד שעות ספורות מודל לחיזוי אנליטי, שטוב לפחות כמו המודל שפותח על ידי המומחה האנושי.

DMway נוסדה על ידי פרופ' יעקב זהבי, מחלוצי לימוד המכונה בעולם; ד"ר רונן מאירי, מומחה עולמי בתחום מדעי הנתונים, המכהן כמנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה; וגיל נזרי, המשמש כמנכ"ל שלה. קרן הון-הסיכון JVP היא המשקיעה בה.

שלומי מרדכי, מנמ"ר הקריה האקדמית אונו, אמר כי "בתוך ימים ספורים הצלחנו לייצר עם המערכת מודל חיזוי איכותי. עשינו זאת ללא כל ידע מוקדם בלימוד המוצר. בנוסף, החלטנו לצייד כיתת לימוד מחשבים במוצר ולאפשר לסטודנטים שלנו להתנסות בכלים חדשניים, שיכולים להביא להם ערך גם לאחר סיום הלימודים ובכל מקום עבודה שיבחרו".

לדברי נזרי, "המוצר מנגיש את עולם החיזוי לאנשים ללא כל רקע בסטטיסטיקה או בלימוד מכונה ומאפשר לכל מנהל בארגון לייצר מודלים בעצמו, בלי ידע מוקדם בתחום".

הוא ציין ש-"היכולת לענות ליותר אנשים בפחות זמן ולקחת פחות סיכון היא עמוד התווך בבסיסו של כל ארגון מונחה מידע. עולם החיזוי האנליטי הופך לשגרה בחיינו ולחלק ממערך כלי ההחלטות הארגוני. מודלים חכמים לחיזוי מספקים יתרון עסקי תחרותי משמעותי עבור כל חברה, בכל תחום עסקי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סטודנטית לשעבר

    מדהים-אבל האם גם הנתונים של המרצים הוכנסו למערכת ? (לבדיקת אחוז הנשירה מהשיעורים שלהם :) ) ותחשבו על זה ... המון בהצלחה

אירועים קרובים