eBay השיקה מחשבון מסים – וקוראת להעלות את הפטור על קניות ברשת

לפי החברה, הגובה הנמוך של הפטור ממכס על קניות אונליין מהווה חסם צרכני ענק, שמוסיף 50% לעלות הקנייה ● המחשבון החדש מאפשר לנו לדעת כמה מסים אנחנו משלמים על המוצרים שאנחנו קונים

מימין: דן טרמן, אלעד גולדנברג, דווין וניג ויובל מטלון. צילום: ענבל מרמרי

eBay השיקה מחשבון מסים, שזמין לשימוש באתר האינטרנט של החברה, בצ'ט בוט ובדף הפייסבוק (Facebook) הישראלי שלה. בנוסף, ענקית המסחר אונליין קוראת לשר האוצר, משה כחלון, להעלות את גובה הפטור ממכס על קניות ברשת.

הדברים נאמרו במפגש עיתונאים שערכה החברה היום (ג') בתל אביב, ובו התארח מנכ"ל eBay העולמית, דוין ווניג, שזהו לו הביקור הראשון בישראל.

על פי eBay, החסם הגדול ביותר על קניות אונליין כיום הוא גובה המכס. הפטור בישראל עומד על 75 דולר – כמחצית מהממוצע העולמי והרבה פחות מארצות הברית, שם עומד הסכום על 800 דולר (יותר מ-1,000% מאשר בארץ), ומאוסטרליה, שבה הוא 756 דולר. כמו כן, מדובר בסכום הקטן מהממוצע באיחוד האירופי, בסינגפור, במדינות אחדות באמריקה הלטינית, באיראן, באינדונזיה, ב-וייטנאם, בירדן, באתיופיה ובמדינות נוספות.

המשמעות היא, טוענים ב-eBay, שבישראל קיים חסם צרכני ענק, כיוון שעלויות המכס והמסים לצרכן מוסיפות עוד 50% לעלות הרכישה.

כמה נתונים על הקניות שאנחנו מבצעים ברשת

המחשבון שהשיקה eBay מאפשר חישוב עלויות המוצרים הנרכשים אונליין ומראה תוך שניות את נתוני המכס והמסים עליהם.

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל, אמר כי "כיום, ישראל מדורגת בין 15 המדינות שקונות ומוכרות הכי הרבה באינטרנט, ומקום שלישי בעולם בהיקף הקניות בקרב מדינות ללא אתר מקומי. הישראלים רוכשים פי שניים מהברזילאים, פי שישה מהיפנים ופי שמונה מהסינים. נתון מפתיע נוסף הוא שאחד מכל תשעה ישראלים מחזיק בחשבון ב-eBay, לעומת 1 מכל 5,000 תושבי ארצות הברית. על פי נתוני החברה, מספר הקונים הישראליים ב-eBay גדל ב-100% בחמש השנים האחרונות והיקף הקניות צמח ב-80%".

"מבחינת היקף המכירות", אמר, "הישראלים מוכרים פי שניים מוצרים ושירותים ממה שמכרו לפני כחמש שנים, ומכירות אלה צמחו ב-300% בתקופה זו".

ווניג אמר באירוע כי הוא מתרשם מהחדשנות הישראלית וציין את מרכז הפיתוח של eBay בישראל. עוד הוא ציין כי התחומים הבולטים שישפיעו על ה-e-Commerce הם: בינה מלאכותית ולמידת מכונה; Internet of Everywhere – מגמת החיבוריות, בכל מכשיר ובכל מקום; ועולמות המציאות הווירטואלית והמציאות הרבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים