ארצות הברית: סוללה שמיועדת ללפטופים עלתה באש במהלך טיסה

טיסה פנים אמריקנית ביצעה נחיתת חירום כשסוללת ליתיום שהייתה באחד התיקים שבתא הנוסעים החלה להעלות עשן ● תושייה של הדיילים עצרה את הסוללה מהתפוצצות ומנעה אסון

האם מכשירים שעלולים להתפוצץ הוכנסו לארץ? צילום אילוסטרציה: Quality Stock Arts, BigStock

סוללת ליתיום המיועדת ללפטופים, שהייתה בתיקו של נוסע, החלה לעלות באש במטוס של JetBlue שלשום (ג'). הדבר גרם להחלטה לשנות את נתיב הטיסה ולהנחית את המטוס בנמל התעופה של גראנד רפידס שבמישיגן – כך הודיע מינהל התעופה הפדרלי, ה-FAA.

המטוס של JetBlue, שהמריא מנמל התעופה קנדי בניו-יורק לעבר סן פרנסיסקו, כשעליו 158 נוסעים וכ-16 אלף קילוגרם דלק – נחת בשלום, מבלי שנגרם כל נזק למטוס, לנוסעים או לאנשי הצוות. זאת, על אף שהסוללה החלה להתלקח בתא הנוסעים.

הדיילים הפגינו תושייה

קיילי הוניבל, נוסעת בת 18 שהייתה על המטוס, סיפרה כי לאחר כשעתיים וחצי של טיסה שמעה הודעה שבה נאמר: "נשמע כמו אש ב-25!" או אז היא הביטה לאחור וראתה עשן. "באמת פחדתי. כשאתה רואה אש על המטוס ואתה באוויר, אין שום דבר שאתה יכול לעשות", אמרה.

לפי דו"ח התאונה, מי שהצילו את המצב היו הדיילים, שלקחו את התיק, הניחו אותו בשירותי המטוס האחוריים וסגרו את הדלת. הפעולה הזו כנראה עצרה את הסוללה מהתחממות יתר, שהייתה עלולה לגרום לשרפה גדולה בהרבה. כבאים שהוזעקו למטוס לאחר שנחת אספו את התיק החרוך ואת הסוללה. בתיק היו שני חורים שרופים ואחת מסוללות הליתיום שבו הייתה חרוכה, כך נכתב בדו"ח. כעבור כשלוש שעות חזר המטוס לאוויר, בדרכו לסן פרנסיסקו.

ניידים מתפוצצים באוויר

דוברת נמל התעופה גראנד רפידס פורד אישרה שסוללת ליתיום החלה להעלות עשן, אבל אמרה שזו לא הייתה סוללה של לפטופ, על אף שהיה לנוסע לפטופ בתיק.

התלקחותן של סוללות מכשירים ניידים נחשבה בשנה החולפת כאיום משמעותי, עקב מספר סמארטפוני Galaxy Note 7 של סמסונג (Samsung) שעלו באש. לאחר שהחברה גילתה כי סוללות הליתיום יון שלה שהיו פגומות עלולות היו להתחמם יתר על המידה ולהתפוצץ, נאסרה העלייה איתם על כל הטיסות, ולבסוף הורדו המכשירים מהמדפים כליל.

בנוסף, עקב חששות מפני פיגועי טרור שיתופעלו באמצעות מחשבים ניידים, אסרה ממשלת ארצות הברית במרץ האחרון להעלות מכשירים אלה לתא הנוסעים בטיסות בינלאומיות שמגיעות אליה משדות תעופה ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה. השר להגנת המולדת, ג'ון קלי, אמר כי האיסור עשוי להתרחב לכל הטיסות הבינלאומיות הנכנסות או היוצאות מארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים