"מחשוב הענן הפך לנורמלי החדש"

"על מנת להיות בחזית הטכנולוגיה, לא נדרש ללמוד את הכלים לעומק - רק צריך אומץ לנסות כלים חדשים", כך אמר בועז זינימן, אוונגליסט טכנולוגי ב-AWS ישראל

בועז זינימן, אוונגליסט טכנולוגי, AWS ישראל. צילום: ניב קנטור

"הענן הוא כבר מיינסטרים בקרב מערכי IT בארגונים בישראל. הוא משמש לא רק חברות סטארט-אפ, אלא מצוי עמוק גם בקרב ארגוני אנטרפרייז. מחשוב הענן הוא הנורמלי החדש", כך אמר בועז זינימן, אוונגליסט טכנולוגי, AWS ישראל.

זינימן דיבר במליאה המרכזית בכנס השנתי הראשון אותו קיימה CloudZone – יחידת הענן של מטריקס. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך תחת הכותרת CloudCon, והתקיים אתמול (א'), במלון הילטון תל אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדברי זינימן, "המנמ"רים נדרשים להיות מעורבים בצמיחה העסקית של ארגונים, ועליהם להעניק להם גמישות מיידית. הם נדרשים לתת פתרונות מבוססים על מידע ונדרשים לעשות זאת בתקציבים יותר נמוכים".

הוא ציין כי "הטכנולוגיות והפתרונות של אמזון (Amazon) מסייעים לכך: אנו מאפשרים ללקוחות להתמקד בליבה העסקית שלהם – באפליקציות הארגוניות. אנו, במקומם, מטפלים בכל התשתית המחשובית, שבעבר ארגונים נהגו לטפל בעצמם. אנו עושים זאת עבורם באופן יותר יעיל – וכך מאפשרים להם להתמקד בחדשנות ובליבה העסקית".

AWS, ציין, "היא עסק גדול הנמצא בצמיחה מתמדת. זו חברת שירותי ה-IT שהגיעה הכי מהר ל-10 מיליארד דולר מכירות שנתיות ולה מיליוני לקוחות פעילים, מחברות סטארט-אפ ועד ארגוני אנטרפרייז".

כך, אמר זינימן, "מקדונלד'ס (McDonald’s) העבירו את התשתיות ה-IT שלהם אלינו, ושיפרו את הביצועים שלהם ב-66%. כך, BMW בנו את המערכות המקשרות בין המכוניות שלהם, על הענן שלנו. יוניליבר מריצים על גבי הענן של אמזון 1,500 אתרי תדמית למוצריהם".

מסורת ארוכת שנים של שימוש במכונות לומדות

"הלקוחות שלנו מחדשים בלא הרף, על בסיס השימוש בכלים שלנוף. אנו מספקים 90 שירותים שונים. למפתחים המפתחים על גבי הפלטפורמה שלנו יש חופש לפתח כל מה שהם חולמים עליו, כי אנו מספקים להם כל הזמן עוד ועוד רכיבים לעשות זאת. אנו מספקים ללקוחות עוד ועוד דרכים חדשות לקבל תובנות על לקוחותיהם".

"כשמדובר בעיבוד נתונים", אמר, "אין פתרון קסם: אין טכנולוגיה יחידה שיכולה להתמודד ביעילות עם כל תרחישי השימוש. הענן של AWS מאפשר ללקוחות לבחור את הטכנולוגיה המתאימה לתרחישי השימוש שלהם: לבסיסי נתונים יחסיים, לאפליקציות NoSQL, לאפליקציות Amazon EMR או לאחסון נתונים".

"יש לנו את Amazon Athena לשאילתות אד-הוק מנתונים ב-S3 של אמזון. כך, יש ללקוחות מגוון אפשרויות וגמישות בהרצת ניתוחים. הם לא צריכים עוד לנהל את התשתיות ויכולים להתמקד במשימות שמאפשרות קבלת ערך מהנתונים שלהם".

"אנו מספקים ללקוחות פתרונות Analytics ו-Big Data, ומאפשרים יכולות של בינה מלאכותית", סיכם זינימן. "יש לנו מסורת ארוכת שנים של שימוש במכונות לומדות".

"בנוסף, אנו גם פעילים בעולם האינטרנט של הדברים. לקוחות מבינים כיום שהשימוש בענן שלנו מספק יכולות ניהול תוך צמצום עלויות תפעול. המשותף לכלל המוצרים והשירותים שלנו הוא פשטות השימוש. על מנת להיות בחזית הטכנולוגיה לא נדרש ללמוד את הכלים לעומק – רק צריך אומץ לנסות כלים חדשים".

שחר בונדרמן, ראש הארכיטקטורה במטומי. צילום: ניב קנטור

שחר בונדרמן, ראש הארכיטקטורה במטומי. צילום: ניב קנטור

שחר בונדרמן, ראש הארכיטקטורה במטומי (Matomy), תיאר את השימוש בכלי AWS בחברה. אחת מפעילויות החברה, אמר, "מייצרת לנו 40 מיליון אירועים ביום".

"מנהל המוצר רצה יכולות דיווח על שדות נוספים. הבנתי שניתן לעשות זאת באוף-ליין. אחרי חודשיים ראיתי שכמות הנתונים גדולה ועלויות התחזוקה וההרצה גבוהות. העברנו את הפעילות לענן של אמזון, תוך שימוש ב- Athena, והצלחנו לייצר חיסכון משמעותי בתפעול".

"בנוסף, פיתחנו על AWS בסיס נתונים עם מיקרו-שירותים, תוך הפחתה של עלויות של כל שאילתה, חיסכון בחומרה והאצת הביצועים – עם יכולת להרצת נתונים חודש אחורה ומתן דיווחים בזמן סביר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים